Mε λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ύψους 18 εκατ. ευρώ, παρά την αναμενόμενη κάμψη των εσόδων λόγω του «παγώματος» των αθλητικών δραστηριοτήτων, ολοκλήρωσε η Forthnet το πρώτο 6μηνο του 2020, επιδεικνύοντας αντοχή στα μεγέθη της σε μια δύσκολη περίοδο για την οικονομία.
«Η διοικητική ομάδα της Forthnet», σχολίασε ο επικεφαλής της Πάνος Παπαδόπουλος, «συνέχισε να διαφυλάσσει τη στρατηγική αξία της Εταιρείας προς όφελος όλων των συμμετεχόντων (stakeholders) και να παίρνει πρωτοβουλίες για την ανάδειξη της στη διεθνή επενδυτική κοινότητα. Με αυτόν τον τρόπο», πρόσθεσε, «συνέβαλε καταλυτικά στην επιτυχή κατάληξη της διαδικασίας που είχαν εκκινήσει οι δανείστριες Τράπεζες για την ανεύρεση στρατηγικού επενδυτή. Η συμφωνία για την είσοδο της United Group στην Εταιρεία», κατέληξε ο διευθύνων σύμβουλος της Forthnet, «αποτελεί στρατηγικό γεγονός όχι μόνο για την εταιρεία αλλά και για όλη την ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών και συνδρομητικής τηλεόρασης».
Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία απόκτησης του 33% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας από την United Group (βάσει της ανακοινωθείσας συμφωνίας της 29ης Μαΐου 2020), ολοκληρώθηκε μόλις στις 10 Σεπτεμβρίου 2020.
Σχετικά με τα μεγέθη α’ εξαμήνου 2020, η εταιρεία παρουσίασε κάμψη ενοποιημένων εσόδων κατά 6,2% φτάνοντας έτσι τα 125,2 εκατ. ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη EBITDA σημείωσαν οριακή πτώση κατά 0,5% φτάνοντας τα 18,01 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκαν σε ζημίες 14,55 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 15,25 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Αναφορικά με τους πελάτες, η εταιρεία ανέφερε κάμψη του αριθμού των συνολικών συνδρομών στις 873,08 χιλ. σημειώνοντας κάμψη κατά 2,9% σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2019. Μικρή αύξηση παρουσίασαν οι ευρυζωνικοί συνδρομητές (+0,2%) αλλά εκείνοι που αξιοποιούν συνδέσεις νέας γενιάς (NGAs) παρουσίασαν αύξηση κατά 32%. Αντίθετα μικρή κάμψη (-0,6%) σημείωσαν οι συνδρομητές συνδρομητικής τηλεόρασης.
Σημειώνεται ότι πρόσφατα η Nova, εμπλούτισε το χαρτοφυλάκιο της σε σχέση με τα δικαιώματα του ελληνικού ποδοσφαίρου και διαθέτει πλέον αποκλειστικά για τη σεζόν 2020-2021, τα τηλεοπτικά δικαιώματα των ομάδων του ελληνικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου ΠΑΕ ΑΕΚ, ΑΕΛ, Απόλλων Σμύρνης, Άρης, Αστέρας Τρίπολης, Ατρόμητος Αθηνών, Βόλος ΝΠΣ, Ολυμπιακός, ΟΦΗ, Παναιτωλικός, ΠΑΟΚ, ΠΑΣ Γιάννινα Car.gr και ΠΑΣ Λαμία μέσω διμερών εμπορικών συμφωνιών.
Επίσης η εταιρεία ξεκίνησε δοκιμαστικές κλήσεις στην κινητή τηλεφωνία προετοιμάζοντας το έδαφος για την εμπορική διάθεση υπηρεσιών ως Mobile Virtual Network Operator (MVNO), προσφέροντας συνολική κάλυψη των αναγκών του ελληνικού νοικοκυριού για ψυχαγωγία και επικοινωνία.
Για το 2o εξάμηνο του 2020, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, στρατηγική του Ομίλου Forthnet θα είναι η διατήρηση της υφιστάμενης θέσης του στις αγορές των τηλεπικοινωνιών και της συνδρομητικής τηλεόρασης και η δυνατότητα να διαφοροποιηθεί μέσω της ανάπτυξης νέων υπηρεσιών. «Σε αυτό το πλαίσιο, η Εταιρεία ολοκληρώνει την προετοιμασία της για να μπει στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας ως ιδεατός πάροχος (MVNO). Παράλληλα, θα δοθεί προτεραιότητα στη προσέλκυση πελατών μεγαλύτερης αξίας, ακολουθώντας στρατηγική με έμφαση στην αξία των υπηρεσιών παρά στη μειωμένη ή επιθετική τιμή».
Tέλος η διοίκηση του ομίλου, σημειώνει ότι θα συνεχιστεί η προσπάθεια μείωσης του λειτουργικού κόστους της επιχείρησης. «Κατά το υπόλοιπο του 2020 θα συνεχιστούν οι πρωτοβουλίες μείωσης του λειτουργικού κόστους με έμφαση στην ψηφιοποίηση των λειτουργιών και τη μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας των υφιστάμενων υποδομών και εν γένει περιουσιακών στοιχείων της Εταιρείας», αναφέρεται χαρακτηριστικά στις οικονομικές καταστάσεις α’ εξαμηνου 2020.
Εμπορικά Αποτελέσματα
Στο τέλος του Ιουνίου του 2020 οι συνολικές συνδρομές ήταν 873 χιλ., οι μοναδικοί πελάτες 650 χιλ. ενώ οι ενεργοί συνδρομητές broadband έκλεισαν στις 550 χιλιάδες, εκ των οποίων οι 92 χιλιάδες αφορούν συνδρομές NGA. Η συνδρομητική βάση Pay TV έκλεισε στους 456 χιλιάδες συμπεριλαμβανομένων των συνδρομητών λιανικής και χονδρικής σε Ελλάδα και Κύπρο.
Οικονομικά Αποτελέσματα
Τα ενοποιημένα συνολικά έσοδα για το πρώτο εξάμηνο του 2020, ανήλθαν στα €125,2 εκατ., παρουσιάζοντας μείωση σε σχέση με το 2019 κατά 6,2%. Η μείωση εντοπίζεται κυρίως στους εταιρικούς και ιδιώτες πελάτες Pay-TV ως αποτέλεσμα της πανδημίας Covid-19.
Το EBITDA του πρώτου εξαμήνου του 2020 ανήλθε στα €18,0 εκατ., έναντι €18,1 εκατ. του αντίστοιχου εξαμήνου του 2019.
Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός στις 30 Ιουνίου 2020 ανέρχεται σε €256,1 εκ.