Την πρόσθετη οικονομική ενίσχυση των κυβερνήσεων τους ανά τον πλανήτη θα χρειαστούν οι αερομεταφορές προκειμένου να επιβιώσουν της κρίσης του κορονοϊού, η οποία υπολογίζεται στα 80 δισ. δολάρια σύμφωνα με τον επικεφαλής της Διεθνής Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ).
«Είμαστε εξαιρετικά ευγνώμονες προς τις κυβερνήσεις που στήριξαν τον κλάδο των αερομεταφορών με 160 δισ. δολάρια», δήλωσε ο Αλεξάντερ ντε Ζινιάκ, στο πλαίσιο του αεροπορικού φόρουμ του Παρισιού, που διοργάνωσε η εφημερίδα «La Tribune».
«Για τους επόμενους μήνες, οι ανάγκες της αεροπορικής βιομηχανίας υπολογίζονται σε πρόσθετη βοήθεια 70-80 δισ. δολαρίων», εκτίμησε ο Ντε Ζινιάκ. «Ειδάλλως, κάποιοι αερομεταφορείς δεν θα καταφέρουν να επιβιώσουν», πρόσθέτει.
Εν των μεταξύ, η έξαρση των κρουσμάτων Covid-19 και οι περιορισμοί στις ταξιδιωτικές μετακινήσεις έχουν υπονομεύσει ακόμη περισσότερο τις προοπτικές του αεροπορικού κλάδου, με την ΙΑΤΑ να προβλέπει συνολικές ζημίες 87 δισ. δολαρίων φέτος.
Οι τέσσερις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ (American Airlines, United Airlines, Delta, Southwest) έχουν χάσει συνολικά περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια δολάρια το τελευταίο τρίμηνο. Η ταξιδιωτική ζήτηση έχει μειωθεί σημαντικά και η κίνηση στα αεροδρόμια αγγίζει το 30% συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά και κατά την περισσότερο προσοδοφόρα περίοδο.
Ο όμιλος Air France/KLM που επλήγη σοβαρά από την πανδημία του κορoνοϊού, προχώρησε στην έκδοση μετοχών τον Μάιο μετά το πρώτο πακέτο κρατικών δανείων, το οποίο τώρα ανέρχεται συνολικά σε 10,4 δισ. ευρώ.
Η Air France έχει ανακοινώσει περικοπές 7.500 θέσεων εργασίας ως απάντηση στην κρίση, ενώ η KLM αναμένεται να μειώσει το εργατικό δυναμικό της των 33.000 εργαζομένων κατά περίπου 20% μέχρι το επόμενο έτος.
«Είναι πολύ πιθανό να δούμε μεγαλύτερες ζημίες σε σύγκριση με τους αριθμούς που έχουμε ανακοινώσει», αναφέρει ο ντε Ζινιάκ, προσθέτοντας ότι οι απώλειες για το σύνολο του έτους θα μπορούσαν να προσεγγίσουν τα 100 δισ. δολάρια.
Η ΙΑΤΑ προβλέπει επώδυνα αργή ανάκαμψη με επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα αεροπορικής κίνησης το 2024 και 30% λιγότερους επιβάτες και για την επόμενη χρονιά, μια πρόβλεψη που ενδεχομένως να αποδειχθεί αισιόδοξη, προειδοποίησε ο ντε Ζινιάκ. «Εκτιμούμε ότι η αεροπορική κίνηση θα είναι το ένα-τρίτο σε σύγκριση με επίπεδα του 2019 στα τέλη του 2020 και στη συνέχεια, ευελπιστούμε να κινηθεί στο 50%-60% στα τέλη του 2021», ανέφερε ο επικεφαλής της ΙΑΤΑ.