(Φωτ.: Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους (δεξιά), μαζί με τον Αλέξανδρος Χανδρή, το όνομα του οποίου είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη ναυτιλία και την ενέργεια και που ανακοίνωσε τη συμμετοχή του στο επενδυτικό σχήμα της εταιρείας.)
Της Αντιόπης Σχοινά
Μπορεί η προσπάθεια δημιουργίας υδατοδρομίων στην Ελλάδα να έχει περάσει από πολλά διαφορετικά στάδια και να χαρακτηρίζεται από καθυστερήσεις, ωστόσο όλα συνηγορούν ότι η τρέχουσα χρονιά μπορεί να αποτελέσει χρονιά ορόσημο και επιτέλους να τεθούν σε λειτουργία.
Άλλωστε, όπως όλα δείχνουν και όπως δηλώνει στο liberal.gr ο κ. Νικόλας Χαραλάμπους, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, «η διαδικασία αδειοδότησης των υδατοδρομίων έχει φτάσει σε τελικό στάδιο. Έχουμε μπει πλέον στην τελική ευθεία».
«Τα χρονικά περιθώρια έχουν στενέψει για τη Hellenic Seaplanes που εργάζεται σκληρά ώστε να μην χαθεί ακόμα μια χρονιά και να δραστηριοποιηθεί εντός του 2016», σημειώνει ο ίδιος, που έχει μέχρι σήμερα εδώ και τέσσερα χρόνια επιμονή απέναντι σε όλες τις αντιξοότητες.
«Αναμένουμε 5 αδειοδοτήσεις ως τα τέλη Φεβρουαρίου»
«Αναμένουμε από τις αδειοδοτικές Αρχές να έχουν αδειοδοτήσει μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου τουλάχιστον 5 υδατοδρόμια. Υπάρχει βούληση της πολιτικής ηγεσίας καθώς και όλων των εμπλεκόμενων υπουργείων που δείχνουν έμπρακτα τη στήριξή τους για την επίλυση των υφιστάμενων εμποδίων. Σε αυτήν τη φάση περιμένουμε την επόμενη νομοθετική ρύθμιση από το υπουργείο Μεταφορών και εκείνες από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προκειμένου να λήξουν τα θέματα που επιβραδύνουν τη διαδικασία», καταλήγει ο ίδιος.
Αν ο προγραμματισμός γίνει και πράξη, τότε το 2016 θα είναι η χρονιά των υδατοδρομίων. Άλλωστε, όπως προέκυψε από την πρόσφατη εφ'' όλης της ύλης συνέντευξη του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου), Στέργιου Πιτσιόρλα, το Ταμείο βρίσκεται εδώ και αρκετό διάστημα σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και με το υπουργείο Περιβάλλοντος για το θέμα.
ΤΑΙΠΕΔ: Σε εξέλιξη αδειοδοτήσεις 52 υδατοδρομίων σε όλη τη χώρα
Η εμπλοκή του ΤΑΙΠΕΔ αποτελεί απότοκο της μεταφοράς των μετοχών των κρατικών λιμένων στο χαρτοφυλάκιό του. Όπως ανέφερε ο κ. Πιτσιόρλας, πρόκειται για μεγάλο λάθος να μην υπάρχει πτητική δραστηριότητα υδροπλάνων στην Ελλάδα και στο πλαίσιο αυτό αυτήν την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία αδειοδότησης 52 υδατοδρομίων σε όλη την χώρα. Μάλιστα η πρόβλεψη είναι ότι μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα υπάρχουν αδειοδοτημένα 10 ή 12 υδατοδρόμια σε όλη τη χώρα, και εν συνεχεία η διαδικασία θα επεκταθεί και στα υπόλοιπα.
Σημειώνεται, ωστόσο ότι, δύο χρόνια με την ψήφιση του νόμου για τις στρατηγικές επενδύσεις, με τον οποίο θεσμοθετήθηκε το νομικό πλαίσιο για την αδειοδότηση και λειτουργία υδατοδρομίων, μόλις ένα υδατοδρόμιο, αυτό της Κέρκυρας, έχει λάβει άδεια λειτουργίας, ενώ εκκρεμούν 15 αιτήσεις.
Με συνολική ακτογραμμή μήκους 16 χιλιάδων χιλιομέτρων, η Ελλάδα αποτελεί μία από τις πλέον κατάλληλες χώρες για την ίδρυση αεροδρομίων στη θάλασσα, καθώς το υδροπλάνο είναι συμπληρωματικό των υφιστάμενων μέσο μεταφοράς και δεν ανταγωνίζεται ούτε τα καράβια, ούτε τα αεροπλάνα, καθώς η χωρητικότητα τους σπάνια ξεπερνά τους 19 επιβάτες.
Το Μάιο οι πρώτες πτήσεις για τη Hellenic Seaplanes
Όσον αφορά στην Hellenic Seaplanes φαίνεται ότι βρίσκεται πλέον πολύ κοντά στο να θέσει σε λειτουργία τα υδροπλάνα της, καθώς το Μάιο αναμένεται να πετάξουν τα πρώτα υδροπλάνα από τον Βόλο προς τις Σποράδες και τη Σκύρο, καθώς τα υδατοδρόμια εκεί είναι τα πρώτα που θα ολοκληρώσουν τον μαραθώνιο των αδειοδοτήσεων μέχρι το Μάιο.
Μετά αναμένεται να ξεκινήσουν σε Χίο- Ψαρά-Οινούσσες, Τήνο- Πάτμο-Πάρος-Μήλος, Χαλκίδα-Αιδηψό-Κάρυστο-Κύμη, και Θεσσαλονίκη, Αμφιλοχία, Ζάκυνθος-Κέρκυρα-Παξοί.
Διπλάσια τα κόστη από τις απαιτήσεις ασφαλείας, μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις
Ωστόσο, οι καθυστερήσεις έχουν σαν αποτέλεσμα ελέω των τρομοκρατικών επιθέσεων το κόστος κατασκευής του κάθε υδατοδρομίου να έχει διπλασιαστεί, καθώς το κόστος του εξοπλισμού ασφαλείας που απαιτείται πλέον κοστίζει όσο και η κατασκευή του υδατοδρόμιου.
Τέλος, στο πλαίσιο της προετοιμασίας της εταιρείας για την σεζόν και τη λειτουργία των υδατοδρομίων το Φεβρουάριο αναμένεται να ξεκινήσει η λειτουργία της Ακαδημίας για την εκπαίδευση πιλότων υδροπλάνων.
Τέλος, να αναφέρουμε ότι ψήφο εμπιστοσύνης στο εγχείρημα της Hellenic Seaplanes και τις προοπτικές των υδροπλάνων έδωσε πρόσφατα ο Όμιλος Χανδρή. Ειδικότερα, ο Αλέξανδρος Χανδρής, το όνομα του οποίου είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη ναυτιλία και την ενέργεια, ανακοίνωσε τη συμμετοχή του στο επενδυτικό σχήμα της Hellenic Seaplanes, αναγνωρίζοντας τις προοπτικές ανάπτυξης που υπάρχουν στον τομέα των υδατοδρομίων στη χώρα μας και αναμένεται να επενδύσει στη δημιουργία υδατοδρομίων, αρχικά στη Χίο, την ιδιαίτερη πατρίδα του, τα Ψαρρά και τις Οινούσες.