Κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία: Προς απόκτηση της μερίδα του λέοντος της εσωτερικής αγοράς για πρώτη φορά
AP
AP

Κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία: Προς απόκτηση της μερίδα του λέοντος της εσωτερικής αγοράς για πρώτη φορά

Οι κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων είναι σε καλό δρόμο για να αντιπροσωπεύουν λίγο πάνω από το 50% των αυτοκινήτων που πωλούνται στην εγχώρια αγορά τους φέτος, χάρη στην αυξανόμενη κυριαρχία της ηλεκτροκίνησης, δήλωσε την Τετάρτη η εταιρεία συμβούλων AlixPartners.

Αυτό θα αποτελέσει την πρώτη φορά που οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα ελέγχουν πλειοψηφικό μερίδιο της αγοράς αυτοκινήτων της Κίνας - της μεγαλύτερης στον κόσμο.

Τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες, η αγορά αυτοκινήτων της Κίνας κυριαρχείται από καθιερωμένες παγκόσμιες μάρκες όπως η VW και η Toyota που λειτουργούν σε κοινοπραξίες με Κινέζους εταίρους.

Αλλά οι ανταγωνιστικές τιμές, η ταχύτερη κυκλοφορία νέων μοντέλων και η άνοδος των εγχώριων κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως η BYD002594.SZ, η Nio  και η Xpeng Motors, έχουν αλλάξει τη δυναμική για τις μάρκες αυτοκινήτων made in China.

Η Κίνα ξεπέρασε την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Η AlixPartners προέβλεψε ότι οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων της Κίνας θα αυξηθούν κατά 3% φέτος στα 24,9 εκατομμύρια οχήματα, ανακάμπτοντας στο επίπεδο των πωλήσεων πριν από την COVID-19. Προέβλεψε αύξηση στα 30,6 εκατομμύρια οχήματα το 2030, όταν θα προβλέπεται ότι περισσότερα από τα μισά οχήματα που πωλούνται στην Κίνα θα είναι EVs.

Η αγορά της Κίνας για αυτό που αποκαλεί "νέα ενεργειακά οχήματα" (NEVs), συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών και των αμιγώς ηλεκτρικών, έχει επωφεληθεί από το ισοδύναμο των 57 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε επιδοτήσεις από την κυβέρνηση κατά την περίοδο 2016-2022, δήλωσε η εταιρεία συμβούλων.

Αντίθετα, η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει παράσχει 12 δισεκατομμύρια δολάρια σε επιδοτήσεις κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού διαστήματος, δήλωσε η AlixPartners.

Οι παράγοντες της κινεζικής υπεροχής 

Αλλά οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν επίσης κερδίσει έδαφος από την εστίαση σε χαρακτηριστικά όπως τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, ακόμη και σε φθηνότερα αυτοκίνητα, δήλωσε η εταιρεία.

Αυτή η ανταγωνιστικότητα θα καταστήσει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξίσου ανατρεπτικές για τις καθιερωμένες παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες τα επόμενα χρόνια, όπως ήταν η Tesla, δήλωσε ο Stephen Dyer, επικεφαλής των συμβούλων της AlixPartners για την αυτοκινητοβιομηχανία στην Ασία.

"Θα ήταν το καλύτερο για τις ξένες μάρκες να μάθουν από τις νέες κινεζικές νεοσύστατες επιχειρήσεις EV, αν θέλουν να επιβιώσουν στην Κίνα ή να αντιμετωπίσουν τον διασπαστικό αντίκτυπο από αυτές τις μάρκες στις εγχώριες αγορές τους", δήλωσε ο Dyer σε ενημέρωση.

Ο Dyer προέβλεψε ότι οι ετήσιες πωλήσεις αυτοκινήτων κινεζικής μάρκας στις υπερπόντιες αγορές θα αυξηθούν σε 9 εκατομμύρια οχήματα έως το 2030. Αυτό θα έδινε στις κινεζικές μάρκες 30% του παγκόσμιου μεριδίου και μερίδιο αγοράς 15% στην Ευρώπη, 19% στη Νότια Αμερική και 19% στη Νοτιοανατολική Ασία και τη Νότια Ασία.

Η αγορά της Κίνας αντιμετωπίζει επίσης τεράστια πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και ο Dyer προβλέπει ένα κύμα ενοποίησης. Μόνο 25 έως 30 από τις 167 μάρκες NEV μπορούν να επιβιώσουν μέχρι το 2030, δήλωσε ο Dyer. Πάνω από τα δύο τρίτα αυτών των εμπορικών σημάτων δεν έχουν καταγράψει καμία πώληση πέρυσι, είπε.

"Ακόμη και με τις καλύτερες στην κατηγορία τους επιχειρήσεις, χρειάζονται έως και 400.000 μονάδες ετήσιας παραγωγής για να επιτευχθεί η ισοφάρηση", είπε.