Ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 350 εκατ. ευρώ που θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2023 με συνολικά 11 νέα καταστήματα, κέντρα logistics και τη δημιουργία e-shop «τρέχει» η εταιρεία Lidl, όπως ανακοίνωσε χθες ο επικεφαλής στην Ελλάδα, Ιάκωβος Ανδρεανίδης.
Πρόκειται για νέα κομβικά καταστήματα που θα περάσουν τον όμιλο στη νέα εποχή, συνδυαστικά με τα υπάρχοντα που έχουν ανακαινιστεί και είναι νέας γενιάς, μακριά από το σφόδρα discount παρελθόν της αλυσίδας στην Ελλάδα. Θυμίζουμε πως η Lidl όταν ήρθε στην Ελλάδα πριν 21 χρόνια ήταν ένα αποκλειστικά discount σούπερ μάρκετ, ενώ με τα χρόνια μεταλλάχθηκε, εκσυγχρόνισε τα καταστήματα, αυξάνοντας παράλληλα και το target group πελατών.
Επόμενος στόχος λοιπόν είναι το άνοιγμα περισσότερων καταστημάτων στην Αττική η οποία αποτελεί περίπου το ήμισυ της συνολικής αγοράς της χώρας, καθώς επίσης και η οργανωμένη επέκταση στη νησιωτική Ελλάδα που προς το παρόν ο όμιλος δεν έχει ισχυρή παρουσία.
Μιλώντας χθες το βράδυ στην εκδήλωση παρουσίασης της νέας εποχής της Lidl Hellas και τη συνδρομή της εταιρείας στην Εθνική Οικονομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη αναφορικά με το περιβάλλον και την κοινωνία, ο κ. Ανδρεανίδης τόνισε ότι περίπου τα μισά από αυτά τα καταστήματα θα ανοίξουν στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής που η εταιρεία πλέον δίνει τη μεγαλύτερη βάση.
Τον επόμενο μήνα θα ανοίξει ένα νέο κατάστημα στα Πετράλωνα και σε δύο – τρεις μήνες ένα νέο στο Κερατσίνι. Το 2021 θα προστεθούν τέσσερα ακόμη καταστήματα, ενώ το 2022 πέντε νέα, οπότε έως τις αρχές του 2023 θα έχουν ανοίξει 11 νέα καταστήματα.
Σημειώνεται πως η Lidl Ελλάς διαθέτει πάνω από 220 καταστήματα στην Ελλάδα, όπου σχεδόν όλα είναι ιδιόκτητα, καθώς πάγια πολιτική του ομίλου είναι να αγοράζει πλήρως το ακίνητο στο οποίο ετοιμάζει τα καταστήματα, ώστε να έχει τον απόλυτο έλεγχο. Συνάμα, αυτή η τακτική παρέχει την απόλυτη ευχέρεια για την διαμόρφωση των καταστημάτων σύμφωνα με το μοντέλο που επιθυμεί η Lidl.
Σύμφωνα με τον κ. Ανδρεανίδη ο τζίρος του 2019 ήταν αυξημένος κατά 8,8% έναντι του 2018, ενώ θετικά κινείται και το 2020 αλλά με σαφώς μικρότερο momentum.
Παράλληλα γνωστοποίησε πως μόνο στην περίοδο του lockdown η εταιρεία προχώρησε σε 450 νέες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, αυξάνοντας πλέον τους εργαζόμενους στους 6.500. Συνάμα, μιλώντας για τη νέα τάξη πραγμάτων που έχει φέρει η Lidl στην Ελλάδα τόνισε πως ο μέσος όρος εξόφλησης των προμηθευτών της παραμένει στις 62 ημέρες, όταν ο μέσος όρος στο σύνολο του κλάδου είναι 122 ημέρες.
Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος διοίκησης της αλυσίδας «η συνολική προστιθέμενη αξία που προσφέραμε στην ελληνική οικονομία ήταν 811 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί στο 0,43% του ΑΕΠ, ενώ υποστηρίζουμε 20.825 συνολικές θέσεις εργασίας, άμεσες, έμμεσες και επαγόμενες».
