Του Απόστολου Σκουμπούρη
Την ίδια ώρα που η Ελλάδα μέσω κρατικίστηκων νοοτροπιών και υπερφορολόγησης συνεχίζει να πολεμάει την επιχειρηματικότητα και την ιδιωτική πρωτοβουλία, την ίδια ώρα που υπάρχει εθισμός στη μιζέρια, τη γκρίνια και την εσωστρέφεια, κάποιοι… καινούριοι Έλληνες, εκπρόσωποι της νέας γενιάς, σχεδιάζουν, ερευνούν, δημιουργούν, μαθαίνουν και πετυχαίνουν.
Μετά το taxibeat που εξαγοράστηκε στις αρχές του 2017 από τον γερμανικό κολοσσό της Daimler, μετά την πρόσφατη εξαγορά της Innoetics που εξαγοράστηκε από τον κορεατικό κολοσσό Samsung, μια ακόμη ελληνική startup, προσέλκυσε διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον.
Ο λόγος για την εταιρεία Quizdom, που έχει δημιουργήσει μια δημοφιλή πλατφόρμα για κινητά τηλέφωνα, η οποία πέρασε στα χέρια του friends4media Group, του γερμανικού ομίλου mobile εφαρμογών και πλέον βάζει πλώρη για παγκόσμια επέκταση.
Η Quizdom δημιουργήθηκε το 2014 από τον 31χρονο σήμερα Τριαντάφυλλο Ξυλούρη και αποτελεί μια δημοφιλή εφαρμογή γνώσης, η οποία μεταφέρθηκε και στην μικρή οθόνη, ενώ έχει ήδη περισσότερους από δύο εκατομμύρια χρήστες, έχοντας εγκατασταθεί σχεδόν στα μισά smartphones στην Ελλάδα.
Το 2016 το Quizdom έγινε ευρύτερο γνωστό καθώς παρουσιάστηκε και στην ελληνική τηλεόραση με το δημοφιλές τηλεπαιχνίδι “Quizdom The Show”.
Η εφαρμογή «Echelon 2D» πλέον διατίθεται δωρεάν σε συσκευές Android και iOS, ενώ είναι εμπνευσμένη από κλασικό παιχνίδι Arcade, με γρήγορη και έξυπνη δράση. Το παιχνίδι είναι στα αγγλικά και απευθύνεται στην παγκόσμια αγορά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος της friends4media, Thomas Koller εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για την εξαγορά, τονίζοντας πως «το Quizdom θα αποτελέσει το βασικό brand στην παγκόσμια επέκτασή μας». Στόχος είναι νέες αγορές στην Ευρώπη, Ασία και Νότια Αμερική.
Ήδη ο γερμανικός όμιλος, όπως ανέφερε ο ίδιος, δουλεύει πάνω σε νέα προϊόντα βασισμένα στο Quizdom και προετοιμάζει το λανσάρισμα τους στην Ευρώπη, την Ασία και τη Νότια Αμερική.
Το ξεκίνημα
Το 2014 ο Τριαντάφυλλος Ξυλούρης κάτοχος διδακτορικού στα μαθηματικά και εργασιακή εμπειρία σε μεγάλες εταιρείες όπως η McKinsey ήταν μόνιμος κάτοικος της Γερμανίας. Τότε, έχοντας ήδη την… ιδέα και τα σχέδια, αποφάσισε να έρθει και να την «στήσει» στην Ελλάδα, θεωρώντας ότι το έδαφος είναι πιο… παρθένο έναντι της γερμανικής αγοράς.
Ο ανταγωνισμός είναι μικρότερος στη χώρα μας, η οποία γενικά έχει μείνει αρκετά πίσω στη νέα, ψηφιακή οικονομία που απλώνει παγκόσμια τα «φτερά» της.
Και όλα αυτά, παρ' ότι οι Έλληνες προγραμματιστές είναι περιζήτητοι διεθνώς, με πολύ μεγαλύτερους μισθούς, με πολλές ελληνικές εταιρείες να δυσκολεύονται να τους κρατήσουν στην Ελλάδα. Αυτό άλλωστε είχε επισημάνει πέρυσι σε συνέντευξή του στο Liberal o Νίκος Γουλής, ιδρυτής του e-Travel ΑΕ (pamediakopes.gr), που πλέον έχει καταστεί μια πλατφόρμα εξυπηρέτησης όλου του φάσματος του ταξιδιού για εκατομμύρια πολίτες!
