Αυξημένα προ φόρων κέρδη και μειωμένες πωλήσεις εμφάνισε ο όμιλος της FG Europe το 2018, καθώς ήταν μια μεταβατική χρονιά δεδομένου ότι το Σεπτέμβριο, υπογράφηκε η συμφωνία πώλησης του 51% της θυγατρικής εταιρείας στην Ιταλία, η οποία υλοποιήθηκε αρχάς του 2019.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, σε επίπεδο Ομίλου:
Οι συνολικές πωλήσεις από συνεχιζόμενες και μη δραστηριότητες, ανήλθαν το 2018 σε 93,43 εκατ. ευρώ, έναντι πωλήσεων 97,06 εκατ. ευρώ το 2017, μειωμένες κατά 3,74% κυρίως λόγω της προαναφερθείσας μείωσης των πωλήσεων της Μητρικής Εταιρείας.
Τα έσοδα του Ομίλου από την πώληση ηλεκτρικής ενέργειας διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2017 ανερχόμενα σε 10,25 εκατ. ευρώ.
Τα μικτά κέρδη του Ομίλου, παρά τη μείωση των πωλήσεων διαμορφώθηκαν στα 25,86 εκατ. ευρώ έναντι 24,48 εκατ. ευρώ το 2017, εμφανίζοντας αύξηση 5,64%. Ο Συντελεστής Μικτού Κέρδους αυξημένος κατά 2,46 μονάδες ανήλθε σε 27,68% έναντι 25,22% το 2017.
Τα γενικά έξοδα του Ομίλου ελάχιστα αυξημένα, διαμορφώθηκαν στα 19,90 εκατ. ευρώ, έναντι 19,35 εκατ. ευρώ τη χρήση 2017.
Τα κέρδη εκμετάλλευσης σημείωσαν αύξηση κατά 15,65% ανερχόμενα το 2018 σε 6,65 εκατ. ευρώ έναντι 5,75 εκατ. ευρώ το 2017.
Τα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου (ΕBITDA) ανήλθαν συνολικά σε 9,59 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 8,06 εκατ. ευρώ του 2017 διαμορφώνοντας το δείκτη EBITDA / Πωλήσεις στο 10,26% έναντι 8,3% την προηγούμενη χρήση.
Τα προ φόρων κέρδη (EBT) ανήλθαν σε 1,85 εκατ. ευρώ το 2018 έναντι 0,25 εκατ. ευρώ το 2017, αυξημένα κατά 640%.
Οι Εμπορικές και λοιπές απαιτήσεις του Ομίλου μειώθηκαν σημαντικά κατά 11,3% το 2018, διαμορφούμενες στα 33,66 εκατ. ευρώ από 37,95 εκατ. ευρώ το 2017.
Τα αποθέματα του Ομίλου εμφανίζονται αυξημένα το 2018 κατά 11,99% (ανερχόμενα στα 44,64 εκατ. ευρώ από 39,86 εκατ. ευρώ το 2017) λόγω της αύξησης των αποθεμάτων της Μητρικής.
Οι δανειακές υποχρεώσεις του Ομίλου μειώθηκαν στα 68,07 εκατ. ευρώ την 31/12/2018 από 70,04 εκατ. ευρώ το 2017, λόγω κυρίως της μείωσης κατά 5,06 εκατ. ευρώ του δανεισμού των θυγατρικών της R.F. Energy A.E. Οι συνολικές υποχρεώσεις εμφανίζονται αυξημένες λόγω κυρίως της αύξησης των συνολικών υποχρεώσεων της Μητρικής ανερχόμενες το 2018 σε 115,08 εκατ. ευρώ από 112,91 εκατ. ευρώ την 31/12/2017.