Επίσης έκανε αναφορά για τους 400 Έλληνες προμηθευτές που η εταιρεία συνεργάστηκε το 2019, σημειώνοντας ότι η Lidl τους έδωσε το «διαβατήριο» ώστε τα προϊόντα τους να ταξιδέψουν στις 28 χώρες που δραστηριοποιείται η αλυσίδα, προβάλλοντας τα ελληνικά προϊόντα και την ελληνική κουζίνα μέσα από τις θεματικές εβδομάδες Eridanous.
Μέσα από αυτή την προώθηση των ελληνικών επιχειρήσεων και την υποστήριξη των τοπικών προϊόντων, ο τζίρος των ελληνικών εταιρειών, από την εξαγωγή ελληνικών προϊόντων για τις θεματικές εβδομάδες Eridanous ανήλθε σε 51 εκατ. ευρώ για το έτος 2019, πετυχαίνοντας αύξηση 28% την τελευταία διετία.
Συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Λασκαρίδη
Από την πλευρά της, η διευθύντρια επικοινωνίας της Lidl Hellas Βασιλική Αδαμίδου, αναφέρθηκε στις τακτικές βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας, μέσα από ένα ολιστικό πρόγραμμα που διέπει όλες τις γραμμές λειτουργίας της επιχείρησης. Εφοδιαστική αλυσίδα, διαχείριση εμπορευμάτων, μεταφορά και αποθήκευση, έως την πώληση και την επικοινωνία με τον καταναλωτή.
Τόνισε πως η Lidl εφαρμόζει τις δέκα αρχές του OHE, ως συμβατικό μέλος του σχετικού Συμφώνου, επιδιώκοντας τη βιωσιμότητα στους τομείς των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, των κοινωνικών προτύπων, του περιβάλλοντος και της καταπολέμησης της διαφθοράς.
Σημείωσε επίσης πως έννοιες και διαδικασίες όπως κλιματική ουδετερότητα, κυκλική οικονομία, ανακύκλωση και προστασία του περιβάλλοντος διέπουν όλη την «αλυσίδα» εργασιών της εταιρείας. Παράλληλα θύμισε πως η Lidl ήταν η πρώτη επιχείρηση οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα που απέσυρε την πλαστική σακούλα μίας χρήσης το 2018, ενώ έπαψε οριστικά την πώληση ειδών πλαστικών μίας χρήσης σε όλα τα καταστήματα από την 1η Ιανουαρίου 2020.
Επίσης, έως το 2025 η εταιρεία έχει δεσμευτεί για περαιτέρω μείωση του πλαστικού κατά 20%, αλλά και να καταστήσει το 100% των συσκευασιών των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, στο μέγιστο ανακυκλώσιμο.
Γι’ αυτό το λόγο, προχωρά σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Λασκαρίδη στο πλαίσιο της από κοινού πρωτοβουλίας με το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας για μια Ελλάδα χωρίς Πλαστικά μίας χρήσης. Αυτή η συνεργασία θα μετουσιωθεί μέσα από δράσεις ανοικτής καινοτομίας, ενημέρωσης κοινωνίας και επιχειρήσεων, αλλά και τη δημιουργία πρωτότυπων εφαρμογών που θα συμβάλουν μέσα από την τεχνολογία και την ψηφιοποίηση στους στόχους της καμπάνιας.
Τέλος, με αφορμή τον εορτασμό για τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821, η Lidl Ελλάς προχωρά σε μια σειρά πολιτιστικών δράσεων με στόχο τον αναστοχασμό πάνω στον διαχρονικό ρόλο και τη σημασία του δημοτικού τραγουδιού και του δημώδους στίχου. Μέσα από 63 τραγούδια, θα δοθεί η Ιστορία του τόπου από το 1821 έως σήμερα.
Τον γενικό συντονισμό και την καλλιτεχνική επιμέλεια θα έχει ο Σταύρος Ξαρχάκος, σε συνεργασία με τον Λάμπρο Λιάβα, καθηγητή εθνομουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, που έχει την επιστημονική επιμέλεια των δράσεων.