Ικανοποιητικές επιδόσεις στο τρίτο τρίμηνο κατέγραψε η Coca-Cola HBC AG με τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες να επηρεάζουν τους όγκους πωλήσεων του κλάδου σε όλες τις αγορές.
Συγκεκριμένα καταγράφηκε αύξηση των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 3,4%, ή κατά 2,3% εάν εξαιρεθεί την επίδραση που είχε η εξαγορά της Bambi.
Όπως αναφέρει η εταιρεία συνεχίζεται η σημαντική πρόοδος που έχει σημειωθεί σε όλους τους βασικούς τομείς στους οποίους εστιάζει η στρατηγική της.
Ειδικότερα:
- Η καινοτομία ενισχύει την αύξηση του μεριδίου αγοράς και συνέβαλε στην ανάπτυξη κατά 3,7 μονάδες βάσης στο τρίμηνο.
- Ο ρυθμός αύξησης των εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση επιταχύνθηκε, γεγονός που αποδίδεται στις αυξήσεις τιμών και στο θετικό μείγμα συσκευασίας και κατηγορίας προϊόντων.
Οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 1,1% στο τρίμηνο, ή κατά -0,1% εάν εξαιρέσουμε την εξαγορά της Bambi. Οι συναλλαγές αυξήθηκαν με ταχύτερο ρυθμό από τον όγκο πωλήσεων και τα σήματά μας αύξησαν ή διατήρησαν το μερίδιο αγοράς στην πλειονότητα των αγορών μας, ενώ οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες προκάλεσαν πτώση του όγκου πωλήσεων στον κλάδο σε αρκετές από τις βασικές μας χώρες.
- Οι όγκοι πωλήσεων στις αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκαν κατά 1,2%, καταγράφοντας επιτάχυνση συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο και την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
- Οι όγκοι πωλήσεων στις αναπτυσσόμενες αγορές υποχώρησαν κατά 4,0%, ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι είχαν σημειώσει ισχυρή αύξηση κατά 11,3%. Η πτώση αυτή οφείλεται κυρίως στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικράτησαν τον Αύγουστο στις σημαντικότερες χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε.
- Οι όγκοι πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 3,0%, ή κατά 0,8% εάν εξαιρέσουμε την εξαγορά της Bambi. Η συνεχιζόμενη αύξηση του όγκου πωλήσεων σε Ρουμανία, Ουκρανία και Νιγηρία, όπου η αγορά ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στις στρατηγικές μας πρωτοβουλίες, αντισταθμίστηκε κατά ένα μέρος από την πτώση του όγκου πωλήσεων στη Ρωσία λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικράτησαν στη χώρα αλλά και της υψηλής συγκριτικής βάσης.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 2,3%, ή 2,4% εάν εξαιρέσουμε την εξαγορά της Bambi, σημειώνοντας αύξηση άνω του 1% έναντι του πρώτου εξαμήνου και του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι.
- Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση στις αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκαν κατά 0,3%, καθώς οι αυξήσεις τιμών και το θετικό μείγμα κατηγορίας προϊόντων και συσκευασίας αντισταθμίστηκαν από το δυσμενές μείγμα καναλιών διανομής.
- Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση στις αναπτυσσόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 4,6%, ενισχυόμενα από την αποτελεσματική εφαρμογή της στρατηγικής μας με έμφαση στο μείγμα τιμών, κατηγορίας προϊόντων και συσκευασίας, με σκοπό την ενίσχυση της αύξησης των εσόδων.
- Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση στις αναδυόμενες αγορές αυξήθηκαν κατά 3,4%, ή κατά 3,1% εάν εξαιρέσουμε την εξαγορά της Bambi, με σημαντική βελτίωση να καταγράφεται στο μείγμα προϊόντων/τιμών σε όλες τις αγορές εκτός της Νιγηρίας. Στη Νιγηρία, οι επενδύσεις με στόχο την τελική τιμή των προϊόντων μας, οι οποίες ολοκληρώθηκαν πρόσφατα με επιτυχία, έχουν ενισχύσει την ανταγωνιστική μας θέση συμβάλλοντας στην αύξηση του όγκου πωλήσεων τον Οκτώβριο.
Αναμένουμε αύξηση των εσόδων από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 4.0% – 4.5% σε ετήσια βάση, συμπεριλαμβανομένης συνεισφοράς 70 μονάδων βάσης από την εξαγορά της Bambi.
Οι συναλλαγματικές διακυμάνσεις στη διάρκεια του τριμήνου ήταν ευνοϊκότερες από ό,τι αναμέναμε. Για το σύνολο του έτους αναμένουμε αρνητικό αντίκτυπο ύψους €15 εκατ., μια βελτίωση της τάξης των €5 εκατ. σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμησή μας.
Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:
«Σε ένα τρίμηνο που ο ασυνήθιστα ψυχρός και βροχερός καιρός κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, συμπίεσε τον όγκο πωλήσεων στον κλάδο σε πολλές από τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε, αισθανόμαστε ικανοποιημένοι που αυξήσαμε ή διατηρήσαμε το μερίδιο μας στην πλειονότητα των αγορών μας και που σημειώσαμε πρόοδο με την εμπορική μας στρατηγική, η οποία βελτίωσε ακόμα περισσότερο το μείγμα προϊόντων/τιμών και συνετέλεσε στη διατήρηση της ανάπτυξης σε βασικούς τομείς που εστιάζει η στρατηγική μας όπως τα προϊόντα με το σήμα Coke, τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες, τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη και η καινοτομία. Είμαστε επίσης περήφανοι που ο Δείκτης Βιωσιμότητας Dow Jones μας ανέδειξε ως την πιο βιώσιμη εταιρεία ποτών και αναψυκτικών στην Ευρώπη για έκτη φορά μέσα σε επτά χρόνια.