Λουξ: Το No 1 ελληνικό αναψυκτικό στις αγορές του κόσμου

Λουξ: Το No 1 ελληνικό αναψυκτικό στις αγορές του κόσμου

Της Αντιόπης Σχοινά

Με όχημα την ποιότητα και όραμα να αποτελέσει το Brand ΛΟΥΞ συνώνυμο για τις ξένες αγορές με το ελληνικό αναψυκτικό, η αχαϊκή βιομηχανία ΛΟΥΞ Μαρλαφέκας μετέτρεψε την κρίση σε ευκαιρία, όντας πλέον στην εγχώρια αγορά αναψυκτικού 2η σε μερίδιο αγοράς.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος και εις εκ των τριών βασικών μετόχων της ΛΟΥΞ, κ. Γιάννης Μαρλαφέκας, μιλώντας στο Liberal, δηλώνει οπαδός της ρήσης «ό,τι δεν μετριέται δεν διοικείται», σκιαγραφώντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο τι ήταν αυτό που οδήγησε την εταιρεία την τελευταία δεκαετία εν μέσω μιας αδυσώπητης οικονομικής κρίσης να κερδίζει σταθερά μερίδια και να εδραιωθεί παράλληλα στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή.

«Το τρίπτυχο χρηστή διοίκηση, λιτή διαχείριση και απόλυτος έλεγχος και γνώση του κόστους αποτελεί βασική αρχή μας και μας οδήγησε να μπορούμε να έχουμε μηδενική εξάρτηση από το δανεισμό, χωρίς αυτό να ανακόψει την ανάπτυξη της εταιρείας», τονίζει ο κ. Μαρλαφέκας.

«Για να μπορέσουμε να αναπτυχθούμε εμπορικά, επιλέξαμε και προσεγγίσαμε μεθοδικά το χονδρεμπόριο, πλησιάσαμε και την τελευταία κάβα και εμμείναμε να κάνουμε τους πελάτες της χονδρικής να αισθανθούν ότι είναι άμεσοι συνεργάτες μας. Η απευθείας τιμολόγηση τους από την εταιρεία που εξάλειψε την παρουσία τρίτων λειτούργησε καταλυτικά, ενώ την ίδια στιγμή κάναμε στοχευμένες κινήσεις επικοινωνίας, έχοντας βαθιά γνώση της ποιότητας των προϊόντων που παράγουμε», σημειώνει ο ίδιος.

(Φωτ.: «Το τρίπτυχο χρηστή διοίκηση, λιτή διαχείριση και απόλυτος έλεγχος και γνώση του κόστους αποτελεί βασική αρχή μας και μας οδήγησε να μπορούμε να έχουμε μηδενική εξάρτηση από το δανεισμό, χωρίς αυτό να ανακόψει την ανάπτυξη της εταιρείας», τονίζει στο liberal.gr ο CEO της εταιρείας, κ. Γιάννης Μαρλαφέκας.)

H εταιρεία Λουξ Μαρλαφέκας αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα επιχειρηματικά success stories των τελευταίων χρόνων, καθώς το όραμα, η σύνεση, ο ρεαλισμός, το μεράκι και η έμφαση σε πραγματικές και διαχρονικές αξίες «οδηγούν το τιμόνι» της εταιρείας σε ασφαλείς δρόμους.

Επενδύει σταθερά με ίδια κεφάλαια

«Σήμερα, ολοκληρώνουμε μια επένδυση περίπου 6 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία μιας ακόμη γραμμής παραγωγής από όπου θα παράγεται η νέα σειρά ολιγοθερμιδικών αναψυκτικών Λουξ Plus&Light, με φυσικά μόνο γλυκαντικά, φρουκτόζη και σάκχαρα φρούτων που δημιουργούν τη νέα γενιά υγιεινών αναψυκτικών light, με έμφαση στην προστιθέμενη αξία και απόλαυση του καταναλωτή», εξηγεί ο ίδιος.

Η καινοτόμα αυτή σειρά αναψυκτικών έρχεται ως απάντηση στη στροφή των καταναλωτικών προτιμήσεων της αγοράς προς φυσικότερα προϊόντα, με λιγότερες θερμίδες που ταιριάζουν σε έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής Plus.

