Κατά 4% υποχωρεί η μετοχή της Facebook, μετά την είδηση πως η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης σχεδιάζει σημαντικές αλλαγές στη ροή των ειδήσεών της (News Feed) βάζοντας σε προτεραιότητα τις ιδιωτικές αναρτήσεις από τους φίλους και την οικογένεια και θέτοντας σε δεύτερη μοίρα τις δημόσιες από τις επιχειρήσεις και τα μέσα ενημέρωσης.
Σε μια ανάρτησή του, ο 33χρονος επικεφαλής του μεγαλύτερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης Mark Zuckerberg τόνισε, ότι οι αλλαγές αυτές έχουν ως στόχο να ενθαρρύνει την αλληλεπίδραση μεταξύ των ανθρώπων, ακόμα κι αν παραδέχεται, ότι κάτι τέτοιο μπορεί να «βλάψει» τα κέρδη της εταιρείας.
«Περιμένω ότι ο χρόνος των χρηστών στο Facebook θα μειωθεί, αλλα περιμένω επίσης οτι θα γίνει και πιο πολύτιμος», επισήμανε ο Zuckerberg.
«Θέλουμε οι χρήστες μας να αισθάνονται καλύτερα ότα χρησιμοποιούν το Facebook, πρόσθεσε.
Οι αλλαγές, που θα ισχύσουν μέσα στις επόμενες εβδομάδες, αναμένεται ότι θα περιορίσουν γενικότερα τη δημοφιλία των ειδήσεων, των βίντεο και των φωτογραφιών από εταιρείες και μέσα ενημέρωσης, ενώ ίσως μειώσουν και τη διασπορά των ψευδών ειδήσεων (fake news) και της παραπληροφόρησης - κάτι για το οποίο το Facebook δέχεται όλο και πιο έντονη κριτική.
Πρακτικά, αυτό π.χ. σημαίνει ότι σύντομα οι χρήστες θα είναι πιθανότερο να δουν στο news feed κάτι προσωπικό που ανάρτησε ένας φίλος, παρά ένα «viral» βίντεο. Όπως παραδέχθηκε ο Zuckerberg, αυτό επίσης σημαίνει ότι οι κάθε είδους εταιρείες και οργανισμοί θα δουν το δικό τους περιεχόμενο να μειώνεται σε δημοφιλία.
«Έχουμε δεχθεί αντιδράσεις από την κοινότητά μας ότι το δημόσιο περιεχόμενο -οι αναρτήσεις από εταιρείες, επώνυμες εμπορικές μάρκες και μέσα ενημέρωσης- εξοβελίζουν τις προσωπικές στιγμές μας, οι οποίες μας οδηγούν να συνδεόμαστε περισσότερο μεταξύ μας», ανέφερε ο Zuckerberg.
«Πρόκειται ασφαλώς για μια σημαντική αλλαγή. Θα επηρεάσει πολύ τους εκδοτικούς οργανισμούς, καθώς θα βλέπουμε πλέον πολύ λιγότερες ειδήσεις τους να ξεπηδούν στο news feed μας», δήλωσε η Laura Hazard Owen του Εργαστηρίου Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ. Πρόσθεσε όμως ότι δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο σε τι είδους συζητήσεις θα δίνουν προτεραιότητα στο μέλλον οι τροποποιημένοι αλγόριθμοι του Facebook.
Η αλλαγή αυτή στις προτεραιότητες των ειδήσεων πιθανόν να αφυπνίσει πολλούς εκδότες και επιχειρηματίες που στηρίζονται στο Facebook, να αναζητήσουν πελάτες. Ουσιαστικά, το Facebook και η Google ελέγχουν αποτελεσματικά το χώρου της online διαφήμισης.
Συγκεκριμένα, το τελευταίο τρίμηνο η εταιρεία κατέγραψε 10,14 δισ. δολάρια στα διαφημιστικά της έσοδα, κυρίως από μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Αναλυτικά, η ανάρτηση του M. Zuckerberg: