Έντονη είναι η κινητικότητα που παρατηρείται διεθνώς στον τομέα της κατασκευής αυτόνομων οχημάτων -με άλλα λόγια, οχημάτων που θα έχουν τη δυνατότητα να κινούνται χωρίς οδηγό. Εκτός από την Tesla, η οποία θεωρείται σήμερα πρωτοπόρος της συγκεκριμένης τεχνολογίας, η μία μετά την άλλη οι αυτοκινητοβιομηχανίες και όμιλοι τεχνολογίας, όπως η Intel, η Google, η Nvidia, και η Microsoft, συνάπτουν συμμαχίες με στόχο να παρουσιάσουν το συντομότερο δυνατό στην αγορά τα δικά τους ανταγωνιστικά μοντέλα, ανοίγοντας έτσι μια νέα σελίδα στην αυτοκίνηση.
Η υπόθεση έχει, όπως είναι προφανές, σοβαρότατη οικονομική διάσταση. Άλλωστε, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Strategy Analytics, πρόκειται για μία αγορά με αξία που μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 7 τρισ. δολάρια!
Σε αυτό το πλαίσιο, αμερικανικός κολοσσός Intel έχει επεξεργαστεί φιλόδοξα σχέδια επέκτασης στο πεδίο της αυτοκίνησης, καθώς ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να δημιουργήσει ένα στόλο από τουλάχιστον 100 αυτόνομα οχήματα. Η σχετική ανακοίνωση έρχεται αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς ύψους 15,3 δισ. δολαρίων της ισραηλινής εταιρίας Mobileye, η οποία ειδικεύεται στην τεχνολογία των αυτόνομων οχημάτων, έχοντας αναπτύξει κάμερες με συστήματα υπολογιστικής όρασης, εξελιγμένους ηλεκτρονικούς αισθητήρες ανίχνευσης εμποδίων, ειδικό λογισμικό αυτόνομης οδήγησης, ψηφιακής χαρτογράφησης κ.α.
Έως τώρα, η Mobileye παρείχε τα προϊόντα της σε κατασκευαστές αυτόνομων οχημάτων (π.χ. Tesla). Μετά την εξαγορά της, η Intel διεισδύει πλέον σε αυτή τη συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά ως βασικός «παίκτης». O γίγαντας της Κοιλάδας της Σιλικόνης έκανε γνωστό ότι σχεδιάζει να αρχίσει δοκιμές αυτόνομων οχημάτων σε πραγματικές συνθήκες δρόμου έως το τέλος του έτους στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και το Ισραήλ. Ιδίως η Ιερουσαλήμ με τους στενούς δρόμους (και τους επιθετικούς οδηγούς), θεωρείται μεγάλη πρόκληση για ένα αυτόνομο όχημα.
Η εταιρεία στοχεύει σε σχεδόν πλήρως αυτόνομα οχήματα, με επίπεδο αυτονομίας 4 (έναντι του επιπέδου 5 που είναι η πλήρης αυτονομία), τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν οπουδήποτε. Οι δοκιμές -που θα συνδυάζουν τσιπάκια της Intel και τεχνολογία της Mobileye- θα περιλαμβάνουν, εκτός από αυτοκίνητα και διάφορα άλλου τύπου οχήματα, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο και τους New York Times.
Ο συνιδρυτής της Mobileye ''Αμνον Σασούα, ο οποίος θα είναι ο επικεφαλής της νέας μονάδας, ως αντιπρόεδρος πλέον της Intel, δήλωσε ότι «θέλουμε να βοηθήσουμε τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να παράγουν αυτοκίνητα χωρίς οδηγό πιο γρήγορα και με μειωμένο κόστος». Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορεί να προσαρμόσει στις ανάγκες της το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Intel-Mobileye.
Ήδη Intel και Mobileye έχουν συνάψει συμφωνία συνεργασίας με τη γερμανική BMW. Αρκετές άλλες εταιρείες έχουν αναπτύξει ή σχεδιάζουν τους δικούς στόλους αυτόνομων οχημάτων: η Google μέσω της θυγατρικής της Waymo, η Uber, η Ford κ.α.
Βασικός ανταγωνιστής της Intel είναι, βεβαίως, η εταιρεία επεξεργαστών Nvidia, που πρόσφατα συνήψε συμφωνία συνεργασίας με την Toyota. Ουσιαστικά, για τις δύο εταιρείες πρόκειται για μια μάχη εφ'' όλης της ύλης, η οποία δεν περιορίζεται μόνο στον κλάδο της αυτοκίνησης. Άλλωστε, η Intel είναι υποχρεωμένη να απαντήσει επιθετικά στις κινήσεις της ανταγωνίστριάς της, η οποία για την ώρα είναι η πιο «hot» μετοχή στην Κοιλάδα της Σιλίκόνης, καθώς οι μικροεπεξεργαστές της εφοδιάζουν τα πάντα: υπερυπολογιστές, clouds, ακόμη και τις συναλλαγές που αφορούν στο Bitcoin.
Από την πλευρά της, όπως είναι φυσικό και αναμενόμενο, η Tesla είναι αποφασισμένη να υπερασπιστεί την πρωτοπορία της, η οποία της διασφαλίζει τη μερίδα του λέοντος στην αγορά των οχημάτων χωρίς οδηγό, όταν αρχίσει η μαζική παραγωγή. Βοηθώντας, παράλληλα, να συνεχιστεί η... πτήση της μρτοχής της, η οποία φέτος έχει ενισχυθεί κατά σχεδόν 70%.
Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ του Reuters, ο όμιλος αναπτύσσει ήδη την τεχνολογία για ένα αυτόνομο ηλεκτρικό ημιφορτηγό μεγάλων αποστάσεων, σχεδιάζοντας να προχωρήσει σύντομα στις πρώτες δοκιμές στη Νεβάδα. Ήδη, όπως είναι γνωστό, η Tesla αναπτύσσει τεχνολογία αυτονομίας στα πολυτελή μοντέλα της, συμπεριλαμβανομένου του (σχετικά) χαμηλότερου κόστους Model 3, το οποίο έχει αρχίσει να κατασκευάζει. Επίσης, πριν ένα χρόνο, είχε ανακοινώσει την πρόθεσή της να παράγει ένα αυτόνομο «βαρύ» φορτηγό.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