Της Μαρίας Ακριβού
Λίγες ημέρες απέμειναν πριν από την επίσημη έναρξη των Ποσειδωνίων, με τη ναυτιλιακή κοινότητα να αδημονεί για το μεγάλο ραντεβού με την «αφάν γκατέ» των εταιρειών που πρωτοπορούν στον κλάδο - βαρόμετρο της παγκόσμιας οικονομίας.
Συνολικά εκθέτες από 22 χώρες αναμένεται να δώσουν το «παρών» στον ιστορικό θεσμό, που φέτος συμπληρώνει 50 χρόνια ζωής, με την αύξηση στις κρατήσεις εκθεσιακού χώρου να ξεπερνά το 16%! Εφοπλιστές, επιχειρηματίες, πολιτικοί, ακαδημαϊκοί, καθώς και οι λάτρεις της ναυτιλίας θα έχουν τη δυνατότητα, από τις 4 έως τις 8 Ιουνίου να παρακολουθήσουν στο Athens Metropolitan Expo τις τελευταίες τεχνολογικές ανακαλύψεις, παίρνοντας μια γεύση από τη ναυτιλία του αύριο και της θέσης που αυτή διεκδικεί στην εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, εν όψει του σημαντικότερου ναυτιλιακού γεγονότος, χαρακτήρισε τα Ποσειδώνια ως τον διαχρονικότερο θεσμό παγκόσμιας προβολής της ναυτιλίας μας, που συνιστά το καλύτερο παράδειγμα μιας δημιουργικής και παραγωγικής Ελλάδας. Εξήρε τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι επαγγελματίες του κλάδου, αναγνωρίζοντας πως η ελληνική εμπορική ναυτιλία έχει διαδραματίσει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας, στην αύξηση του κύρους της σε διεθνές επίπεδο, καθώς επίσης και στην κοινωνική και περιφερειακή συνοχή, προσφέροντας σημαντικό αριθμό θέσεων εργασίας στη θάλασσα και την ξηρά.
Πρόσθεσε πως το ποσοστό της αυξημένης ζήτησης κατά 16% για εκθεσιακό χώρο μαρτυρά ουσιαστικά τη δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας και το επιβλητικό μέγεθος του ελληνόκτητου στόλου, ο οποίος ελέγχει τα περισσότερα πλοία και διαθέτει τη μεγαλύτερη χωρητικότητα μεταφοράς φορτίου παγκοσμίως - περίπου το 20% του παγκόσμιου στόλου σε DWT.
Χαιρετισμό απηύθυνε και ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, ο οποίος εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, λέγοντας χαρακτηριστικά πως έπειτα από μία μακρά περίοδο ύφεσης, οι αγορές αρχίζουν να δείχνουν θετικά σημάδια και πως τα Ποσειδώνια, ως το πιο αναγνωρισμένο διεθνές ναυτιλιακό φόρουμ, παρέχει μια αξιόπιστη πλατφόρμα για την παρουσίαση των ναυτιλιακών καινοτομιών και την εκκίνηση νέων ή την ενίσχυση υφιστάμενων επιχειρηματικών σχέσεων.
«Η έκθεση των Ποσειδωνίων αναδεικνύει τον δυναμισμό και τη σημασία της ελληνικής ναυτιλίας για την ευημερία της χώρας μας, της Ευρωπαϊκής Ενωσης αλλά και όλου του υπόλοιπου κόσμου. Διατηρώντας την πρώτη θέση διεθνώς, η ελληνική ναυτιλία συνεχίζει τη ναυτική της παράδοση. Αυτό αποτελεί τιμή και καθήκον για τη ναυτιλιακή μας κοινότητα και για όλους μας ξεχωριστά και είμαστε αποφασισμένοι να το υπερασπιστούμε έναντι κάθε πρόκλησης» τόνισε ο κ. Βενιάμης.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γεώργιος Πατέρας, εστίασε στα νέα σημαντικά επιτεύγματα, τα καινοτόμα προϊόντα και τις υπηρεσίες που θα παρουσιαστούν στην Εκθεση από κράτη, φορείς και ιδιωτικές επιχειρήσεις. Υπενθύμισε πως η Ελλάδα, κατέχοντας την πρώτη θέση στην εμπορική ναυτιλία παγκοσμίως, με 4.727 πλοία χωρητικότητας DW 365 εκατομμυρίων τόνων, προσελκύει ναυπηγεία, κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού, επενδυτές και άλλες ναυτιλιακές υπηρεσίες, με απώτερο στόχο την ανάπτυξη.
