Πως το πεις και πώς να το μολογήσεις ότι, στους κακούς, στους μισητούς δανειστές χρωστάμε το ότι θα ξεκολλήσει τελικά η επένδυση στο Ελληνικό που ο ΣΥΡΙΖΑ την είχε θάψει στα πιο βαθιά συρτάρια. Μια επένδυση που θα έχει σαν αποτέλεσμα την μεγαλύτερη ανάπλαση περιοχής που έχει γίνει στη χώρα και θα δημιουργήσει χιλιάδες μόνιμες θέσεις εργασίας με σημαντικές επιπτώσεις του έργου στην κοινωνία και την οικονομία.
Ένα έργο που έπρεπε να είχε μπει στις ράγες της υλοποίησης από το 2014, χρειάστηκε να περάσουν δύο χρόνια και να το απαιτήσει η Τρόικα με τελεσιγραφικό τρόπο για να πάρει μπρός. Ένα έργο που με το καλημέρα θα δημιουργήσει 10.000 θέσεις εργασίας, κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου θα ξεπεράσουν τις 30.000 και στη φάση ολοκλήρωσης μπορεί να φτάσουν και τις 50.000 μόνιμες θέσεις εργασίας.
Ας θυμηθούμε όμως ποια είναι η πρόταση της Lamda Development για το Ελληνικό.
Όπως την είχε παρουσιάσει τότε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας Οδυσσέας Αθανασίου κεντρικό συστατικό στοιχείο της επένδυσης είναι η δημιουργία ενός πάρκου 2.000.000 τετραγωνικών μέτρων ( 200 εκτάρια), ενός από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, με ελεύθερη πρόσβαση για το κοινό καθώς και την αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου, με επίσης ελεύθερη πρόσβαση για το κοινό. Να σημειωθεί πως θα είναι μεγαλύτερο από το Hyde Park του Λονδίνου, και σημαντικά μεγαλύτερο από άλλα ελληνικά πάρκα (εθνικός κήπος 16 εκτάρια, Πεδίο Άρεως 27 εκτάρια). Και περιλαμβάνει:
- Την αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου με την πραγματοποίηση έργων για τη δημιουργία μίας συνεχόμενης αμμώδους παραλίας μήκους μεγαλύτερης του 1 χλμ. και πλάτους περίπου 50 μ. στην περιοχή του Αγ. Κοσμά, τη δημιουργία μιας νέας μαρίνας για την εξυπηρέτηση μικρών σκαφών και σύνοδες εκπαιδευτικές χρήσεις μέσω της δημιουργίας ενός διεθνούς Ενυδρείου αλλά και χρήσεις τουρισμού-αναψυχής, τη χερσαία ανάπτυξη χρήσεων τουρισμού-αναψυχής στην περιοχή της Τουριστικής Μαρίνας Σκαφών Αναψυχής (πρώην Ολυμπιακή Μαρίνα Αγ. Κοσμά) και συγκεκριμένα τη δημιουργία δύο ξενοδοχειακών μονάδων 270 περίπου κλινών, εμπορικές δραστηριότητες (Marina Mall), αθλητικές εγκαταστάσεις (Ναυτικός Όμιλος) και τέλος οικιστικές αναπτύξεις.
Ειδικότερα στο παραλιακό μέτωπο προβλέπεται η ανέγερση ενός τοπόσημου υψηλής αρχιτεκτονικής σχεδίασης που θα στεγάσει διαμερίσματα υψηλών προδιαγραφών ενώ στο βόρειο τμήμα της περιοχής του Αγ. Κοσμά, προβλέπεται η ήπια οικιστική ανάπτυξη μονοκατοικιών αλλά και διαμερισμάτων.
- Την ανάπτυξη του Μητροπολιτικού Πάρκου Πρασίνου και Αναψυχής, ενός πάρκου 2.000.000 τ.μ. σε άμεση γειτνίαση με το Παραλιακό Μέτωπο αλλά και τη Λεωφ. Βουλιαγμένης, με εύκολη πρόσβαση των κατοίκων των όμορων δήμων Αλίμου, Αργυρούπολης, Ελληνικού και Γλυφάδας χάρη στην στρατηγική χωροθέτηση περισσότερων πυλών εισόδου. Το Πάρκο θα συνδυάζει την Ιστορία του χώρου (Πρώην Αεροδρόμιο Ελληνικού) μέσω της ανάδειξης κτιρίων ιστορικής σημασίας (East Terminal Building, Hangars) κτιριών πολιτιστικού ενδιαφέροντος (Exhibition Center, National Aviation Museums), της δημιουργίας χώρων περιπάτων και αναψυχής κατά μήκος των διαδρόμων τροχοδρόμησης των αεροπλάνων, της μετεγκατάστασης και διεύρυνσης αθλητικών εγκαταστάσεων και γηπέδων αλλά και της ανάπτυξης λοιπών χρήσεων αναψυχής.
