Όσοι επισκεφθήκατε ή βρίσκεστε σε κάποιο ελληνικό προορισμό διακοπών θα έχετε διαπιστώσει ότι οι πληρότητες κινούνται σαφώς υψηλότερα από πέρυσι. Τα πρόσφατα στοιχεία από τις αεροπορικές αφίξεις επιβεβαιώνουν αυτή την εμπειρική διαπίστωση αφού φέτος με τα μέχρι στιγμής δεδομένα το επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου καταγράφηκαν 12,6 εκατ. επιβάτες στα ελληνικά αεροδρόμια με τον κύριο όγκο να πραγματοποιείται μετά τον Μάιο.
Η ψαλίδα με το έτος ορόσημο του 2019 όσο πηγαίνουμε προς τον Αύγουστο έχει κλείσει, μάλιστα παρατηρείται μονοψήφια ποσοστιαία αρνητική μεταβολή από τις αρχές του τρέχοντος μήνα, γεγονός που σίγουρα έχει θετικές αναγνώσεις και σε άλλες δραστηριότητες της τουριστικής βιομηχανίας όπως η εστίαση, οι ενοικιάσεις σκαφών και αυτοκινήτων και η κατανάλωση σε περιφερειακές γεωγραφικές ζώνες.
Εκτός από τις αφίξεις οι πληρότητες σε ξενοδοχεία και καταλύματα κινήθηκαν στο 60-80% πανελλαδικά με αυξητική τάση στο τέλος του μήνα. Μάλιστα η φετινή σεζόν έχει 10.000 επιπλέον ξενοδοχεία σε λειτουργία σε σχέση με πέρυσι πέρα από τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης AirBnB.
Ημερήσιος αριθμός πτήσεων από και προς τα Ελληνικά Αεροδρόμια
(Η ποσοστιαία απόκλιση σε σχέση με το 2019 με την κόκκινη γραμμή)
Μια δεύτερη θετική ανάγνωση από τα μεγέθη του Ιουλίου μας έρχεται από την τακτική ανακοίνωση της κίνησης εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά. Τον Ιούλιο διακινήθηκαν 444,7 χιλιάδες containers στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ με αποτέλεσμα ο μήνας να κλείσει με αύξηση 3,6% σε σχέση με πέρυσι και να καλύψει σχεδόν την διαφορά με το 2020 στο επτάμηνο (-0,6%).
Η επίδοση αυτή αν και έρχεται σε μια χρονική συγκυρία που οι ναύλοι βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά, δείχνει ωστόσο την δυναμική της ζήτησης στην οικονομία η οποία ανακάμπτει σε σχέση με το ξεκίνημα της χρονιάς.
Πολύ ενθαρρυντικά ήταν και τα νέα από τις πωλήσεις αυτοκινήτων και τους εκτελωνισμούς καθώς η χρονιά οδεύει σε ρεκόρ δεκαετίας για την αγορά αυτοκινήτου.
Όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς παρά τα προβλήματα που υπάρχουν σε παγκόσμιο επίπεδο στο θέμα των παραδόσεων λόγω της έλλειψης συγκεκριμένων ηλεκτρονικών ο μήνας ξεπέρασε τις 11.000 ταξινομήσεις όταν στην περίοδο της κανονικότητας – με εξαίρεση κάποιους μήνες του 2019- οι ταξινομήσεις δεν ξεπερνούσαν τις 10.000 μονάδες.
Ο Ιούλιος θα είναι ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας με πενταψήφιο νούμερο ταξινομήσεων, μάλιστα μέσα στον Ιούλιο ταξινομήθηκε στην χώρα μας και μία Lamborghini!.
Θετική εικόνα παρουσιάζουν και οι πωλήσεις δίτροχων σε σχέση με πέρυσι. Οι καινούργιες μοτοσικλέτες ανέρχονται σε 28.266 έναντι 20.893 το 7μηνο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 35,3%
Ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων Ιουλίου
2021 | 11.611 |
2020 | 9.516 |
2019 | 11.722 |
2018 | 9.124 |
2017 | 8.421 |
2016 | 7.034 |
2015 | 5.447 |
2014 | 7.627 |
2013 | 6.462 |
2012 | 5.757 |
2011 | 9.940 |
Ας ακολουθήσουμε τους αριθμούς επομένως και ας αναμείνουμε το κλείσιμο του σημαντικότερου τριμήνου για την ελληνική οικονομία πριν προβούμε σε αβίαστα συμπεράσματα. Τα μέχρι στιγμής δεδομένα αλλά και τα επιμέρους ακούσματα από άλλους οικονομικούς κλάδους μας επιτρέπουν να είμαστε αισιόδοξοι.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.