Μετά την Πλαστικά Θράκης και τη Lariplast, η εταιρεία ΜΕΓΑ είναι η τρίτη ελληνική εταιρεία που μπήκε δυναμικά στην παραγωγή χειρουργικών μασκών και μασκών προστασίας από τον Covid-19, ενώ είναι η μόνη εκ των τριών εταιρειών που δραστηριοποιούνταν ανέκαθεν στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και περιποίησης.
Η εταιρεία ΜΕΓΑ προχώρησε εκτάκτως στη δημιουργία μίας νέας, υπερσύγχρονης γραμμής παραγωγής, δυναμικότητας 200 εκατ. μασκών ετησίως, μια επένδυση που έφτασε στα 2,5 εκατ. ευρώ, ενώ ήδη έχει τεθεί σε λειτουργία από τον Οκτώβριο. Για τη ΜΕΓΑ, η είσοδος στις μάσκες προστασίας ήταν μια φυσική εξέλιξη μιας και εδώ και δεκαετίες είναι leader στις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων προσωπικής περιποίησης.
Η κατηγορία των χειρουργικών μασκών είναι μια εντελώς νέα αγορά για την εγχώρια επιχειρηματικότητα, η οποία αναπτύχθηκε μετά την εμφάνιση της πανδημίας, ενώ έως τότε, η χώρα μας (όπως και οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες) εξαρτώνταν αποκλειστικά από… τρίτους προμηθευτές (Κίνα).
Η επένδυση της ΜΕΓΑ και η νέα αυτή δραστηριότητα λειτουργεί συμπληρωματικά με όλο το χαρτοφυλάκιο προϊόντων που εμπορεύεται εδώ και δεκαετίες και έρχεται να «κουμπώσει» με όλη τη φιλοσοφία της, αλλά και να ενισχύσει την έτσι κι αλλιώς πολύ δυναμική χρήση που διανύει και φέτος. Σύμφωνα με την εταιρεία, τόσο η νέα γραμμή παραγωγής χειρουργικών μασκών όσο και οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή των προϊόντων είναι ευρωπαϊκής προέλευσης, ενώ εξασφαλίζεται ανέπαφη παραγωγή, σύμφωνα με τα αυστηρά πρωτόκολλα ποιοτικού ελέγχου της εταιρείας. Η εταιρεία, σχεδιάζει να διαθέσει τις μάσκες ΜΕΓΑ και στις αγορές του εξωτερικού όπου δραστηριοποιείται, προβάλλοντας την ελληνική καινοτομία στο διεθνή στίβο.
Πως κυλάει η τρέχουσα χρονιά για τη ΜΕΓΑ δεδομένης της πανδημίας
Σύμφωνα με πληροφορίες του Liberal Markets, η ΜΕΓΑ διανύει άλλη μια επιτυχημένη χρονιά, έχοντας διψήφιο ποσοστό ανόδου στον κύκλο εργασιών, με ανάλογη κίνηση και στην κερδοφορία. Άλλωστε, είναι από τις επιχειρήσεις που η πανδημία έφερε στο προσκήνιο με ακόμη μεγαλύτερη έμφαση, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των προϊόντων της εστιάζονται στην προσωπική υγιεινή και περιποίηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, η άνοδος τζίρου «πατάει» σε όλες τις προϊοντικές κατηγορίες της εταιρείας και προκύπτει τόσο από ενδυνάμωση μεριδίων στην ελληνική αγορά, όσο και από περαιτέρω αύξηση των εξαγωγών.
Θυμίζουμε ότι από το 2017 η ΜΕΓΑ έχει υλοποιήσει επενδύσεις που ξεπερνούν τα 25 εκατ. ευρώ, εκσυγχρονίζοντας διαρκώς τις γραμμές παραγωγής της, αυξάνοντας παράλληλα και τους κωδικούς των προϊόντων της. Έτσι, έχει δημιουργήσει μια από τις πιο εξελιγμένες παραγωγικές μονάδες προϊόντων προσωπικής φροντίδας στην Ευρώπη, με πολύ εξελιγμένα συστήματα ποιοτικού ελέγχου. Η εταιρεία συνέχισε και το 2020 τις επενδύσεις με την εγκατάσταση νέων σύγχρονων μονάδων παραγωγής, πέρα από τις μάσκες, οι οποίες της επιτρέπουν τον σχεδιασμό νέων προϊόντων, όπως τις νέες κατηγορίες αντισηπτικών προϊόντων. Ειδικά στην κατηγορία των αντισηπτικών προϊόντων, όπου η εταιρεία είναι leader με εξαιρετικά υψηλό μερίδιο, η ΜΕΓΑ παρουσίασε φέτος ακόμη πιο αποτελεσματικά προϊόντα σχεδιασμένα για τις ιδιαίτερες απαιτήσεις των καιρών, αναβαθμίζοντας τις αντισηπτικές φόρμουλες για ταχύτερη και αποτελεσματικότερη προστασία.
