Δραστηριοποιείται στην κατασκευή σχοινιών και συρματόσχοιων ναυτιλίας , και αποτελεί μια από τις σημαντικότερες ευρωπαϊκές βιομηχανίες του τομέα. Εχει ιδρύσει γραφεία ή συνεργάζεται με αντιπροσώπους παρέχοντας service σε 70 από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης, της Αφρικής, της Ωκεανίας, της Ασίας και της Αμερικής.
Η Katradis ABEE εδράζει την καταγωγή της από την Καδραμύλη της Χίου, όπως και ένα μεγάλο μέρος των πρωτοπόρων της ελληνικής ναυτιλίας, ξεκίνησε το 1936 στον Πειραιά όπου εδρεύει έως σήμερα και έχει εξελιχθεί σε έναν όμιλο με παγκόσμια παρουσία, παρέχοντας service σε πάνω από 70 κομβικά λιμάνια της υφηλίου.
Η ελληνική βιομηχανία κατασκευής σχοινιών, ανοδίων και εμπορίας εξαρτημάτων ναυτιλίας Katradis, αποτελεί σήμερα μια από τις σημαντικότερες ευρωπαϊκές βιομηχανίες του ναυτιλιακού τομέα, με ένα ευρύ φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών παγκοσμίως.
Όπως τονίζει στο Liberal ο κ. Νικόλαος Κατράδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Katradis ΑΒΕΕ, «την εταιρεία ίδρυσε ο πατέρας μου Κωνσταντίνος Κατράδης το 1936 στον Πειραιά, ως μια μικρή μονάδα με απλά σχοινιά δεσίματος βαρκών ψαρέματος και γεωργίας. Εξ αρχής η εταιρεία μας ξεχώρισε καθώς έριξε ιδιαίτερο βάρος στην ποιότητα των σχοινιών, καθώς αυτά είναι η ασφάλεια του πλοίου. Εστιάζοντας από τότε στην ποιότητα και την ανθεκτικότητα των υλικών, τα προϊόντα της εταιρείας ξεχώρισαν στο ναυτιλιακό χώρο».
H έδρα, εδώ και 84 συναπτά έτη διατηρείται στον Πειραιά, ενώ διαθέτει βιομηχανική μονάδα παραγωγής σχοινιών και συρματόσχοινων ναυτιλίας, καθώς και ανοδίων στα Οινόφυτα Βοιωτίας, απασχολώντας συνολικά 160 εργαζόμενους στη χώρα μας. Τα τελευταία χρόνια η γραμμή παραγωγής της εταιρείας έχει επεκταθεί ώστε να περιλαμβάνει σχοινιά για σκάφη καθώς και δίχτυα αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, ενώ έχει μπει και σε νέας γενιάς προϊόντα.
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο κ. Κατράδης, «μας προτιμoύν μεγάλες εταιρείες από την Ιαπωνία και το Χονγκ Κονγκ, παρ’ όλο που υπάρχει η Κίνα που έχει τιμές στο 50% των δικών μας, έρχονται και αγοράζουν από εμάς. Υπάρχουν εργοστάσια ανά τον κόσμο που παράγουν κάβους, οι οποίοι όμως σε ένα χρόνο χάνουν την αντοχή τους. Τα δικά μας προϊόντα είναι σχεδιασμένα να αντέχουν οκτώ με δέκα χρόνια».
Όμιλος με παγκόσμια παρουσία
Το εργοστάσιο σχοινιών της Katradis στα Οινόφυτα έκτασης 30000 m2, είναι ένα από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά εργοστάσια στην Ευρώπη. Εκεί κατασκευάζει σχοινιά κορυφαίας ποιότητας όπως διπλή πλεγμένη, Siri UHMWPE (Πολυαιθυλένιο υψηλού μοριακού βάρους ULTRA), Aramid, LCP (Liquid Crystal) Πολυμερές) και άλλοι.
Ανταποκρινόμενη στις νέες απαιτήσεις των καιρών, η εταιρεία προχώρησε στην κατασκευή ανόδους ψευδαργύρου και αλουμινίου όπως ανόδους Hull, ανοδικές δεξαμενές, ανόδους Pit guard, όλες κατασκευασμένες στη μονάδα των Οινοφύτων. Η εταιρεία επίσης παρέχει ένα ευρύ φάσμα χαλύβδινων καλωδίων για ναυτιλία, ψάρεμα και βιομηχανικούς σκοπούς. Τα συρματόσχοινα από χάλυβα συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις που ορίζονται από τα ABS, API (American Petroleum Institute), DNVGL και Lloyd's Register.
Επιπλέον, διαθέτει προϊόντα εξοπλισμού καταστρώματος, όπως αγκύρια, καλώδια αγκύρωσης συνδέσμων, εξαρτήματα εμπορευματοκιβωτίων, ιμάντες αλουμινίου από κράμα χάλυβα, ανυψωτικά σφεντόνα και ιμάντες πρόσδεσης, καθώς και εξοπλισμό ανάπτυξης λιμένων όπως φτερά, σημαντήρες, πλωτές μαρίνες, κολόνες και μπούμα.