- Την ανάπτυξη της έκτασης του Πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού με χρήσεις όπως εκπαιδευτικά ιδρύματα και campus στέγασης φοιτητών, διεθνή ιδρύματα υγείας και έρευνας καθώς και ένα πρότυπο Επιχειρηματικό Πάρκο, τα οποία στοχεύουν στην ανάδειξη της Αθήνας σε σημαντικό κέντρο εκπαίδευσης, έρευνας και επιχειρηματικότητας με δημιουργία πλέον των 50.000 περίπου νέων θέσεων εργασίας. Επιπροσθέτως, χρήσεις αναψυχής και εμπορίου συμπεριλαμβανομένου του μεγαλύτερου εμπορικού κέντρου της Αττικής, υπεραγορές, ξενοδοχειακά συγκροτήματα περίπου 2.000 κλινών καθώς και πρότυπες τουριστικές υποδομές (συνεδριακό κέντρο, νέο γήπεδο golf, αξιοποίηση του ολυμπιακού κέντρου canoe kayak) και τέλος οικιστικές αναπτύξεις.
Τι έχει να κερδίσει η τοπική κοινωνία; Ενδεικτικά σύμφωνα με τους κατασκευαστές θα είναι:
* Η βελτίωση και εκσυγχρονισμός των έργων υποδομής (οδικό δίκτυο - πεζόδρομοι - ποδηλατοδρόμοι, βελτίωση σύνδεσης Μέσων Μαζικής Μεταφοράς π.χ. σύνδεση τραμ-μετρό, δίκτυα κοινής ωφέλειας).
* Η πρόνοια για την ένταξη στο σχέδιο Γενικής Διάταξης (Masterplan) Εγκαταστάσεων Κοινής Ωφελείας δομημένης επιφάνειας μεγαλύτερης των 200.000 τ.μ. (π.χ. Εκπαιδευτικά ιδρύματα - παιδικοί σταθμοί, εγκαταστάσεις πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης - διοικητικές εγκαταστάσεις, πολιτισμικοί χώροι, εγκαταστάσεις πρόνοιας/υγείας).
* Ανάπτυξη ανοιχτών κοινόχρηστων χώρων ~ 800.000 τ.μ. (παιδικές χαρές, δημοτικές αθλητικές εγκαταστάσεις, πλατείες, άλση κ.λπ.).
* Υλοποίηση πρότυπου οδικού δικτύου με πρόνοια για τη χάραξη, οργάνωση και υλοποίηση αποκλειστικών ποδηλατόδρομων (> 50 χλμ. μήκους, πλάτους 2,5-3 μ.) και πεζόδρομων (> 50 χλμ. πλάτους 2,5-3 μ.).
Το συνολικό τίμημα της επένδυσης περιλαμβάνει:
- Τα άμεσα οικονομικά οφέλη, που ανέρχονται σε 2,1 δισ. Ευρώ. Τίμημα 915 εκατ. ευρώ που αφορά την αγορά των μετοχών της Ελληνικό ΑΕ για 99 χρόνια. Ανάληψη κόστους 1,2 δισ. ευρώ για την υλοποίηση του συνόλου των έργων υποδομών και αφορούν κατασκευή Μητροπολιτικού Πάρκου.
Η αναμενόμενη συμβολή του έργου στο Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν της χώρας θα είναι της τάξης του 2% στο τέλος της περιόδου του έργου. Παράλληλα η ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας ενδυναμώνει τη θέση της ως ένας παγκόσμιος τουριστικός προορισμός, κερδίζοντας 1.000.000 επιπλέον τουρίστες ετησίως με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κίνηση της οικονομίας της.
Στην κοινοπραξία Global Investment Group εκτός από τη Lamda Development συμμετέχουν η εταιρεία Al Maabar, η οποία έχει την έδρα της στο Άμπου Ντάπι και η κινεζική εταιρεία Fosun Group..
Η Αl Maabar είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες real estate μικτής χρήσης στην ευρύτερη περιοχή της Mέσης Aνατολής και της Βορείου Αφρικής. Είναι θυγατρική εταιρεία της Mubadala Development, η οποία είναι sovereign fund του Αbu Dhabi.
Η Fosun Group, η οποία δημιουργήθηκε το 1992 και έχει έδρα τη Σαγκάη, είναι ένας από τους μεγαλύτερους πολυεθνικούς ομίλους της Kίνας και διαδραματίζει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας. Δραστηριοποιείται στους τομείς της βιομηχανίας, των επενδύσεων, της διαχείρισης περιουσίας και των ασφαλειών.
Το σχέδιο της ανάπλασης της περιοχής φέρεται ότι έχει σχεδιάσει ο 80χρονος διάσημος Άγγλος αρχιτέκτονας, Νόρμαν Ρόμπερτ Φόστερ έργα του οποίου είναι μεταξύ άλλων το κτίριο Γκέρκιν του Λονδίνου, η ανακαίνιση της γερμανικής Βουλής, του περίφημου Ράιχσταγκ, το νέο Καμπ Νου της Μπαρτσελόνα και το Γουέμπλεϊ στο Λονδίνο.
Το κτίριο "Γκέρκιν" στο Λονδίνο, είναι το διασημότερο έργο του Νόρμαν Φόστερ. Ουρανοξύστης 40 ορόφων που χτίστηκε το 2004, για το οποίο τιμήθηκε με το βραβείο Στίρλινγκ για το μοναδικό του σχέδιο.