Η βιομηχανία θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής αξίας 1 δισ. ευρώ, κόβει ταχύτητα, κυριολεκτικά. Κάποιες ναυτιλιακές εταιρείες, των οποίων οι πελάτες υποφέρουν από την πανδημία του κορονοϊού, μειώνουν τις ταχύτητες πλεύσης και επιλέγουν μακρύτερες διαδρομές γύρω από την Αφρική, για να αποφύγουν τα τέλη διέλευσης στο κανάλι του Σουέζ, σύμφωνα με τις εταιρείες και ειδικούς του κλάδου.
Πολλές μειώνουν επίσης τον αριθμό των ταξιδιών και προσφέρουν στους πελάτες τους βραχυπρόθεσμη αποθήκευση των αγαθών καθώς ο κλάδος, που περιλαμβάνει γίγαντες όπως η Maersk, η MSC και η Hapag-Lloyd, αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη ύφεση από την εποχή της χρηματοοικονομικής κρίσης του 2008.
Οι νέες τακτικές όχι απλώς εξοικονομούν χρήματα αλλά βοηθούν επίσης τις εταιρείες να προσαρμοστούν στις ανάγκες των εμπόρων λιανικής – από τους μεγαλύτερους πελάτες τους - που αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας.
Οι βραδύτεροι χρόνοι μεταφοράς σημαίνουν ότι οι εισαγωγείς μπορούν να καθυστερήσουν την πληρωμή, που γίνεται κατά την παράδοση.
Πολλές επιχειρήσεις λιανικής, από την Puma μέχρι την Gap, έχουν αναγκαστεί να μειώσουν ή να καθυστερήσουν τις αποστολές νέων εμπορευμάτων. Οι κοινωνικές ταραχές στις ΗΠΑ προστίθενται στα προβλήματά τους και καθιστούν ακόμη πιο αβέβαιη την προοπτική ανάκαμψης στην μεγαλύτερη αγορά λιανικού εμπορίου του κόσμου.
Την ίδια ώρα, οι καθυστερήσεις των δρομολογίων προκαλούν πονοκέφαλο σε εμπόρους όπως η Amazon και η Walmart που δεν έπαψαν ποτέ να πωλούν σε πελάτες που είναι κλεισμένοι στο σπίτι τους, κυρίως ηλεκτρονικά.
Αυτές οι εταιρείες αναγκάζονται τώρα να παλέψουν για να βρουν χώρο στα λιγότερα πλοία που κινούνται πιο γρήγορα.
Η έλλειψη χώρου στα πλοία έχει ως αποτέλεσμα πολύ περισσότερες «μετακυλίσεις», όπου τα κοντέινερ μετακινούνται από τα γεμάτα σκάφη σε άλλα, με βραδύτερους χρόνους παράδοσης, σύμφωνα με τους εισαγωγείς.
Το διακύβευμα είναι σημαντικό για τον κλάδο των μεταφορών κοντέινερ. Τα αγαθά λιανικού εμπορίου, όπως ρούχα, αποσκευές και έπιπλα, αντιπροσωπεύουν περίπου το 15% του όγκου των μεταφορών με πλοία.
Και δεν μοιάζει να υπάρχει προοπτική άμεσης βελτίωσης για τις ναυτιλιακές εταιρείες, μια που οι πελάτες τους θα βρίσκονται κατά πάσα πιθανότητα υπό μεγάλη οικονομική πίεση και τον Ιούλιο, την εποχή που αρχίζουν να κλείνουν τις μεταφορές για την περίοδο των γιορτών και τον χειμώνα, ενώ οι αναλυτές προβλέπουν πτώση των λιανικών πωλήσεων πάνω από 6% φέτος στις ΗΠΑ.