Η χρηματοδότηση της επένδυσης γίνεται με ίδια κεφάλαια, ενώ η εταιρεία από το 2004 έχει επενδύσει στον εκσυγχρονισμό της παραγωγής αλλά και σε R&D περί τα 20 εκατ. ίδια κεφάλαια.

«Κλειδί» ανάπτυξης η εξαγωγές

Η εταιρεία των αδελφών Γιάννη, Πλάτωνα και Κώστα Μαρλαφέκα έχει καταφέρει, με αργά και σταθερά βήματα, να επεκταθεί σε περισσότερες από 20 χώρες παγκοσμίως, με τις εξαγωγές να αποτελούν το 5% του συνολικού όγκου πωλήσεων.

«Όραμα μας είναι», δηλώνει ο κ. Γιάννης Μαρλαφέκας, «να κάνουμε συνώνυμο το ελληνικό ποιοτικό αναψυκτικό με το brand ΛΟΥΞ σε κάθε αγορά που μπορούμε να φθάσουμε». Και συνεχίζει επισημαίνοντας πως «σε αυτό το πλαίσιο και με βάση τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τη συμμετοχή μας σε διεθνείς εκθέσεις, όπως πρόσφατα την Anuga, τα νέα προϊόντα Λουξ Plus&Light, που επιδιώκουμε να παραχθούν και να διοχετευτούν στην αγορά άμεσα, μπορούν να αποτελέσουν τον «πολιορκητικό κριό» για νέες αγορές στόχους».

Τα αναψυκτικά ΛΟΥΞ έχουν ήδη εισαχθεί στις αγορές των Γερμανία, Καναδά, ΗΠΑ, Ιταλία, Αυστραλία, Κύπρο, Κίνα, Ηνωμένο Βασίλειο, Σκωτία, Ισραήλ, Μάλτα, Παναμά, Ελβετία, Ρουμανία, Κορέα, Αλβανία, Κατάρ, Ντουμπάι, Βέλγιο και Ολλανδία, ενώ στόχος για την επόμενη 3ετία είναι ο διπλασιασμός του ποσοστού αυτού, «αν βεβαίως το επιτρέψουν οι συνθήκες και δεν υπάρξουν αρνητικοί εξωγενείς παράγοντες, όπως συνέβη το 2015». Επόμενες αγορές στόχοι αποτελούν για την αχαϊκή βιομηχανία η Ρωσία και οι σκανδιναβικές χώρες, αλλά και η περαιτέρω ανάπτυξη στην αγορά της Κύπρου και της Νοτίου Κορέας.

 

ID

Η Λουξ ιδρύθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '50 και πλέον διαθέτει δύο εργοστάσια (ένα για την παραγωγή των προϊόντων της και ένα για την παραγωγή συσκευασίας PET) και δύο κέντρα διανομής, στην Αχαΐα και στην Αττική. Πλέον κατέχει τη δεύτερη θέση από πλευράς μεριδίων στην αγορά αναψυκτικών, με μερίδιο 26% στην κατηγορία αναψυκτικά με γεύση.

Η ΛΟΥΞ αποτελεί σήμερα μια εταιρεία που το 2015 έκλεισε με κύκλο εργασιών περί τα 30 εκατ. ευρώ, σημαντικά αυξημένο κατά 5% σε σχέση με το 2014, ενώ τα μεικτά της κέρδη αυξήθηκαν από 3,1 εκατ. ευρώ σε 3,3 εκατ. ευρώ. Απασχολεί 130 έμμεσους και άμεσους εργαζομένους σε Αχαΐα, Αθήνα και Θεσσαλονίκη, παρουσιάζοντας αύξηση προσωπικού περίπου 30% την τελευταία 8ετία.

Τέλος, η ΛΟΥΞ Μαρλαφέκας συμμετέχει ενεργά στην ελληνική οικονομία, εμφανίζοντας στο αποτύπωμα του Κοινωνικού της Απολογισμού, ένα ποσοστό που, για το 2014 μόνο, άγγιξε το 21,62% του ετήσιου τζίρου της, λαμβάνοντας υπόψη τις ετήσιες εισφορές σε ασφαλιστικά ταμεία, την απόδοση των φορών στο ελληνικό κράτος και άλλα επίσης σημαντικά στοιχεία.