Αναδιάρθρωση εσωτερικών λειτουργιών των συμβουλευτών υπηρεσιών, Κέντρα Αριστείας και Καινοτομίας, ενίσχυση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και νέες εμπορικές υπηρεσίες Τεχνητής Νοημοσύνης φέρνει η 4η Βιομηχανική Επανάσταση για τους leaders του κλάδου EY Ελλάδας και KPMG.
Όπως σημειώνει στο Liberal Markets ο Ηλίας Βυζάς, Εταίρος στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της EY Ελλάδος και Επικεφαλής για θέματα Τεχνολογικού Μετασχηματισμού και Αξιόπιστων Συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης στην περιοχή της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής, Ινδίας και Αφρικής (ΕΜΕΙΑ), «η ηγετική θέση του Τμήματος Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της EY στην Ελλάδα και ο συνδυασμός τεχνολογικών και επιχειρηματικών συμβουλευτικών υπηρεσιών, καθώς και συμβουλευτικών υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού, παράλληλα με τις συνεχείς επενδύσεις μας σε κορυφαίο ανθρώπινο κεφάλαιο και τεχνολογικές υποδομές (όπως ο χώρος καινοτομίας, τεχνολογίας και design thinking, EY wavespaceTM στην Αθήνα), μας επιτρέπουν να καινοτομούμε και να πρωτοπορούμε, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό».
Τι είναι το διεθνές Κέντρο Αριστείας που λειτουργεί ο γίγαντας των συμβουλευτικών υπηρεσιών; «Δρούμε ως διεθνές Κέντρο Αριστείας για πολλαπλά τεχνολογικά πεδία, όπως τα data, τα analytics & AI και το cybersecurity, καθώς και τον σχεδιασμό και την υλοποίηση συστημάτων τεχνολογίας, εξάγοντας τεχνογνωσία και δημιουργώντας προστιθέμενη αξία για τους ανθρώπους μας, τους πελάτες μας και την κοινωνία ευρύτερα» σημειώνει ο κ.Βυζάς. Πού αλλού επεκτείνονται οι συμβουλευτικές υπηρεσίες της EY; «Εδώ και πολλά χρόνια έχουμε αντιληφθεί ότι οι ανάγκες των επιχειρήσεων δεν περιορίζονται μόνο στον τεχνολογικό μετασχηματισμό τους, αλλά αφορούν περίπλοκες και πολυεπίπεδες επιχειρηματικές προκλήσεις. Για αυτό και στην EY πιστεύουμε ότι η τεχνολογία δεν είναι αυτοσκοπός: προσφέρουμε στους πελάτες μας ολιστικές υπηρεσίες και λύσεις, οι οποίες, με καταλύτη την ψηφιακή τεχνολογία και τις δυνατότητες που αυτή προσφέρει, θα τους υποστηρίξουν στην υλοποίηση ενός επιχειρηματικού μετασχηματισμού σε όλο το εύρος του οργανισμού τους – σήμερα, αύριο και μετέπειτα» αναφέρει ο Εταίρος της EY Ελλάδας.
Ο έτερος μεγάλος «παίχτης» του κλάδου των συμβουλευτικών υπηρεσιών, η KPMG δείχνει απόλυτα προετοιμασμένη και οργανωμένη για να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις των καιρών Όπως παρατηρεί ο κ.Νίκος Δημάκος, Γενικός Διευθυντής & Επικεφαλής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της KPMG «Η πανδημία του COVID-19 επιτάχυνε σημαντικά τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων υιοθετώντας νέα επιχειρηματικά μοντέλα εργασίας όπου οι μηχανές χαρακτηρίζονται από ευφυΐα, διαχειρίζονται μεγάλους όγκους δεδομένων και παίρνουν αποφάσεις. Καθώς το 2020 χαρακτηρίστηκε από τη μεταστροφή των επιχειρήσεων σε ένα απομακρυσμένο μοντέλο λειτουργίας».
