Ξεκινούν την προσεχή Τρίτη 3 Μαρτίου και ολοκληρώνονται την Πέμπτη 5/3 οι δημόσιες εγγραφές για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και την εισαγωγή στο χρηματιστήριο των μετοχών της εταιρείας Entersoft, της πρώτης εταιρείας στα χρονικά που προβιβάζεται από την Εναλλακτική στην Κύρια αγορά του Χ.Α.
Η διαπραγμάτευση της Entersoft στην Εναλλακτική Αγορά θα σταματήσει την προσεχή Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, ενώ η εισαγωγή των μετοχών της στην Κύρια Αγορά του Χ.Α. θα γίνει την Τρίτη 10 Μαρτίου.
Πρόκειται για την πρώτη εισαγωγή εταιρείας που δεν ανήκει στον κλάδο των ΑΕΕΑΠ ούτε στον εξειδικευμένο κλάδο των ΕΚΕΣ (CNL Capital), μετά από πεντέμισι χρόνια, καθώς τελευταία εισαγωγή εταιρείας που δεν ανήκε στις δύο προαναφερθείσες κατηγορίας ήταν της ΕΛ.ΤΕΧ. Άνεμος, στις 22 Ιουλίου του 2014.
Παράλληλα, η «μετάβαση» από την Εναλλακτική στην Κύρια Αγορά του Χ.Α. είναι μια διαδικασία που γίνεται για πρώτη φορά στα χρονικά της ελληνικής αγοράς και ασφαλώς είναι μια θετική εξέλιξη. Άλλωστε, αυτός είναι και ο στόχος της Εναλλακτικής Αγοράς. Να γίνει «μοχλός» για την περαιτέρω ανάπτυξη των μικρών εταιρειών που φιλοξενεί.
Αξίζει να σημειωθεί πως και πριν την εισαγωγή της Άνεμος, είχαν περάσει πέντε χρόνια χωρίς καμιά εισαγωγή εταιρείας στο Χρηματιστήριο, κάτι που επιβεβαιώνει την εντελώς «άνυδρη» περίοδο που διανύει η κεφαλαιαγορά, σε μια συγκυρία που έχουν αποχωρήσει δεκάδες επιχειρήσεις.
H Entersoft είναι μια καινοτόμος εταιρεία του χώρου της πληροφορικής, με εξειδίκευση στην παραγωγή λογισμικού και παροχή υπηρεσιών για επιχειρήσεις. Πρωταγωνιστεί στην αγορά επιχειρηματικού λογισμικού προσφέροντας ενοποιημένο περιβάλλον λειτουργίας σε όλα τα προϊόντα της, έχοντας ηγετική θέση στην Ελλάδα στο χώρο των επιχειρήσεων, ενώ δραστηριοποιείται σε 21 χώρες.
Διαθέτει πιστοποιημένο δίκτυο συνεργατών, ενώ διατηρεί θυγατρικές εταιρείες σε Βουλγαρία, Ρουμανία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, χώρες που μαζί με την Ελλάδα, είναι οι αιχμές των εργασιών της.
Με βάση την ανώτατη τιμή, η εταιρεία στοχεύει να αντλήσει ποσό περί τα 3,8 εκατ. ευρώ, με στόχο να ενισχύσει το επενδυτικό της πρόγραμμα. Όπως δήλωσε χθες ο διευθύνων σύμβουλος Αντώνης Κοτζαμανίδης σε συνάντηση με δημοσιογράφους, η εταιρεία έχει σχεδόν μηδενικό δανεισμό (μόλις 800 χιλ. ευρώ), ενώ διαθέτει καθαρό ταμείο περίπου 3,5 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον ίδιο, την τελευταία 4ετία η εταιρεία έχει διψήφια ποσοστά ανάπτυξης κύκλου εργασιών και μάλιστα με οργανική ανάπτυξη δικών της υπηρεσιών και εφαρμογών πληροφορικής, που φέρνουν προστιθέμενη αξία και ενισχύουν το brand. Συνάμα, η Entersoft τα τελευταία εννέα χρόνια δίνει με συνέπεια αυξανόμενα μερίσματα στους μετόχους, ενώ οι νέες μετοχές θα δικαιούνται μέρισμα και για τη χρήση του 2019. Σύμφωνα με τον κ. Κοτζαμανίδη, το free float μετά την εισαγωγή θα διαμορφωθεί πέριξ του 28-29%.
Μια 17χρονη startup που ξεκίνησε από 4 άτομα
Η Entersoft ξεκίνησε από ένα γραφείο με 4 άτομα το 2002 με στόχο να παρέχει λογισμικό για επιχειρήσεις και μέσα σ' αυτά τα περίπου 17 χρόνια έχει εξελιχτεί σ' έναν όμιλο που απασχολεί 250 εξειδικευμένα στελέχη και επιστήμονες πληροφορικής, διαθέτει τρεις θυγατρικές σε τρεις χώρες και περισσότερους από 3.500 πελάτες σε 21 χώρες.
