Του Γιώργου Φιντικάκη
Παρατάσεις επί παρατάσεων για την πώληση του 67% του ΟΛΘ, οι δεσμευτικές προσφορές για τον οποίο θα υποβληθούν στις 24 Μαρτίου. Την απόφαση έλαβε σύμφωνα με πληροφορίες σήμερα το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ έπειτα από αιτήματα μερίδας επενδυτών, και ενώ ο τελευταίος προγραμματισμός μιλούσε για υποβολή προσφορών στα μέσα Φεβρουαρίου.
Εχουν περάσει σχεδόν τέσσερα χρόνια από τον Απρίλιο του 2014 οπότε και προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός, με οκτώ τότε ομίλους να εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους. Αν και στη δεύτερη φάση της διαδικασίας έχουν περάσει και οι οκτώ, εντούτοις δεν είναι σαφής ο ακριβής αριθμός όσων θα φτάσουν μέχρι το τέλος, δηλαδή θα διεκδικήσουν τον ΟΛΘ, καταθέτοντας και προσφορά.
Ανάμεσα στους υποψηφίους συγκαταλέγεται σχήμα γερμανικού επενδυτικού ομίλου που συνεργάζεται με τον επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη, ενώ συνολικά στην δεύτερη φάση έχουν περάσει η ολλανδική APM Terminals (θυγατρική της δανέζικης Maersk που διεκδικούσε και τον ΟΛΠ χωρίς τελικά να καταθέσει προσφορά), όπως και οι Deutsche Invest, Duferco, ICTS, Mitsui, P&O (ανήκει στον όμιλο της Dubai Ports), και κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων (RZD) με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την τουρκική Yilport Holding Inc.
Ο νικητής του διαγωνισμού θα αναλάβει την διαχείριση και εκμετάλλευση του ΟΛΘ μέχρι και το 2051. Σύμφωνα με την απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ, ο νικητής του διαγωνισμού υποχρεούται να φέρει σε πέρας επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ στην επταετία, και ενώ η δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων θα πρέπει να φτάσει σε διάστημα εννέα ετών, τα 500.000 TEUs.