Σε αναπροσαρμογή του σχεδιασμού για το άνοιγμα νέων καταστημάτων Jumbo οδηγεί η εκτίμηση πως η αγορά δεν θα συνέλθει από την πανδημική κρίση ούτε το 2022, καθώς επίσης και η κατακόρυφη αύξηση του μεταφορικού κόστους μέσω containership. Σε αυτή την κατεύθυνση η επέκταση της εταιρείας περιλαμβάνει την έναρξη λειτουργίας του νέου καταστήματος της Craiova στη Ρουμανία με αποθήκες 24.500 τ.μ., ενώ η λειτουργία του eshop και το άνοιγμα ενός νέου καταστήματος στη Ρουμανία μετατίθεται για το 2022.
Αυτά ήταν τα βασικά συμπεράσματα της τοποθέτησης του Απόστολου Βακάκη στο περιθώριο της σημερινής Τακτικής Γενικής Συνέλευσης της εταιρείας, που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά και είχε αυξημένη συμμετοχή και εκπροσώπηση του 80,36%. Ανάμεσα στα θέματα που «πέρασαν» από τη ΓΣ ήταν η συγκρότηση του ΔΣ σε σώμα, η έγκριση της χρηματοοικονομικής έκθεσης για τη χρήση του 2020 και τη συγκρότηση Επιτροπής Ελέγχου και θέσπιση νέων διαδικασιών εταιρικής διακυβέρνησης.
Ο κ. Βακάκης σημείωσε πως παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν στην αγορά εξαιτίας της πανδημικής κρίσης στρατηγική επιλογή του είναι η διανομή προμερίσματος τον Ιούλιο, καθώς τόνισε πως «το ενδιαφέρον των επενδυτών πρέπει να μείνει αμείωτο». Η διοίκηση της εταιρείας, θέλοντας να ανταποδώσει στους μετόχους- συνεταίρους την εμπιστοσύνη που έδειξαν και επιδεικνύουν στον Όμιλο, προ-κατέβαλε αυξημένο μέρισμα για τη χρήση του 2020, σε σχέση με το μέρισμα της 12μηνης χρήσης που έληξε στις 30 Ιουνίου 2019.
Το συνολικό ποσό των 0,615 ευρώ ανά μετοχή δόθηκε στους μετόχους, με τη μορφή έκτακτης χρηματικής διανομής, αξιοποιώντας την πολύ καλή οικονομική της θέση που προήλθε από τη χρηστή διαχείριση των οικονομικών της αποτελεσμάτων για τη στήριξη των μετόχων συνεταίρων.
Ωστόσο, ο κ. Βακάκης υπογράμμισε πως η αγορά δεν θα συνέλθει έως και το 2022 από τις αρρυθμίες στις εφοδιαστικές αλυσίδες που συνεπάγεται ο κορονοϊός, ενώ προέβλεψε πληθωριστικές τάσεις διεθνώς. Ναι μεν θα υπάρξει ισορροπία στις τιμές σε βάθος χρόνου, ωστόσο θα συνεχίσουν αυτές να είναι σημαντικά υψηλότερες από τα επίπεδα πριν το ξέσπασμα της πανδημίας. Όπως είπε αυτές οι ανατιμήσεις δεν μεταφέρονται στον τελικό καταναλωτή, γιατί θα είχαμε αύξηση του κόστους έως και 200%.
Ο ίδιος έδωσε ιδιαίτερη σημασία στην αύξηση του μεταφορικού κόστους, καθώς όπως σημείωσε αυτό έχει δεκαπλασιαστεί. Σήμερα η τιμή μεταφοράς ενός container έχει φτάσει στα 12.000 δολάρια, τιμή πολλαπλάσια από πέρυσι.
Σε σχέση με τις πωλήσεις του Ιουνίου ο κ. Βακάκης ανέφερε ότι δεν είναι κακές, ωστόσο εκτίμησε πως η πορεία αυτών θα εξαρτηθεί και από την εξισορρόπηση της αγοράς σε σχέση με τις επιπτώσεις της πανδημικής κρίσης. Ο ίδιος δήλωσε συγκρατημένα αισιόδοξος, ωστόσο περιέγραψε τη φετινή χρονιά και το 2022 ως «χαμένες χρονιές» για την αγορά, η οποία θα προσπαθήσει να ανακάμψει από τις συνέπειες της πανδημικής κρίσης.