Δύο ερωτήσεις για τα δημόσια έργα κατέθεσε στη Βουλή ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κωστής Χατζηδάκης. Η πρώτη αφορά στο πάγωμα των δημοπρατήσεων των έργων τους τελευταίους μήνες, εξαιτίας της αλλαγής του νόμου ανάθεσης δημοσίων έργων. Η δεύτερη εστιάζει στην αδράνεια του Υπουργείου Υποδομών να προωθήσει νέες μελέτες και ένα σχεδιασμό για τις υποδομές που θα χρειαστεί η χώρα στο μέλλον.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στην πρώτη ερώτησή του, ο Κωστής Χατζηδάκης επισημαίνει ότι η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για την ανάθεση των δημοσίων έργων με το N.4421/2016 τον περασμένο Αύγουστο έχει οδηγήσει σε πάγωμα των δημοπρατήσεων μέχρι να εκδοθούν οι υπουργικές αποφάσεις, οι εγκύκλιοι και να οριστικοποιηθούν οι πρότυπες διακηρύξεις.
Η εξέλιξη αυτή, σημειώνει ο κ. Χατζηδάκης, έχει αναβάλει μέχρι νεωτέρας μια σειρά από δημοπρατήσεις έργων που είχαν προγραμματιστεί για το Β' εξάμηνο του 2016. Το γεγονός αυτό έχει άμεσες επιπτώσεις στον κατασκευαστικό κλάδο και τις τοπικές οικονομίες. Οι περιφέρειες διατυπώνουν παράπονα γιατί ουσιαστικά έχει παγώσει όλο το τεχνικό τους πρόγραμμα. Ταυτόχρονα, υπάρχουν επιπτώσεις και στο νέο ΕΣΠΑ, στα Επιχειρησιακά Προγράμματα και τα ΠΕΠ, και επιβραδύνεται η εφαρμογή του και η απορρόφηση των κοινοτικών πόρων που τόσο έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία.
Ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ ρωτάει τους αρμόδιους υπουργούς Υποδομών κ. Σπίρτζη και Οικονομίας κ. Σταθάκη: α) για το χρονοδιάγραμμα της κυβέρνησης ώστε να τεθεί σε λειτουργία ο νέος νόμος ανάθεσης των δημοσίων έργων, β) τα έργα στα Ε.Π και τα ΠΕΠ που έχει αναβληθεί η δημοπράτησή τους και γ) για τις επιπτώσεις όλης αυτής της καθυστέρησης στην πορεία του ΕΣΠΑ.
Στη δεύτερη ερώτησή του, ο Κωστής Χατζηδάκης μεταφέρει την ανησυχία που διατυπώνεται από τον κατασκευαστικό κλάδο για την αδράνεια του Υπουργείου Υποδομών να προωθήσει νέες μελέτες δημοσίων έργων και τονίζει την ανάγκη να σχεδιαστεί και να δρομολογηθεί μια νέα γενιά έργων και υποδομών που να ανταποκρίνονται στις μελλοντικές ανάγκες της χώρας.
Τέλος, ο κ. Χατζηδάκης σημειώνει ότι πλέον ο σχεδιασμός της γενιάς των «μεταολυμπιακών» έργων εξαντλείται. Σταδιακά ολοκληρώνονται τα μεγάλα και μεσαία έργα (οδικοί άξονες, επεκτάσεις μετρό κλπ) που δρομολογήθηκαν μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, την περίοδο 2006-2009.