Πάνω από 1,5 εκατομμύρια πελάτες της Eurobank έκαναν το 2021 χρήση του eBanking και του Eurobank Mobile App και το 93% όλων των πληρωμών και των μεταφορών εκτελέσθηκε μέσω ψηφιακών καναλιών. Η Eurobank «χτύπησε» τις ψηφιακές πλατφόρμες συναλλαγών που ανταγωνίζονται διεθνώς τις τράπεζες κατευθείαν στο ψαχνό, έχοντας δύο ατού:
Πρώτον, είναι τράπεζα που σημαίνει ότι δίνει η ίδια δάνεια και δέχεται καταθέσεις και μάλιστα τα δάνεια από την αίτηση και τη συνολική διαδικασία έρευνας, αναζήτησης και συμπλήρωσης στοιχείων, έως την πίστωση δίνονται ψηφιακά ή «υβριδικά» αν απαιτείται η ανθρώπινη παρουσία εξειδικευμένων συνεργατών.
Με άλλα λόγια παρέχει τραπεζικά προϊόντα, υπηρεσίες και συμβουλευτική και δεν είναι απλά μία πλατφόρμα συναλλαγών, τις οποίες όμως προσφέρει επίσης.
Δεύτερον, έχει τη δυνατότητα να εξελίξει το μοντέλο αυτό, διαθέτοντας ταυτόχρονα δίκτυο καταστημάτων τα οποία επίσης εξελίσσει με το σύγχρονο τύπο καταστήματος «phygital».
Για να πετύχει το στόχο της να γίνει μία τράπεζα του μέλλοντος η Eurobank, επενδύει μεγάλα ποσά σε ένα πρόγραμμα 200 εκατ. ευρώ για ψηφιακό μετασχηματισμό και τεχνολογική εξέλιξη. Προς αυτή την κατεύθυνση έχει φέρει εξειδικευμένο προσωπικό στη ψηφιοποίηση, στο IT και στην οργάνωση προκειμένου να συνεργαστούν με τραπεζικά στελέχη και να υλοποιήσουν τραπεζικά προϊόντα και υπηρεσίες.
Το «ψηφιακό εργοστάσιο»
Στην αιχμή του δόρατος του ψηφιακού μετασχηματισμού της Eurobank, βρίσκεται αυτό που αποκαλεί, «Digital Factory». Το ψηφιακό εργοστάσιο. Το Digital Factory, ακολουθεί την ευέλικτη μεθοδολογία των μεγαλύτερων ξένων ομίλων και δεν είναι τίποτα άλλο, από το σύνολο στελεχών με διαφορετικές μεταξύ τους δεξιότητες που συνεργάζονται για να υποστηρίξουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό όλου του ομίλου.
Δημιουργούνται ομάδες εργασίας από διάφορα τμήματα με συμμετοχή του product management, του marketing, user Experience και φυσικά της πληροφορικής. Στόχος να βελτιώνει συνεχώς τις ψηφιακές υπηρεσίες και να μειώνει το χρόνο εξυπηρέτησης του πελάτη.
Στο μεταξύ βελτιώθηκαν σημαντικά, οι απαιτούμενοι χρόνοι υλοποίησης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών που μειώθηκαν σε οκτώ εβδομάδες από τις 30 που απαιτούσε ο προηγούμενος μέσος όρος υλοποίησης.
Και όλο αυτό άλλαξε και τον τρόπο εργασίας, λειτουργίας και διοίκησης μέσα στην Τράπεζα. Η Eurobank δουλεύει διαφορετικά από πριν, με γνώμονα την αλληλεπίδραση με τον πελάτη.
Επένδυση 200 εκατ. ευρώ στην ψηφιακή τεχνολογία
Τα 200 εκατ. ευρώ είναι μεγάλο ποσό και το σχέδιο επεκτείνεται σε μία τριετία, αλλά περιλαμβάνει μαζί με την ψηφιοποίηση των λειτουργιών και την υποστήριξη του νέου τύπου καταστήματος Phygital, όπως και την ενίσχυση του private banking.
Ήδη οι πελάτες της τράπεζας, μέσω της ψηφιακής θυρίδας μπορούν να παραλάβουν και να υπογράψουν ψηφιακά, συμβάσεις νέων προϊόντων, κάρτες, δάνεια, ασφαλιστικά προϊόντα ολοκληρώνοντας ψηφιακά μια συνεργασία που μπορεί να ξεκίνησε τηλεφωνικά ή από το κατάστημα.
Έχουν γίνει σχεδόν 10.000 πωλήσεις προϊόντων μέσω της ψηφιακής θυρίδας. Επίσης, με τον τρόπο που η τράπεζα αποκαλεί phygital, μέσω βιντεοκλήσης επιχειρηματίες και μικρές επιχειρήσεις μπορούν να αιτηθούν για χρηματοδότηση.
Υπάρχουν επίσης και τα ψηφιακά πορτοφόλια. Τα Αpple Pay, Google Pay™ και Garmin Pay. Επιπλέον, μέσω των ψηφιακών καναλιών διατέθηκαν τα Instant Payments, εντολές μεταφοράς, σε λίγα δευτερόλεπτα, και μέσω TIPS και άμεση ενημέρωση με Push μηνύματα για εισερχόμενα και εξερχόμενα Instant Payments.
Παρέχεται ακόμα η δυνατότητα παροχής online δανείου. Η δυνατότητα online απόκτησης προϊόντων, όπως του καταναλωτικού δανείου Fast Loan υλοποιείται μέσω e-banking, αλλά και από το κινητό, με την εφαρμογή Eurobank Mobile App, από όπου υποβάλλεται το 68% των αιτήσεων σε επίπεδο Τράπεζας.
Επίσης μέσω κινητού, διατίθεται η δυνατότητα απόκτησης άυλης προπληρωμένης κάρτας (e-Prepaid) και μέσω e-Banking, η δυνατότητα απόκτησής ασφάλειας προσωπικών αντικειμένων (SafePocket) καθώς και η συμμετοχή σε Δημόσιες Εγγραφές Ομολόγων.