Ο Όμιλος Katradis, όπως χαρακτηριστικά λέει ο κ. Κατράδης, με υπερηφάνεια συμμορφώνεται με τους νηογνώμονες LRQA (ISO 9001), ABS, DNVGL, API και LLOYD'S REGISTER και όλα τα προϊόντα του έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί σύμφωνα με DIN, BS, CI, EN / CE, API, ISO , ASTM, MIL και άλλα διεθνή πρότυπα.
Σε περισσότερα από 70 λιμάνια παγκόσμια
Για την κάλυψη των αναγκών των πελατών της, η εταιρεία έχει ιδρύσει γραφεία ή συνεργάζεται με αντιπροσώπους σε πάνω από 70 από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης, της Αφρικής, της Ωκεανίας, της Ασίας και της Αμερικής.
Μέσω του παγκόσμιου δικτύου συνεργατών, η εταιρεία εξυπηρετεί τα χιλιάδες πλοία της Ελληνικής Ναυτιλιακής Βιομηχανίας, ενώ τα προϊόντα της απολαμβάνουν της εμπιστοσύνης των Ελλήνων πλοιοκτητών εδώ και πολλά χρόνια, σε τέτοιο βαθμό ώστε πλέον να τα ζητούν επωνύμως (π.χ. Nikacord, Improved Mixed Nikasteel, Sirius UHMWPE S-12 & S-12 DB κλπ.).
Παράλληλα, έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη ενός σημαντικού αριθμού μεγάλων διεθνών εταιρειών. Στο χαρτοφυλάκιο των πελατών της βρίσκονται διεθνώς αναγνωρισμένα ονόματα όπως οι Bernhard Schulte Shipmanagement, Columbia Shipmanagement, SCF Novoship, Unicom Shipmanagement, Chemikalien Seetransport GmBH, MOL Int'l, Ravenscroft Shipmanagement κ.α.
Πιστοποιήσεις
Η εταιρεία είναι πιστοποιημένη βάσει LRQA ISO 9001 & 14001 ως κατασκευαστές και προμηθευτές σχοινιών πρόσδεσης πλοίων και εξεδρών πετρελαίου (UHMWPE, Aramid, LCP, πολυπροπυλενίου, νάιλον, πολυεστέρα, μικτών / διπλής ίνας, με μονή και διπλή πλέξη, με εξειδίκευση στην πρόσδεση δεξαμενόπλοιων, LNG & LPG, σύμφωνα με τους τελευταίους κανονισμούς και συστάσεις της OCIMF), κότερων, αλιείας & ιχθυοκαλλιέργειας, χαλύβδινων συρματόσχοινων για πρόσδεση, ανύψωση, εξόρυξη και άλλες εφαρμογές, ανοδίων ψευδαργύρου και αλουμινίου, αγκυρών και αλυσίδων, εξαρτημάτων εμπορευματοκιβωτίων, πλωτήρων μαρινών, εξοπλισμού καταστρώματος πλοίων κ.α.
Η KATRADIS, ούσα μια αμιγώς ελληνική επιχείρηση, μέσα στον Ιούλιο του 2020 έγινε το νέο μέλος της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, ενισχύοντας περαιτέρω την προσπάθεια για την προώθηση της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Ασχέτως αν έχει παρουσία σχεδόν σε όλο τον κόσμο, η KATRADIS έχει την παραγωγή, τη φορολογική έδρα και όλα τα υπόλοιπα στην Ελλάδα.
Το παράπονο του κ. Νικόλαου Κατράδη, όπως και των περισσότερων ανθρώπων που έχουν στο DNA τους τη ναυτοσύνη, την αγάπη για τη θάλασσα και τα βαπόρια, είναι ότι η Ελλάδα, μολονότι πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο, έχει καταστρέψει τη βιομηχανία των ναυπηγείων που είχε παλαιότερα.
«Η Τουρκία διαθέτει πολλά ναυπηγία, η Βουλγαρία διαθέτει ναυπηγία, η Κροατία επίσης, αλλά εμείς καταστρέψαμε τη βιομηχανία μας. Δυστυχώς η Ελλάδα έμεινε αδικαιολόγητα πίσω στη ναυπήγηση και την επισκευή πλοίων. Στη Δραπετσώνα κάποτε υπήρχαν πάνω από 300 επιχειρήσεις για επισκευές πλοίων, εφοδιασμό και όλες τις παράπλευρες εργασίες υποστήριξης. Σήμερα έχουν απομείνει ελάχιστες».
Ο έμπειρος επιχειρηματίας σημειώνει πως στη χώρα μας δεν καλλιεργείται η κουλτούρα της ναυτοσύνης και η αγάπη προς τη θάλασσα στις νέες γενιές, ώστε να αναλάβουν τα ηνία. Τονίζει πως «θα ήθελα να πω στην πολιτεία να γίνουν Πανεπιστήμια, να γίνουν σχολές εδώ στην Ελλάδα, γιατί η θάλασσα είναι μεγάλη πηγή πλούτου, ανοίγει ορίζοντες. Έπρεπε η χώρα μας να έχει πολλά πανεπιστήμια, πληθώρα σχολών Ναυτικών, Καπεταναίων, Μηχανικών και όλων των ειδικοτήτων».