Η ανάπτυξη τη δεκαετία της κρίσης
Η ΜΕΓΑ καθ΄ όλη τη δεκαετία της κρίσης καταγράφει διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, καθώς επανεπενδύοντας τα κέρδη σε νέες σύγχρονες γραμμές παραγωγής πέτυχε καθαρά οργανική αύξηση των εργασιών, έχοντας πλέον καταστεί leader σε πολλές κατηγορίες προϊόντων. Πιο αναλυτικά, από το 2010 έως το 2019, αύξησε τον τζίρο της κατά 187%, επέκτεινε τις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της στην Αττική σε συνολικά πάνω από 62.000 τ.μ., εννιαπλασίασε τις εξαγωγές της και ενίσχυσε τις θέσεις εργασίας κατά 127%.
Έτσι, σήμερα θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες παραγωγικές μονάδες προϊόντων προσωπικής υγιεινής στην Ευρώπη, ενώ άνω του 40% του κύκλου εργασιών της προέρχεται από το εξωτερικό. Σήμερα, κατατάσσεται στους δέκα μεγαλύτερους προμηθευτές του εγχώριου λιανεμπορίου (στοιχεία Nielsen), ενώ όλη η παραγωγή γίνεται στην Ελλάδα.
Παράγει σερβιέτες, σερβιετάκια, υγρά μαντήλια, προϊόντα ντεμακιγιάζ, υγρά μαντήλια, βρεφικές πάνες και βρεφικά υποσέντονα, μωρομάντηλα, αντισηπτικά μαντήλια για παιδιά, πλήρη σειρά προϊόντων ακράτειας κ.λπ. Μεταξύ των κυριότερων προϊόντων του χαρτοφυλακίου της είναι οι γνωστές μάρκες EveryDay, Pom Pon, BabyCare, Babylino, Tipers, Wet Hankies, ΜΕΓΑ, Sani κ.ά. Η πορεία μεγεθών της ΜΕΓΑ όλα τα τελευταία χρόνια, πιστοποιεί την επιχειρηματική της συνέπεια. Το 2017 ο τζίρος ήταν στα 168,436 εκατ. ευρώ, το 2018 έφτασε στα 193,627 εκατ. ευρώ (+15%), το 2019 ξεπέρασε τα 215 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος θα έχει επίσης διψήφιο ποσοστό ανόδου όπως προαναφέρθηκε.
Από τις... ταπεινές μπατονέτες, στις τέσσερις Ηπείρους
Το ξεκίνημα της ΜΕΓΑ έγινε πριν 40 χρόνια, παράγοντας αρχικά μπατονέτες που ήταν και το πρώτο της προϊόν. Το 1980 ο κ. Κωνσταντίνος Βιτουλαδίτης – που βρίσκεται έως και σήμερα στο τιμόνι – διέκρινε ότι η ελληνική αγορά είναι «παρθένα» στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, ανοίγοντας μια μικρή βιοτεχνία κατασκευής ωτοκαθαριστήρων (Tipers).
Αμέσως μετά λάνσαρε τις σερβιέτες Cloé, που σε ελάχιστα χρόνια κυριάρχησαν στην αγορά, έκτοτε άνοιξε ο δρόμος για πολλαπλές παρόμοιες… ιδέες, πάνω σε τέτοια προϊόντα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία εξήγαγε και… βαριά βιομηχανία, καθώς τα μηχανήματα που παρήγαγαν τα BabyCare, σχεδιασμού της ίδιας της ΜΕΓΑ, σύντομα άρχισαν να εξάγονται στο εξωτερικό.
Το 1986 λάνσαρε ένα ακόμη καινοτόμο προϊόν, το υδρόφιλο βαμβάκι ΜΕΓΑ, που έως σήμερα είναι στην κορυφή της προτίμησης του κοινού, ενώ το 1991, με τα σερβιετάκια Everyday, κυριάρχησε περαιτέρω. Μάλιστα, ανήκει μέσα στις δέκα πιο γοργά αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις στην Ευρώπη, έχοντας παρουσία σε τέσσερις Ηπείρους και πάνω από 30 χώρες! Πλέον η εταιρεία απασχολεί 689 εργαζόμενους, ενώ έχει πιστοποιηθεί με το διεθνώς αναγνωρισμένο Περιβαλλοντολογικό Σύστημα ISO14001 και το Σύστημα Υγείας & Ασφάλειας OHSAS 18001.