Βεβαίως, δημιουργήθηκε από τους ιδρυτές και βασικούς μετόχους της Computer Logic, μιας εκ των πλέον εξειδικευμένων εταιρειών πληροφορικής στην Ελλάδα, οπότε είχε καλή «μαγιά» στα θέματα λογισμικού. Έξι χρόνια μετά την ίδρυσή της, το Μάιο του 2008 εισήχθη στην Εναλλακτική Αγορά του Χ.Α. στην τιμή των 2,52 ευρώ ανά μετοχή, με τη συνολική της κεφαλαιοποίηση τότε να διαμορφώνεται στα 11,23 εκατ. ευρώ. Πλέον η μετοχή βρίσκεται στα 7,10 ευρώ με την κεφαλαιοποίησή της στα 31,6 εκατ. ευρώ.
Όπως τόνισε χθες στο Liberal o κ. Κοτζαμανίδης, κατά τη διάρκεια της κρίσης η εταιρεία έκανε σημαντικά άλματα, ενώ μόνο την τελευταία 4ετία έχει προσθέσει στο ενεργητικό της επιπλέον 100 εργαζόμενους. Παράλληλα, η εταιρεία βρίσκεται μέσα στις 25 στην Ελλάδα με τις καλύτερες αμοιβές.
Στόχος η ανάπτυξη μέσω εξαγορών
Σύμφωνα με τον κ. Κοτζαμανίδη, στόχος της Entersoft είναι η ανάπτυξη στην Ελλάδα μέσω εξαγορών εταιρειών που θα «κουμπώσουν» με τις δικές της υπηρεσίες, αναβαθμίζοντας συνολικά το εκτόπισμά της. Θα κινηθεί κυρίως για την εξαγορά πλειοψηφικών ποσοστών σε έως πέντε εταιρείες, σε μια προσπάθεια να πρωταγωνιστήσει στο νέο γύρο συγκέντρωσης της κατακερματισμένης, αλλά με ισχυρό momentum ανάπτυξης αγοράς λογισμικού για επιχειρήσεις.
Οι εν λόγω εξαγορές θα αφορούν εταιρείες παραγωγής λογισμικού και συναφών υπηρεσιών με εξειδικευμένο προσωπικό, τεχνογνωσία και προϊόντα σε συμπληρωματικούς τομείς με εκείνους που ήδη δραστηριοποιείται ο όμιλος και οι οποίες διαθέτουν πελατολόγιο σε ΜΜΕ και Μεγάλες Επιχειρήσεις.
Η πορεία των τελευταίων ετών
Το 2018 τα καθαρά έσοδα της Entersoft ανήλθαν σε 13,8 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 17% περίπου, ενώ τα κέρδη προ φόρων έφτασαν σε 1,98 εκατ. ευρώ (+45%). Το πρώτο εξάμηνο του 2019 τα έσοδα σε επίπεδο ομίλου διαμορφώθηκαν σε 8,04 εκατ. ευρώ, έναντι 6,69 εκατ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα (+20,31%), ενώ τα κέρδη προ φόρων έφτασαν σε 1,92 εκατ. ευρώ, έναντι 1,45 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του '18, σημειώνοντας αύξηση 32,62%.
Η άνοδος αυτή προέρχεται τόσο από την καλή επίδοση της μητρικής όσο και από τις εξαιρετικές επιδόσεις σε Ρουμανία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Τα καθαρά έσοδα της μητρικής διαμορφώθηκαν στα 6,37 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 17,72%, ενώ τα κέρδη προ φόρων έφτασαν στα 1,58 εκατ. ευρώ (+24,32%).
Η Retail Link και το πελατολόγιό της
H θυγατρική Retail Link (την οποία η Entersoft εξαγόρασε το 2009) είναι leader στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τιμολόγησης και παροχής Supply Chain Management λύσεων, έχοντας συμβάσεις με εταιρείες όπως Κρι Κρι, ΜΕΒΓΑΛ, Avis, Κουρτάκης, Printec, Boeringer, Mars, Μπάρμπα Στάθης, Numil ενώ ανάμεσα στους υπολοίπους μεγάλους πελάτες της είναι εταιρείες όπως Vivartia, Πίνδος, Chipita, Παπαδοπούλου, Όλυμπος, Nestle, Τρία Έψιλον, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Ζαγόρι, Fix, Τσάνταλη, Septona, Αμβυξ, ΜΕΓΑ, αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπως Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Lidl, ΕΛΟΜΑΣ κ.α.