Του Γιώργου Φιντικάκη
Έργο καθοριστικό όχι μόνο για την Κρήτη, αλλά για όλη την οικονομία της χώρας, χαρακτήρισε το project ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, μιλώντας για σημαντική αναβάθμιση του Ηρακλείου, ραγδαία τόνωση της απασχόλησης αφού θα δημιουργηθούν 7000 νέες μόνιμες θέσεις εργασίας, αλλα κυρίως για την συνολική ενίσχυση του γεωπολιτικού ρόλου της Κρήτης και της χώρας στις αερομεταφορές. “Μιλάμε για ένα αεροδρόμιο σε απόσταση 24 ωρών από Ντόχα, Μαδρίτη, Μόσχα”, όπως ανέφερε.
Έκανε μνεία στην μέχρι τώρα πορεία του έργου, στο γεγονός ότι το οραματίστηκε αρχικά η κυβέρνηση 2004-2009, ότι συμβασιοποιήθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ ωστόσο λόγω κάποιων λαθών καθυστέρησε να ξεκινήσει, γεγονός που συνέβη κατόπιν επίλυσης των προβλημάτων, σε συνεννόηση με την Επίτροπο Ανταγωνισμού Μ. Βεστάγκερ και αφού υπεγράφη η συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
“Τα μεγάλα έργα δεν πρέπει να είναι αντικείμενο λαϊκισμού. Κάθε κυβέρνηση έχει υποχρέωση να βάζει το λιθαράκι της για αυτό το σκοπό, στα μεγάλα έργα άλλη κυβέρνηση τα ξεκινά, άλλη τα τρέχει, άλλη τα ολοκληρώνει”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
Στάθηκε επίσης στην απελευθέρωση και αξιοποίηση του νυν αεροδρομίου Ν.Καζαντζάκης στην Αλικαρνασσό Ηρακλείου, λέγοντας ότι η κυβέρνηση δεσμεύεται πως αυτό δεν θα γίνει Ελληνικό, δηλαδή δεν θα κολλήσει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας και του ελληνικού παραλογισμού. “Ξεκινάμε από τώρα τον σχεδιασμό για την επόμενη ημέρα του αεροδρομίου μέσα από ένα εργαλείο που εφαρμόζεται σε πολλές άλλες χώρες, τις προτάσεις καινοτομίας”, ανέφερε ο υπουργός, ξεκαθαρίζοντας ότι “δεν τίθεται θέμα υποθήκης για το αεροδρόμιο του Ηρακλείου”. Και ανέλυσε το πως τα δυο projects, δηλαδή το Καστέλι και η ανάπλαση του Καζαντζάκης συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους, μέσω της δανειακής σύμβασης της ΕΤΕπ για το νέο αερολιμένα. Έχει ετοιμαστεί, όπως είπε, ένας οδικός χάρτης με ορόσημα, τα οποία ανάλογα με την υλοποίησή τους, θα εκταμιεύονται και οι δόσεις του δανείου ύψους 180 εκατ. ευρώ.