Οι αντιπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen δεν υποχρεούνται να πάρουν πίσω τα οχήματα που πούλησαν και τα οποία φέρουν κινητήρες με παράνομο λογισμικό που παραποιεί τα αποτελέσματα των μετρήσεων για τις εκπομπές ρύπων, έκρινε σήμερα ένας Γερμανός δικαστής, στην πρώτη δίκη που διεξήχθη στη Γερμανία και σχετίζεται με το λεγόμενο "dieselgate".
Στη δίκη αυτή, στο Μπόχουμ της δυτικής Γερμανίας, αντίδικοι ήταν ο ιδιοκτήτης ενός WV Tiguan και ο αντιπρόσωπος που του το πούλησε.
Από τη στιγμή που πληροφορήθηκε ότι το αυτοκίνητό του ήταν ένα από τα 11 εκατομμύρια σε όλον τον κόσμο που φέρουν το παράνομο λογισμικό για να εμφανίζονται λιγότερο ρυπογόνα απ'' όσο είναι στην πραγματικότητα, ο ιδιοκτήτης ζήτησε από τον πωλητή να τον αποζημιώσει και να το πάρει πίσω ή τουλάχιστον να αφαιρέσει την αξία του παλιού από εκείνην του καινούριου που θα αγόραζε.
Αρχικά ο δικαστής κάλεσε τις δύο πλευρές να καταλήξουν σε φιλικό διακανονισμό. Κάτι τέτοιο όμως δεν έγινε, αναγκάζοντας το δικαστήριο να εκδώσει απόφαση που δικαίωσε τον αντιπρόσωπο.
Σύμφωνα με την απόφαση του δικαστή, ο αντιπρόσωπος δεν φέρει ευθύνη για το παράνομο λογισμικό. "Ο κατηγορούμενος απλώς πούλησε το όχημα, δεν το κατασκεύασε" και "δεν είναι δυνατόν να του αποδοθούν ευθύνες για το λάθος της κατασκευάστριας εταιρείας Volkswagen".
Στη Γερμανία αλλά και σε άλλες χώρες, κυρίως στις ΗΠΑ, πελάτες της Volkswagen, μη κυβερνητικές οργανώσεις, κρατικές αρχές αλλά και δυσαρεστημένοι μέτοχοι της εταιρείας –επειδή η μετοχή της υποχώρησε κατά 40% όταν αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο– έχουν προσφύγει στη δικαιοσύνη ζητώντας αποζημίωση για τη βλάβη που υπέστησαν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