Τα ξίφη τους θα διασταυρώσουν στις 15 Ιανουαρίου εγχώριοι και διεθνείς όμιλοι στον μειοδοτικό διαγωνισμό για την κατασκευή του προβλήτα 6 του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ.
Στο τελικό στάδιο έχουν περάσει η κοινοπραξία της Mytilineos με τις Rover Maritime SL και HDK, η Archirodon Group, η κοινοπραξία Intrakat – Intercantieri Vittadello – Sales, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Etermar – NV Besix, κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία Acciona Construccion – Dredging International.
Ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό είχε εκδηλώσει και η κοινοπραξία «Ελλάκτωρ»-ΤΕΚΑΛ που αποκλείστηκε. Σημειώνεται ότι τα τεύχη του διαγωνισμού έχουν παραδοθεί στους υποψηφίους προ διμήνου.
Τα έργα αναβάθμισης του ΟΛΘ, που αποτελούν το αντικείμενο του έργου και το καθιστούν ένα από τα μεγαλύτερα ιδιωτικά έργα στη χώρα, θα δημιουργήσουν τις τεχνικές προδιαγραφές ώστε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να υποδέχεται πλοία μεγάλου βυθίσματος και χωρητικότητας, τύπου «Super Post New Panamax», ενισχύοντας έτσι το ρόλο του ως διαμετακομιστικό κέντρο της περιοχής.
Επίσης με την ολοκλήρωσή του έργου το λιμάνι της συμπρωτεύουσας θα εξυπηρετεί πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών Ultra Large Container Vessels, χωρητικότητας έως και 24.000 TEU, ενώ ο έκτος προβλήτας θα υπερδιπλασιάσει τις δυνατότητες αποθήκευσης κοντέινερ, φθάνοντας το 1,2 εκατ TEU από τις 500.000 TEU που είναι σήμερα.
Ειδικότερα, το τεύχος δημοπράτησης του διαγωνισμού προβλέπει πως η κοινοπραξία που θα κερδίσει το διαγωνισμό θα προχωρήσει στην κατασκευή ενός νέου επιπρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθείας προέκτασης του ήδη υφιστάμενου (κρηπιδότοιχου 26), με ελάχιστο συνεχές μήκος 440 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον θα παρέχουν ελάχιστο βάθος -17,60 μέτρων από τη Μέση Στάθμη της Θάλασσας (ΜΣΘ).
Επίσης θα προχωρήσει στην κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων, παράλληλα με τον πιο πάνω νέο κρηπιδότοιχο και τρίτον την εκτέλεση όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής, που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου, συμπεριλαμβανομένων: της βυθοκόρησης του διαύλου ναυσιπλοΐας και του κύκλου ελιγμών των πλοίων με ελάχιστο βάθος - 17,60 μέτρα από ΜΣΘ, τα δάπεδα του χερσαίου χώρου, καθώς και τα απαραίτητα δίκτυα επικοινωνιών και υπηρεσιών.
Συνολικά η χερσαία ζώνη του ΟΛΘ καλύπτει έκταση περίπου 1.550.000 τετραγωνικών μέτρων και εκτείνεται σε μήκος περίπου 3.500 μέτρων. Διαθέτει 6.150 μέτρα κρηπιδωμάτων, έξι προβλήτες, κτήρια διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης, αποθήκες και υπόστεγα, ειδικό εξοπλισμό και λοιπές εγκαταστάσεις.
Όσον αφορά τις οικονομικές επιδόσεις στο εννεάμηνο ο ΟΛΘ παρουσίασε αύξηση εσόδων κατά 6,5% από 49,5 εκατ. στα 52,7 εκατ. ευρώ. Η αύξηση οφείλεται κυρίως στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων η οποία ξεπέρασε την αναμενόμενη πτώση των εσόδων από το Σταθμό Συμβατικού Φορτίου. Τα κέρδη προ φόρων στο εννεάμηνο μειώθηκαν κατά 2,4%, από 17,3 εκατ. σε 16,9 εκατ. ευρώ.