Μία εβδομάδα μετά την ανακοίνωση των 20 μικρομεσαίων επιχειρήσεων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Επιχειρηματική Ανάπτυξη από τον ΟΠΑΠ», ξεκίνησαν ήδη τα εκπαιδευτικά εργαστήρια και σεμινάρια, που προσφέρουν στις εταιρείες την απαραίτητη υποστήριξη και τεχνογνωσία για να διευρύνουν τους επιχειρηματικούς τους ορίζοντες.
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας και στόχος του προγράμματος «Επιχειρηματική Ανάπτυξη από τον ΟΠΑΠ» είναι να τους προσφέρει τα αναγκαία εφόδια για αναπτυχθούν και να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας.
Συγκεκριμένα αποκτούν πρόσβαση σε δεδομένα και πληροφορίες, καθώς και σε ένα σημαντικό επιχειρηματικό δίκτυο, το οποίο θα τις βοηθήσει να ξεπεράσουν τυχόν εμπόδια και δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και να εξελιχθούν σε μεγάλες και επιτυχημένες επιχειρήσεις που καινοτομούν, εξάγουν, αλλάζουν τα δεδομένα στον κλάδο τους.
Από τους πιο υποσχόμενους κλάδους – αιχμής, προέρχονται οι 20 εταιρείες που επελέγησαν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα Επιχειρηματικής στήριξης του ΟΠΑΠ, που στόχο έχει την ανάδειξη και τη διεθνοποίηση επιτυχημένων ελληνικών brands.
Νανοτεχνολογία, φαρμακευτική υψηλών απαιτήσεων, βοτανολογία, αγροτοδιατροφικά προϊόντα, υπηρεσίες ναυτιλίας – βυθομετρία, πόντιση, χαρτογράφηση πυθμένα, ιντερνετικές χρηστικές πλατφόρμες, μόδα, ποτοποιία και καλλυντικά!
Πρόκειται για ένα project που ξεφεύγει από τη λογική της απλής... χορηγίας, η οποία είναι – μια κι έξω – και προχωρά σε ένα πρωτοπόρο – δια βίου – πρόγραμμα υποστήριξης σε πολλά επίπεδα.
Επιλέχθηκαν εταιρείες με σημαντικό πολλαπλασιαστικό αντίκτυπο για την οικονομία και την κοινωνία, που μπορούν να δημιουργήσουν ένα αξιοσημείωτο αριθμό θέσεων εργασίας και να λειτουργήσουν ως πρότυπα και πηγή έμπνευσης για άλλους.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε σε κλάδους στους οποίους η Ελλάδα έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, όπως τουρισμός, αγροτική παραγωγή, βιομηχανία τροφίμων και ποτών αλλά και σε κλάδους με προοπτική ανάπτυξης, όπως οι νέες τεχνολογίες.
Οι πέντε τομείς στήριξης των επιχειρήσεων
Η στήριξη που λαμβάνουν οι επιχειρήσεις είναι ουσιαστική και εστιάζει σε αυτό που έχουν πραγματικά ανάγκη σήμερα για να προχωρήσουν μπροστά:
- Ολοκληρωμένη καθοδήγηση από ένα δίκτυο επιτυχημένων επιχειρηματιών και υψηλόβαθμων στελεχών της αγοράς.
- Εκπαιδευτικά σεμινάρια για βασικούς άξονες δράσης, όπως η στρατηγική, η διαχείριση οικονομικών και ανθρώπινου δυναμικού, το marketing και οι πωλήσεις, το branding και η επικοινωνία.
- Πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία και επαφή με ένα δίκτυο επενδυτών σε συνεργασία με την Εθνική Τράπεζα.
- Πρόσβαση σε διεθνείς αγορές και ενημέρωση για το σχεδιασμό ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού πλάνου για την περαιτέρω επέκταση δραστηριοτήτων στο εξωτερικό.
- Δράσεις δικτύωσης και πολυάριθμες ευκαιρίες δικτύωσης με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες, αλλά και άλλους επιχειρηματίες σε ειδικά σχεδιασμένες εκδηλώσεις.
Η δυναμική ομάδα των 20 αναπτυσσόμενων μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Οι 20 επιχειρήσεις που επιλέχθηκαν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα - ανάμεσα σε 539 εταιρείες που υπέβαλλαν συμμετοχή -εκπροσωπούν παραγωγικούς και εξωστρεφείς κλάδους όπως το λιανικό εμπόριο, οι ναυτιλιακές υπηρεσίες, η επεξεργασία τροφίμων, η τεχνολογία, η φαρμακοβιομηχανία.
Υποστηρίζουν περισσότερες από 10.000 θέσεις απασχόλησης, περίπου οι μισές εξάγουν τα προϊόντα τους, κάποιες μάλιστα εξάγουν έως και το 95% της παραγωγής τους, ενώ το 45% δραστηριοποιείται εκτός της περιφέρειας Αττικής.
Πρόκειται για τις επιχειρήσεις: Alvion Pharmaceuticals, Anassa, Blauel, Cream Team, Diving Status, Doctoranytime, Evrofarma, Κουφετοποιία Χατζηγιαννάκη, KANAKAS, Madame Shoushou, Nannuka, Nanophos, ΝΗΣΟΣ, Plex.Earth, Pockee, Provertia, Radiki, Τυροκομική εταιρεία Ρούσσας, Spotawheel και Τσιλιλής.
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι η ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 99,9% των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, ανήκουν στην κατηγορία μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Συνολικά, υπάρχουν 630.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, με το 44% αυτών, περίπου 300.000, να βρίσκονται στην ελληνική επαρχία.
Επίσης, το 85,6% των απασχολούμενων στον ιδιωτικό τομέα στην Ελλάδα, εργάζεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Παράλληλα, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις παράγουν το 71,9% του ΑΕΠ της χώρας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2008 έως το 2014 έκλεισαν στην Ελλάδα 229.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με ότι συνεπάγεται αυτό για το ΑΕΠ της χώρας αλλά και τις θέσεις εργασίας που χάθηκαν. Συνολικά, κατά τη διάρκεια της 6ετούς οικονομικής κρίσης, έχουν χαθεί 700.000 θέσεις εργασίας!
Όπως γίνεται αντιληπτό, στηρίζοντας τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στηρίζεται – δομικά και ουσιαστικά – όλη η ελληνική οικονομία, η παραγωγή και η απασχόληση. Τίποτα δεν είναι πιο κρίσιμο και πιο... επείγον στην παρούσα συγκυρία της χώρας, από την ανάκτηση της παραγωγικής βάσης, μέσω της στήριξης και ενίσχυσης των επιχειρήσεων, προς την προσπάθεια εξωστρέφειας, διεθνοποίησης και περαιτέρω ισχυροποίησης...