Τι προβλέπει το έμπειρο και γνωστό στέλεχος της συμβουλευτικής για φέτος; «Το 2021 θα είναι η χρονιά που θα επιφέρει ένα άνευ προηγουμένου άλμα καθώς οι επιχειρήσεις θα επιδιώξουν την περαιτέρω χρήση λύσεων αυτοματισμού και εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης (AI-Artificial Intelligence) προκειμένου να βελτιώσουν τις αλληλεπιδράσεις τους με τα στελέχη και συνεργάτες τους αλλά και να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα τους με τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και προϊόντων τους που συνοψίζεται στην εμπειρία που λαμβάνει ο τελικός πελάτης/καταναλωτής» αναφέρει ο ίδιος.
Το Κέντρο Καινοτομίας της εταιρείας είναι πόλος έλξης εξειδικευμένων λύσεων, καθώς όπως τονίζει ο κ.Δημάκος «η KPMG λαμβάνοντας ενεργό ρόλο στην αλλαγή που συντελείται, ιδρύει στην Ελλάδα και ανά τον κόσμο κέντρα καινοτομίας (KPMG Lighthouses) με στόχο την ανάπτυξη επιστημονικών ομάδων, τεχνογνωσίας και εξειδικευμένων λύσεων Διαχείρισης Δεδομένων (Data), Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) και Αναδυόμενων Τεχνολογιών. Μέρος των εξειδικευμένων λύσεων AI της KPMG, αποτελεί η πλατφόρμα Ignite που στοχεύει στην εκμετάλλευση της αξίας των δομημένων και αδόμητων δεδομένων, δίνοντας λύσεις σε περίπλοκα επιχειρησιακά προβλήματα, αυτοματοποιώντας αποφάσεις και βελτιστοποιώντας διαδικασίες διαχείρισης κινδύνων. Με τη χρήση τέτοιων λύσεων είναι δυνατή η απρόσκοπτη και συνάμα βελτιωμένη συνέχεια των λειτουργιών μίας επιχείρησης, παρέχοντας στον τελικό πελάτη και καταναλωτή εξατομικευμένη εμπειρία και ποιότητα που είναι και το ζητούμενο».
Ποιες συμμαχίες έχει συνάψει η KPMG; «Παράλληλα με τις δικές της λύσεις, η KPMG αναπτύσσει και διατηρεί ένα ευρύ δίκτυο συμμαχιών με τους μεγαλύτερους τεχνολογικούς κολοσσούς στον κόσμο, με στόχο την ανάπτυξη περαιτέρω τεχνογνωσίας και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών γύρω από εμπορικές λύσεις Τεχνητής Νοημοσύνης, Machine Learning και Αυτοματοποίησης Διαδικασιών υποστηρίζοντας ευρύτερες και αναγνωρισμένες λύσεις Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων. Αν θέλαμε να κλείσουμε την τοποθέτηση αυτή με μία λέξη, θα μιλούσαμε για «δια-συνδεσιμότητα», ήτοι την ανάπτυξη υποδομών και λύσεων που θα επιτρέπουν στους πελάτες μας να είναι δια-συνδεδεμένοι με τους πελάτες, συνεργάτες και εργαζόμενους τους. Σε αυτή την κατεύθυνση επενδύουμε και προς αυτή την κατεύθυνση αναπτύσσουμε τους συμβούλους μας» καταλήγει ο κ.Δημάκος.
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ οι ελληνικές συμβουλευτικές εταιρείες είναι απόλυτα προετοιμασμένες, εξοπλισμένες με καινοτόμες ιδέες και εμπειρία για να μπορέσουν να συμβάλλουν με την εξειδίκευσή τους στην πορεία του ψηφιακού μετασχηματισμού των ελληνικών επιχειρήσεων. Μια πορεία που μόνο εύκολη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί για τις λαβωμένες από την κρίση της πανδημίας επιχειρήσεις. Τεχνογνωσία υπάρχει, επενδύσεις γίνονται, η αγορά αλλάζει και το ελληνικό επιχειρείν φαίνεται αποφασισμένο να μη μείνει πίσω από τις διεθνείς εξελίξεις στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού και του τεχνολογικού άλματος.