Το νέο online παιχνίδι έγινε αμέσως ανάρπαστο με το που παρουσιάστηκε, καθώς μέσα στις πρώτες ημέρες έφτασε τους 500 χιλ. χρήστες. Σύμφωνα με στοιχεία, ο μέσος ενεργός χρήστης αφιερώνει περίπου 1,5 ώρα ημερησίως στο Quizdom!
Στα κεντρικά της Γερμανίας ο ιδρυτής
Το 2017, η εφαρμογή βγήκε από τα σύνορα της Ελλάδας και άρχισε να διατίθεται σε Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο. Πρόσφατα, η εταιρεία βραβεύθηκε στα Startupper Awards, ως «Καλύτερη ώριμη startup», ενώ απέσπασε και το χρυσό Hellenic Entrepreneurship Award για το Quizdom Education.
Η νέα αυτή εφαρμογή αποτελεί αυτόνομο προϊόν της εταιρείας Quizdom και αποσκοπεί στο να πρωτοπορήσει στον τρόπο προετοιμασίας των μαθητών για τις εξετάσεις. Μάλιστα, το συγκεκριμένο project έχει προσελκύσει τεράστιο ενδιαφέρον από την Ελλάδα και τις ασιατικές χώρες, όπου ο ανταγωνισμός στις εξετάσεις εισόδου στα πανεπιστήμια είναι εξαιρετικά υψηλός.
Υπεύθυνος για το Quizdom και το Quizdom Education στην Ελλάδα ορίστηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος Χρήστος Τσούνης. Ο ιδρυτής Τριαντάφυλλος Ξυλούρης θα μετακινηθεί στο Διοικητικό Συμβούλιο της friends4media με σκοπό να βοηθήσει τον όμιλο στη διεθνή επέκτασή του.
Η πέμπτη εξαγορά ελληνικής startup για το 2017
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Marathon Venture Capital η οποία εξειδικεύεται στις επενδύσεις και στην ανάδειξη πρωτοπόρων startups, η συγκεκριμένη εξαγορά, είναι η πέμπτη που έχει γίνει φέτος στη χώρα μας σε ότι αφορά νεοφυείς επιχειρήσεις. Τόσες είχαν πουληθεί σε όλο το 2016, κάτι που μαρτυρά την ολοένα και μεγαλύτερη κινητικότητα στο χώρο.
Γενικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας, συνολικά από το 2010 έως το 2016 έχουν επενδυθεί σε ελληνικές νεοφυείς επιχειρήσεις πάνω από 200 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για εταιρείες που ως επί το πλείστον κατασκευάζουν τεχνολογικά προϊόντα, δημιουργούν… τεχνολογία και υπηρεσίες νέας γενιάς, εκμεταλλευόμενες τις δυνατότητες της ψηφιακής οικονομίας που είναι η 4η βιομηχανική επανάσταση. Παράλληλα, διατηρούν το βασικό μέρος της βάσης των εργαζομένων τους στην Ελλάδα.
Φυσικά, σ' αυτά τα κεφάλαια δεν περιλαμβάνονται μόνο τα κεφάλαια των πρόσφατων εξαγορών, αλλά συνολικά τα κεφάλαια που διάφοροι ιδιώτες, επιχειρηματίες και funds έχουν «ποντάρει», στα νέα επιχειρηματικά στοιχήματα που ξεκινούν νέοι άνθρωποι. Πολλά από τα οποία βεβαίως, δεν έχουν επιτυχές αποτέλεσμα.
Βεβαίως, τα επενδυτικά κεφάλαια μπαίνουν όταν έχει… ωριμάσει μερικώς η επιχειρηματική ιδέα, όταν έχει δείξει (έστω και ελάχιστα) τι μπορεί να επιτύχει, οπότε και το ρίσκο για τους επενδυτές, είναι μικρότερο. Γιατί, εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες μικρο-startups ξεκινούν έχοντας μια ιδέα, ένα project, μια εφαρμογή, μια πλατφόρμα, που στην πορεία είτε δεν… βγαίνει, είτε είναι ανεφάρμοστη πρακτικά, είτε δεν έχει την ανταπόκριση που αναμένουν οι εμπνευστές της.