Πεπεισμένος ότι ο ΟΠΑΠ είναι κατάλληλα τοποθετημένος για να αντιμετωπίσει όποιες προκλήσεις προκύψουν λόγω της πανδημίας είναι ο Acting CEO του οργανισμού Γιαν Κάρας, ο οποίος στην τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές την Πέμπτη το απόγευμα τόνισε ότι η εταιρεία κατά την περίοδο του lockdown εστίασε σε μέτρα στήριξης του εμπορικού δικτύου και στη σταδιακή επαναλειτουργία των καταστημάτων.
Συνάμα, όπως τόνισε, ο ΟΠΑΠ έλαβε μέτρα για την οικονομική στήριξη και την ενίσχυση της ρευστότητας των συνεργατών του, συνεχίζοντας παράλληλα τις ενέργειες αναβάθμισης των καταστημάτων του δικτύου. Πιο αναλυτικά, εντός του 2ου τριμήνου 2020, προχώρησαν οι εργασίες κατασκευής ή ανακαίνισης για 153 καταστήματα, ενώ συνολικά το πρώτο εξάμηνο, τα νέα ή αναβαθμισμένα καταστήματα του δικτύου έφτασαν στα 200.
Παράλληλα, ο ΟΠΑΠ υλοποίησε σημαντικά έργα αναβάθμισης του τεχνολογικού εξοπλισμού των καταστημάτων του, με στόχο τη συνολική βελτίωση της εμπειρίας των πελατών, συνδυαστικά με τις ταχύτατες τεχνολογικές εξελίξεις που αναβαθμίζουν συνολικά την εμπειρία των πελατών.
Σύμφωνα με τον κ. Κάρας, τα VLTs διατήρησαν τη δυναμική τους, παρότι τα καταστήματα PLAY έμειναν κλειστά έως τις αρχές Ιουνίου. Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2020, ο ΟΠΑΠ παρουσίασε νέα παιχνίδια στα VLTs, ενώ προώθησε πρωτοβουλίες για τη συνολική βελτιστοποίηση του χαρτοφυλακίου του. Στον αθλητικό στοιχηματισμό, ο ΟΠΑΠ συνέχισε να βελτιώνει το στοιχηματικό προϊόν του, βάσει βέλτιστων πρακτικών.
Όπως ο ίδιος επισήμανε, ο ΟΠΑΠ είναι ευχαριστημένος με τις επιδόσεις του σε αυτό τον τομέα, δεδομένων των συνθηκών της πανδημίας και ιδιαίτερα μετά την επανέναρξη των αθλητικών διοργανώσεων από τον Ιούνιο και έπειτα. Ταυτόχρονα, εξακολουθεί να αναπτύσσεται ο live στοιχηματισμός και να ενισχύεται η χρήση των συσκευών αυτόνομης εξυπηρέτησης στοιχηματισμού (SSBTs).
Επίσης, κατά το δεύτερο τρίμηνο, ο ΟΠΑΠ προχώρησε στη διάθεση νέων παιχνιδιών στο δίκτυο των πρακτορείων του. Συγκεκριμένα, ολοκλήρωσε με επιτυχία το επαναλανσάρισμα των virtual προϊόντων αθλητικού στοιχηματισμού, τα οποία κερδίζουν διαρκώς το ενδιαφέρον των παικτών.
Στα τέλη Ιουνίου, ο ΟΠΑΠ παρουσίασε το νέο παιχνίδι Powerspin το οποίο έχει ήδη καλή ανταπόκριση από τους παίκτες, ενισχύοντας περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό του.
Οι επιδόσεις των διαδικτυακών δραστηριοτήτων του ΟΠΑΠ διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα και μετά το lockdown, καταγράφοντας ιστορικά υψηλά ως προς το μέγεθος της βάσης ενεργών πελατών, χάριν κυρίως στο Τζόκερ Online, αλλά και στη διάθεση virtual προϊόντων μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας στοιχήματος της εταιρείας.
Κατά την τηλεδιάσκεψη της Πέμπτης, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΟΠΑΠ, K. Ζίγκλερ ερωτήθηκε για τη συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου στα μεικτά κέρδη (GGR) του ΟΠΑΠ, βάσει της σύμβασης για τη δεκαετή επέκταση των αποκλειστικών του δικαιωμάτων για συγκεκριμένα τυχερά παιχνίδια (Τζόκερ, ΚΙΝΟ, Λοττο και Πάμε Στοίχημα).
Ο κ. Ζίγκλερ επισήμανε πως η σύμβαση μεταξύ του ΟΠΑΠ και του ελληνικού δημοσίου ισχύει από το 2011 και προβλέπει ότι το δημόσιο, μέχρι το 2030, θα έχει συμμετοχή 5% επί του μεικτού κέρδους (GGR) αυτών των παιχνιδιών. Ταυτόχρονα, βάσει των προβλέψεων της σύμβασης, ο ΟΠΑΠ έχει ήδη προκαταβάλει, στο πλαίσιο της συμμετοχής του Δημοσίου επί του μεικτού κέρδους, ποσό ύψους 1,8 δισ. ευρώ.
Πως κινήθηκαν τα αποτελέσματα
Σε μια χρονιά που ματαιώθηκαν ή ανεστάλησαν κορυφαίες αθλητικές διοργανώσεις όπως Ολυμπιακοί Αγώνες και Euro 2020, τα μεγέθη του ΟΠΑΠ παρουσίασαν εύλογη μείωση, με τα καθαρά κέρδη να διαμορφώνονται στα 20,4 εκατ. ευρώ έναντι 91,8 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα (-77,7%), η μείωση κατά 64,5% σε επαναλαμβανόμενη βάση μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια.
Τα καθαρά έσοδα του ΟΠΑΠ διαμορφώθηκαν στα 507,9 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 34,8% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2019, ενώ στο 2ο τρίμηνο φέτος διαμορφώθηκαν στα 179,6 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 53,2% σε ετήσια βάση. Η μείωση αυτή οφείλεται στα περιοριστικά μέτρα λόγω του Covid-19 και της επακόλουθης αναστολής λειτουργίας των καταστημάτων. Σύμφωνα με τον ΟΠΑΠ, η απόδοση μετά την πλήρη επαναλειτουργία των καταστημάτων (8 Ιουνίου – 30 Ιουνίου) επέστρεψε σε θετικό έδαφος.
Το μεικτό κέρδος (από παιχνίδια) μειώθηκε κατά 37,1% και διαμορφώθηκε στο α’ εξάμηνο 2020 σε 191,1 εκατ. (α’ εξάμηνο 2019: 304,0 εκατ.). Το β’ τρίμηνο 2020 το μεικτό κέρδος (από παιχνίδια) κατήλθε στα 68,8 εκατ. ευρώ έναντι 150,1 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα πέρυσι, μια μείωση κατά 54,2% σε ετήσια βάση.
Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το α’ εξάμηνο 2020 ήταν μειωμένα κατά 49,1% στα 102,5 εκατ. ευρώ από 201,4 εκατ. ευρώ πέρυσι, μια μείωση κατά 43,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια και τα δύο χρόνια. Τα EBITDA β’ τριμήνου 2020 κατήλθαν σε 16,2 εκατ. ευρώ έναντι 88,4 εκατ. ευρώ πέρυσι, μειωμένα κατά 81,7%, ή μείωση 74,7% σε επαναλαμβανόμενη βάση.