«Η Ελλάδα αποτελεί παραδοσιακά ασφαλή και φιλόξενη χώρα, αλλά και τη μεγαλύτερη ναυτική δύναμη παγκοσμίως, και είναι απολύτως ταιριαστό το γεγονός ότι φιλοξενείται εδώ το πιο σημαντικό γεγονός της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας» ανέφερε ο κ. Πατέρας.
Στις επενδυτικές κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών που σπεύδουν να ανανεώσουν τον στόλο τους αγοράζοντας πλοία νέας γενιάς, εναρμονισμένα με τις επιταγές του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας ως προς το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, αναφέρθηκε ο Θεόδωρος Βώκος, εκτελεστικός διευθυντής της Εκθεσης Ποσειδώνια Α.Ε. Ο ίδιος εξήγησε πως ο μεγάλος αριθμός ελληνικών παραγγελιών για ναυπηγήσεις πλοίων συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, η οποία έχει στραμμένη την προσοχή της και στη συνεχή διαδικασία αναβάθμισης του ελληνόκτητου στόλου, που υπαγορεύεται τόσο από νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς όσο και από την ανάγκη για υιοθέτηση τεχνολογικών καινοτομιών με γνώμονα την ποιότητα.
Υπογράμμισε μάλιστα πως η εν λόγω διοργάνωση, κατά τη διάρκεια της οποίας υπογράφονται deals εκατομμυρίων δολαρίων, αποφέρει συνολικά έσοδα της τάξεως των 62 εκατ. ευρώ στις τοπικές επιχειρήσεις των κλάδων της φιλοξενίας, της εστίασης, της διοργάνωσης εταιρικών εκδηλώσεων και των μεταφορών.
Βραζιλία και Πολωνία τα new entries
Ψήφο εμπιστοσύνης στα Ποσειδώνια 2018 δίνουν 22 χώρες, με τη Βραζιλία και την Πολωνία να δηλώνουν για πρώτη φορά στα χρονικά συμμετοχή με εθνικά περίπτερα στην Εκθεση, πλάι σε ήδη καταξιωμένες, παραδοσιακές ναυπηγικές δυνάμεις όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και σε παραδοσιακούς ευρωπαϊκούς εκθέτες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Δανία και η Ολλανδία.
Παρών θα είναι ο γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) Lim Kitack, η Ευρωπαία επίτροπος επί των Μεταφορών Violeta Bulc, αλλά και οι υπουργοί Ναυτιλίας από επτά χώρες.
Την ίδια ώρα, στον μακρύ κατάλογο των εκθετών συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, η Azerbaijan Caspian Shipping, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία του Αζερμπαϊτζάν, η Bahri, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας και η International Maritime Industries, το νέο κολοσσιαίο ναυπηγείο της Saudi Aramco, όπου όλοι τους επέλεξαν τα Ποσειδώνια 2018 ως το παγκόσμιο φόρουμ για να παρουσιάσουν τη νέα τους εταιρική ταυτότητα. Ακόμη και η Cruise Lines International Association (CLIA) θα συμμετάσχει φέτος στα Ποσειδώνια, κάνοντας το ντεμπούτο της σε μια Εκθεση που δεν έχει θέμα την κρουαζιέρα.
Παράλληλα οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά περισσότερες από 40 ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις, σεμινάρια, ομιλίες και διασκέψεις για όλα τα κρίσιμα θέματα της ναυτιλιακής αγοράς.
Να σημειωθεί ότι η Εκθεση Ποσειδώνια τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου.
* Αναδημοσίευση από τον «Φιλελεύθερο» της Παρασκευής 1 Ιουνίου.