Του Απόστολου Σκουμπούρη
Αποφασισμένη όχι μόνο να μην πουλήσει και να μην «αλλοιώσει» το DNA που έχει διαμορφώσει στα 48 χρόνια λειτουργίας της, αλλά να βγει περαιτέρω μπροστά και να ισχυροποιήσει με πιο σύγχρονο τρόπο το brand είναι η διοίκηση της ελληνικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Γαλαξίας.
Έχοντας ιδρυθεί το 1971 όταν πέντε φίλοι εργαζόμενοι ως υπάλληλοι σε διάφορους χώρους, αποφάσισαν να βάλουν τις οικονομίες τους και να ξεκινήσουν μια οικονομική δραστηριότητα στο χώρο των καταναλωτικών αγαθών, η εταιρεία Γαλαξίας αποτελεί έναν... ιδιότυπο και επιτυχημένο συνεταιρισμό στο χώρο της λιανικής τροφίμων.
Το αρχικό κεφάλαιο ήταν 300 χιλ. δραχμές, με την εταιρεία να ονομάζεται... ΠΕΝΤΕ Ε.Π.Ε., από τους αρχικούς ιδρυτές, ενώ έτσι ονομάζεται και σήμερα η μητρική που διαχειρίζεται όλο αυτό τον όμιλο που αποτελείται από 160 καταστήματα, εκ των οποίων τα 80 ιδιόκτητα, ενώ απασχολεί περί τους 4.800 εργαζομένους!
Η εταιρεία εφάρμοσε σωστά και πρωτοστάτησε για τα ελληνικά δεδομένα στον τομέα του συνεταιρισμού τροφίμων, λειτουργώντας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, αλλά σε οικογενειακά πρότυπα, κάνοντας μετόχους τους υπαλλήλους της, έχοντας σήμερα φτάσει τα έχει 197 μετόχους, με αυτούς και τις οικογένειές τους να εργάζονται στην επιχείρηση.
Όπως ανακοινώθηκε χθες από τη διοίκηση, η εταιρεία την προσεχή διετία θα βγει περαιτέρω μπροστά και θα κάνει νέες επενδύσεις κοντά στα 50 εκατ. ευρώ, δημιουργώντας εννέα καινούρια καταστήματα και ένα μικρό εμπορικό κέντρο (mini mall).
Μιλώντας χθες στους εκπροσώπους του Τύπου ο διευθύνοντας σύμβουλος Παναγιώτης Πουρσανίδης τόνισε πως στόχος είναι έως το 2021 να ολοκληρωθεί η επένδυση των 32 εκατ. ευρώ, για την ανέγερση του mini mall, που θα διαθέτει 12.000 τ.μ κτιριακές εγκαταστάσεις και θα αναπτυχθεί σε έκταση 40 στρεμμάτων, ενώ στους χώρους του θα φιλοξενούνται περίπου 40 καταστήματα. Παρ'' ότι δεν αποκάλυψε την τοποθεσία αυτής της επένδυσης, πληροφορίες τονίζουν ότι θα υλοποιηθεί στη Σαλαμίνα.
Άλλωστε το 2021 η εταιρεία συμπληρώνει 50 χρόνια λειτουργίας και θέλει να εορτάσει την επέτειο με το νέο mall, οπότε οι κατασκευαστικές εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα, καθώς ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός έχει ολοκληρωθεί, ενώ η επένδυση θα χρηματοδοτηθεί με ίδια κεφάλαια
Αναφορικά με τα εννέα νέα σούπερ μάρκετ που θα δημιουργηθούν, σύμφωνα με τον κ. Πουρσανίδη έκαστο εξ αυτών θα αποτελεί επένδυση μεταξύ 1,5 και 2 εκατ. ευρώ, ενώ οι εκτάσεις που θα αναπτυχθούν έχουν ήδη αποκτηθεί. Το πρώτο από αυτά τα νέα σούπερ μάρκετ Γαλαξίας, θα εγκαινιαστεί στις 13 Δεκεμβρίου στα Μέγαρα και το αμέσως επόμενο στο Μεγάλο Πεύκο, κοντά στις ημέρες του Πάσχα 2020. Σχέδια επίσης, υπάρχουν και για τη δημιουργία κεντρικών αποθηκών, εντός της Αττικής, που θα εξυπηρετούν το δίκτυο των καταστημάτων της εταιρείας.
Στόχος η διεύρυνση σε πιο νεανικά κοινά
Όπως υπογράμμισε χθες ο κ. Πουρσανίδης, η εταιρεία επιδιώκει να αναπτυχθεί και να εκμεταλλευτεί την ανάκαμψη της οικονομίας και την τόνωση της ψυχολογίας των καταναλωτών ύστερα από μια μακρά περίοδο κάμψης της κατανάλωσης. Στόχος της διοίκησης είναι να αναπτύξει το δίκτυο καταστημάτων της σε περισσότερες περιοχές της χώρας όπου δεν διαθέτει σήμερα παρουσία και να αυξήσει την επισκεψιμότητα του δικτύου της μέσα από την προσέγγιση νεότερων σε ηλικία καταναλωτών.
Στο πλαίσιο αυτό, η Γαλαξίας προχωρά στο λανσάρισμα, από τις αρχές του Δεκέμβρη μίας καινοτόμας κάρτας πιστότητας η οποία στοχεύει να αναβαθμίσει την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών με εξατομικευμένες προσφορές. Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, η εταιρεία κάνει «άνοιγμα» στη νέα γενιά και κυρίως στις ηλικίες κάτω των 35 ετών στις οποίες σήμερα υστερεί.
Σε ο,τι αφορά στην φετινή πορεία της Πέντε, οι εκτιμήσεις της διοίκησης κάνουν λόγω για οριακή άνοδο τζίρου, καλύπτοντας την περυσινή κάμψη πωλήσεων, την οποία απέδωσε στην επαναδραστηριοποίηση των αλυσίδων «Μαρινόπουλος» και «Βερόπουλος» μετά την εξαγορά τους από τις αλυσίδες «Σκλαβενίτης» και «METRO» αντίστοιχα. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 η Πέντε εμφάνισε μείωση εσόδων 6,7% στα 449,9 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη προ φόρων υποχώρησαν κατά 30% στα 12,8 εκατ. ευρώ.