Τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου στο ηλεκτρονικό εμπόριο ζητά η ΕΣΕΕ, που σημειώνει ότι υπάρχουν ενδείξεις ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει δυναμική στην Ελλάδα και παρουσιάζονται αυξητικές τάσεις στα βασικά μεγέθη που καθορίζουν την ανάπτυξή του, ενώ αποτελεί την επέκταση και εξέλιξη του παραδοσιακού εμπορίου.
Σε σχετική ανακοίνωση σημειώνεται ότι οι βασικές συστάσεις του ΟΟΣΑ για το ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν κοινοποιηθεί στο υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού από τα μέσα Μαΐου και, ήδη έχει συσταθεί νομοπαρασκευαστική επιτροπή, η οποία θα τις ενσωματώσει στο εθνικό δίκαιο το αργότερο έως τα τέλη Δεκεμβρίου.
Η ΕΣΕΕ ήδη βρίσκεται σε επαφή με την Γενική Γραμματεία Εμπορίου σε τεχνοκρατικό επίπεδο και εξετάζονται διάφορες προτάσεις.
Συνοπτικά, οι συστάσεις του ΟΟΣΑ για το ηλεκτρονικό εμπόριο περιλαμβάνουν:
- Την υιοθέτηση ενιαίου ορισμού του «καταναλωτή» σε ολόκληρο το σώμα του κύριου νόμου για την προστασία του καταναλωτή (Νόμος 2251/1994).
- Την υιοθέτηση ενιαίου ορισμού του «προμηθευτή» σε ολόκληρο το σώμα του κύριου νόμου για την προστασία του καταναλωτή.
- Τη διευκρίνιση των ορισμών και της διάκρισης μεταξύ νομικών και εμπορικών εγγυήσεων.
- Την κατάργηση ορισμένων υποχρεωτικών απαιτήσεων που επιβάλλονται στους τελικούς (εγχώριους) πωλητές, οι οποίες συνδέονται με τις εμπορικές εγγυήσεις.
- Την παρακολούθηση και αναθεώρηση εντός δύο ετών του τρόπου με τον οποίο λειτουργούν στην πράξη οι μηχανισμοί Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (ADR) μεταξύ καταναλωτών και προμηθευτών, ώστε να αποφεύγονται δυνητικές καθυστερήσεις και συνωστισμοί.
- Την απλοποίηση και κωδικοποίηση του κύριου νόμου περί προστασίας καταναλωτή και ρητή κατάργηση της παρωχημένης και μη ισχύουσας νομοθεσίας στο συγκεκριμένο τομέα.
«Σε κάθε περίπτωση, η νομοθεσία περί προστασίας του καταναλωτή πρέπει να απλοποιηθεί και να κωδικοποιηθεί προκειμένου να μειωθούν τα έξοδα έννομης προστασίας και συμμόρφωσης για τις εγχώριες επιχειρήσεις. Επίσης, η νομοθεσία περί προστασίας του καταναλωτή πρέπει να εκσυγχρονιστεί, ώστε να λάβει υπ'' όψιν και τις συναλλαγές μεταξύ των καταναλωτών (C2C). Τέλος, η νομοθεσία θα πρέπει να αποφύγει το οποιοδήποτε ανταγωνιστικό μειονέκτημα των εγχώριων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα, το οποίο θα μπορούσε να μειώσει την δυνατότητά τους να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά στην παγκόσμια αγορά», αναφέρει η Συνομοσπονδία.
Η ΕΣΕΕ έχοντας στόχο να μετατρέψει μέρος από τους περίπου 25 εκ. επισκέπτες του καλοκαιριού στη χώρα μας, σε πελάτες όλου του χρόνου, έχει αναδείξει τα 6 μεγάλα θέματα που απασχολούν το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, σχολιάζει, και συγκεκριμένα:
- Ανάπτυξη ανταγωνισμού
- Φορολογία
- Ενίσχυση επιχειρήσεων σε Β2Β και Β2C εμπόριο από απόσταση
- Εκπαίδευση
- Προβλήματα λόγω κρίσης
- Χρηματοδότηση
«Οι τελικές προτάσεις του ΟΟΣΑ για το σύνολο των τομέων που περιλαμβάνει η «Εργαλειοθήκη Νο 3» θα παρουσιαστούν τον Νοέμβριο. Στην ΕΣΕΕ θα έχουμε πάντα το νου μας στη διαδρομή και την τελική διαμόρφωση της εργαλειοθήκης Νο 3, σε θέματα που αφορούν γενικότερα στο εμπόριο και είναι συμβατά με την ελληνική αγορά, γιατί από τις εργαλειοθήκες Νο 1 & 2 είναι προφανές ότι δεν σωθήκαμε», καταλήγει η ανακοίνωση.