Οι επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού στη Frigoglass ήταν έντονες κατά τη διάρκεια του τετάρτου τριμήνου του 2020, όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών που πραγματοποιήθηκε σήμερα. Η εταιρεία κατέγραψε πτώση πωλήσεων 34,9%, αντικατροπτίζοντας τις χαμηλότερες παραγγελίες των πελατών σε επαγγελματικά ψυγείων, των επιπτώσεων στις συναλλαγμεατικές ισοτιμές.
Όλα τα παραπάνω ήταν απόρροια των συνεπειών της πανδημίας του κορονοϊού. Ωστόσο, η Frigoglass κατάφερε να πετύχει ανάκαμψη του όγκου πωλήσεων γυάλινων φιαλών, ενώ το 2020 η εταιρεία το αποχαιρέτισε με ταμειακά διαθέσιμα 70 εκατ. ευρώ και 19 εκατ.ευρώ σε πιστωτικές γραμμές.
Όπως ανέφερε ο CEO της εταιρείας Νίκος Μαμουλής στην ενημέρωση των αναλυτών, «το 2020 έκλεισε με σημαντικές προκλήσεις για την εταιρεία. Η ευελιξία που δείξαμε, ο περιορισμός του κόστους λειτουργίας, η οργανωτική αναδιάρθωση που πετύχαμε σε συνδυασμό με τη ρευστότητά μας οδήγησαν σε περιορισμό των επιπτώσεων της πανδημίας».
Βασικός στόχος της εταιρείας για το 2021 είναι η ενδυνάμωση των σχέσεών της με την Coca-Cola για αυτό σχεδιάζεται ενίσχυση της προϊόντικής γκάμας. Ειδικότερα για το 2021 η εταιρεία θα κυκλοφορήσει στην αγορά το ICOOL II και την επέκταση των σειρών PLUS και Max, προϊόντα που θα βοηθήσουν και τη λειτουργία της Coca-Cola.
Σημειώνεται πως η μετοχή της Frigoglass παρουσιάζει σημαντικούς όγκους συναλλαγών που κινούνται πτωτικά όμως. Ειδικότερα στις 18 Μαρτίου ο όγκος συναλλαγών ήταν στα 728,3 χιλ. ευρώ, ενώ στις 9 μαρτίου ήταν στα 1,2 εκατ.ευρώ και μόλις προχθε΄ς στα 1,206 εκατ.ευρώ.
Πώς πήγαν οι κλάδοι δραστηριότητας της εταιρείας το τέταρτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους; Οι πωλήσεις γυαλιού κατέγραψαν πτώση 18% στα 23,8 εκατ.ευρώ, τα επαγγελματικά ψυγεία πτώση 42% στα 39,7 εκατ.ευρώ, ενώ οι συνολικές πωλήσεις έπεσαν 35%. Στο σύνολο του 2020 οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση 30,9% στα 333,2 εκατ.ευρώ με τις ζημιές να αγγίζουν τα 15,7 εκατ.ευρώ.
Η εισηγμένη όμως άντεξε την πανδημία και σχεδιάζει τα επόμενα βήματά της, προχωρώντας σε επενδύσεις. Έως τον Ιούλιο του 2021 αναμένεται να ολοκληρωθεί η ανακατασκευή του μεγάλου κλιβάνου γυάλινων φιαλών στη Νιγηρία, ενώ στην Ασία αναμένεται το λανσάρισμα νέων προϊόντων με στόχο να ενισχυθεί η θέση της εταιρεία και να συνάψει νέες συμφωνίες με πελάτες της.
Δεν σταματά εκεί η εισηγμένη όμως. Σχεδιάζεται η επέκταση της θυγατρικής στην Κεντρική Ευρώπη, της Frigoserve. Οι κινήσεις αυτές σε συνδυασμό με τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους της εταιρείας, θα συμβάλλει σε ανάκαμψη των πωλήσεων και ενίσχυση των περιθωρίων λειτουργικής κερδοφορίας.
Για φέτος η διοίκηση της εισηγμένης προγραμματίζει ανάληψη πρωτοβουλιών που αφορούν στις προμήθειες υλικών και στόχος της είναι η μείωση των επιπτώσεων από την αύξηση του κόστους των πρώτων υλών.
Η εταιρεία εκτιμά πως η αγορά τροφίμων και ποτού θα ανακάμψει σταδιακά και εμφανίζεται έτοιμη να ανταποκριθεί στα «κελεύσματα» της αγοράς. Το «growth» story της εισηγμένης αποδεικνύει πως παρά την πανδημία του κορονοϊού οι επιχειρήσεις μπορούν να επενδύουν στην καινοτομία, στην επέκτασή τους στις αγορές του εξωτερικού και με «όπλο» τη ρευστότητα που τυχόν διαθέτουν να βλέπουν αισιόδοξα το μέλλον.