Παράλληλα, σε επίπεδο Εταιρείας:
Οι συνολικές πωλήσεις της Εταιρείας ανήλθαν στα 78,29 εκατ. ευρώ έναντι 80,86 εκατ. ευρώ το 2017, εμφανίζοντας μείωση 3,2%. Οι πωλήσεις κλιματιστικών ανήλθαν σε 72,51 εκατ. ευρώ έναντι 75,52 εκατ. ευρώ του 2017 μειωμένες κατά 4%.
Σημαντική αύξηση κατά 15,6% εμφάνισε για μια ακόμα χρονιά η δραστηριότητα των λευκών συσκευών ESKIMO, με τις πωλήσεις να ανέρχονται για το 2018 στα 5,78 εκατ. ευρώ από 5 εκατ. ευρώ το 2017.
Η αύξηση του συντελεστή μικτού κέρδους στο 21,18% από 19,2% το 2017, είχε ως αποτέλεσμα την κατά 7% αύξηση των μικτών κερδών της Εταιρείας, τα οποία από 15,51 εκατ. ευρώ το 2017 ανήλθαν σε 16,59 εκατ. ευρώ το 2018.
Η μείωση των γενικών εξόδων της Μητρικής κατά 4,3% (από 13,04 εκατ. ευρώ το 2017, μειώθηκαν το 2018 σε 12,48 εκατ. ευρώ) σε συνδυασμό με τη σημειωθείσα αύξηση των μικτών κερδών το 2018, οδήγησε σε διπλασιασμό σχεδόν των κερδών εκμετάλλευσης τα οποία ανήλθαν το 2018 σε 4,15 εκατ. ευρώ έναντι 2,52 εκατ. ευρώ το 2017.
Η αύξηση των μικτών κερδών σε συνδυασμό με τη σημειωθείσα μείωση των γενικών εξόδων, είχαν ως αποτέλεσμα την σημαντική αύξηση κατά 250% του EBITDA που από 1,27 εκατ. ευρώ το 2017 ανήλθε σε 4,45 εκατ. ευρώ το 2018, σημειώνοντας αύξηση του σχετικού λειτουργικού περιθωρίου από το 1,6% στο 5,7% το 2018.
Τα καθαρά προ φόρων αποτελέσματα από ζημία ποσού 2,18 εκατ. ευρώ το 2017, ανήλθαν το 2018, σε κέρδη 1,04 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 147,7%. Τα μετά από φόρους αποτελέσματα, αυξήθηκαν το 2018 κατά 132,3% και διαμορφώθηκαν σε κέρδη 0,52 εκατ. ευρώ έναντι ζημίας 1,61 εκατ. ευρώ το 2017.
Αυξημένα κατά 17,06% εμφανίζονται τα αποθέματα της Εταιρείας το 2018 και ανέρχονται στα 42,26 εκατ. ευρώ έναντι 36,10 εκατ. ευρώ την 31/12/2017 λόγω κυρίως της σημειωθείσας μείωσης των πωλήσεων.
Οριακά αυξημένες κατά 2,35% εμφανίζονται οι Εμπορικές και λοιπές απαιτήσεις, ανερχόμενες σε 32,13 εκατ. ευρώ έναντι 31,39 εκατ. ευρώ την 31/12/2017.
Η αύξηση του τραπεζικού δανεισμού κατά 8,53% (από 61,17 εκατ. ευρώ το 2017 σε 66,39 εκατ. ευρώ το 2018) σε συνδυασμό με τη μείωση των εμπορικών και λοιπών της υποχρεώσεων κατά 4,2% (από 27,10 εκατ. ευρώ το 2017 σε 25,94 εκατ. ευρώ το 2018), διαμόρφωσαν τις συνολικές υποχρεώσεις της Εταιρείας στα 92,35 εκατ. ευρώ έναντι αντίστοιχων υποχρεώσεων 88,27 εκατ. ευρώ την 31/12/2017.
