Σε περαιτέρω συρρίκνωση της λειτουργίας της προχωρά η αεροπορική εταιρία Lufthansa, η οποία ανακοίνωσε σήμερα την οριστική καθήλωση τουλάχιστον 150 αεροσκαφών που συνδέεται με σημαντική αύξηση των υπό κατάργηση θέσεων εργασίας.
Η γερμανική εταιρία, η οποία τον περασμένο Ιούνιο συμφώνησε με την γερμανική κυβέρνηση σε πακέτο διάσωσης ύψους 9 δισεκατομμυρίων ευρώ, τόνισε σε ανακοίνωσή της ότι οι προβλέψεις σχετικά με την αεροπορική δραστηριότητα έχουν επιδεινωθεί περαιτέρω κατά τις τελευταίες εβδομάδες, ενώ ο αριθμός των κρατήσεων μειώνεται διαρκώς μετά το πέρας και της θερινής περιόδου.
Σύμφωνα με την εταιρία, αναμένεται η λειτουργία της κατά το τελευταίο τρίμηνο να περιοριστεί στο 20-30% της περσινής χρονιάς, έναντι του 50% που ήταν η αρχική πρόβλεψη, καθώς τα σημάδια ευρωπαϊκής ανάκαμψης που υπήρχαν στην αρχή του καλοκαιριού εξατμίστηκαν λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις.
Ως αποτέλεσμα, η Lufthansa σχεδιάζει την συρρίκνωση του στόλου της κατά επιπλέον 50 αεροσκάφη από τα 100 που είχε ανακοινώσει, γεγονός το οποίο, όπως εκτιμά, θα έχει ως συνέπεια την απώλεια ακόμη περισσότερων θέσεων εργασίας από τις 22.000 που είχε υπολογίσει, με την ελπίδα ότι η υπαγωγή ικανού αριθμού εργαζομένων σε καθεστώς μερικής απασχόλησης θα αρκούσε προκειμένου να διασώσει μακροπρόθεσμα τις θέσεις. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ξεκινήσουν συζητήσεις με τα συνδικάτα, με την Verdi να επικρίνει ήδη τα σχέδια της εταιρίας.
Σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο εξυγίανσης, η Lufthansa πρόκειται να περικόψει το 20% των διευθυντικών θέσεών της εντός του α' τριμήνου του 2021 και να περιορίσει τις κτιριακές της εγκαταστάσεις στην Γερμανία κατά 30%. Μεταξύ των αεροσκαφών που θα καθηλωθούν βρίσκονται κυρίως Α340-600, αλλά και το εμβληματικό Α380.
Η μετοχή της εταιρίας στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης κατέγραφε νωρίτερα σήμερα πτώση της τάξης του 9,6%, έναντι πτώσης 4,1% του δείκτη DAX, ενώ οι απώλειες σε ρευστότητα ανέρχονται σε 500 εκατομμύρια ευρώ τον μήνα και πρέπει να περιοριστούν τουλάχιστον κατά 100 εκατομμύρια τους χειμερινούς μήνες.
AP Photo/Michael Probst