Σημειώνεται πως η συμφωνία πώλησης της θυγατρικής στην Ιταλία προέβλεπε την καταβολή τιμήματος ποσού 10 εκατ. ευρώ ποσόν το οποίο ήδη καταβλήθηκε και κατατέθηκε σε πίστωση το Ομολογιακού Δανείου της Εταιρείας. Η αγοραπωλησία αυτή έγινε προκειμένου, να ενισχυθούν ακόμη περισσότερο οι υπάρχοντες δεσμοί, με το βασικό μας προμηθευτή τη Fujitsu General Ιαπωνίας, και δια της συνεργασίας αυτής να επιτύχουμε καλύτερα αποτελέσματα στην μετονομασθείσα πλέον εταιρεία Fujitsu General Commercial Air Conditioning Italia Spa, η οποία μετά την εξάντληση του stock της FG Europe A.E., θα αγοράζει απευθείας από τη Fujitsu General, γεγονός που θα της δώσει τη δυνατότητα να συνεχίσει να πουλάει σε ανταγωνιστικές τιμές με πολύ καλά περιθώρια κέρδους.
Αποτέλεσμα της εξέλιξης αυτής θα είναι να μειωθούν οι ανάγκες χρηματοδότησης για κεφάλαιο κίνησης της FG Europe A.E. κατά ευρώ 15 εκατ. τουλάχιστον, ποσό που μέχρι σήμερα απασχολείτο για την κάλυψη των αναγκών της θυγατρικής της σε πιστώσεις και αποθέματα.
Η θετική αυτή εξέλιξη έχει πολύ καλό αντίκτυπο στη σχέση με το βασικό προμηθευτή της Εταιρείας, τη Fujitsu General και προοιωνίζει αντίστοιχες στρατηγικές μελλοντικές συνεργασίες.
Σημειώνεται πως στις Οικονομικές Καταστάσεις του 2018, οι πωλήσεις της Ιταλίας, εμφανίζονται στις διακοπείσες δραστηριότητες, σύμφωνα με το ΔΠΧΑ Νο 5 και για λόγους σύγκρισης έγινε αντίστοιχη αναμόρφωση στις πωλήσεις του 2017, ανεξάρτητα εάν η πώληση της θυγατρικής εταιρείας ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2019.
Το 2018 η FG Europe συνέχισε την αναπτυξιακή της πορεία, αυξάνοντας τις πωλήσεις των διαρκών καταναλωτικών αγαθών στις αγορές των Βαλκανίων, Ιταλίας και Αγγλίας.
Οι πωλήσεις των Διαρκών Καταναλωτικών Αγαθών του Ομίλου σε εξωτερικούς πελάτες ανήλθαν στα 83,18 εκατ. ευρώ έναντι 86,80 εκατ. ευρώ του 2017, μειωμένες κατά 4,17%. Οι πωλήσεις στην εσωτερική αγορά, εμφανίζονται μειωμένες κατά 3,79%, διαμορφούμενες στα 31,46 εκατ. ευρώ από 32,70 εκατ. ευρώ το 2017.
Η σχέση των πωλήσεων εσωτερικού / εξωτερικού το 2018, διαμορφώθηκε σε 40/60, όμοια με αυτή του 2017.
Σύμφωνα με τη διοίκηση, η καλή πορεία της Εταιρείας και του Ομίλου εκτιμάται ότι θα συνεχισθεί και στις επόμενες χρήσεις. Η συνέχιση της ανοδικής πορείας των πωλήσεων στα Βαλκάνια, η σταδιακά αυξανόμενη δραστηριοποίηση στο Ηνωμένο Βασίλειο και η περεταίρω αύξηση των εσόδων από την εσωτερική αγορά, τόσο από τον κλιματισμό όσο και από τη δυναμική των πωλήσεων των προϊόντων Eskimo, αποτελούν τις βασικές επιδιώξεις της Διοίκησης του Ομίλου.
Παράλληλα η διοίκηση προσβλέπει στην αύξηση των πωλήσεων, από τη διάθεση των λευκών συσκευών Hitachi, από την 1/4/2019 στην ελληνική αγορά.