Μέσα σε μια χρονιά ισχυρής κρίσης σε πολλά επίπεδα, έγινε η πρώτη εταιρεία στα χρονικά του Χ.Α. που πέτυχε τη μετάβασή της από την Εναλλακτική στην Κύρια Αγορά, αύξησε τα μερίδιά της στην αγορά, ενώ με στρατηγικές εξαγορές – όπως της Optimum που ανακοινώθηκε χθες – διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των υπηρεσιών της στα εξειδικευμένα έργα πληροφορικής, κάνοντας σημαντικό άνοιγμα στη γοργά αναπτυσσόμενη αγορά των logistics. Ο λόγος για την εταιρεία Entersoft, η οποία ιδρύθηκε μόλις το 2002 και μέσα σ’ αυτά τα 18 χρόνια έχει καταγράψει σημαντικά άλματα, αποτελώντας πλέον μια ανερχόμενη οντότητα στον κλάδο, έχοντας απλώσει τις εργασίες της και στο εξωτερικό.
Με αφορμή τη μετάταξη στην Κύρια Αγορά του Χ.Α. ο CEO της εταιρείας Αντώνης Κοτζαμανίδης είχε γνωστοποιήσει ότι η εταιρεία θα αναπτυχθεί μέσω εξαγορών εταιρειών που θα «κουμπώσουν» με τις δικές της υπηρεσίες. Τότε, οριοθέτησε το στόχο την εξαγορά πλειοψηφικών ποσοστών σε έως πέντε εταιρείες, ώστε να πρωταγωνιστήσει στο νέο γύρο συγκέντρωσης της κατακερματισμένης, αλλά με ισχυρό momentum ανάπτυξης αγοράς λογισμικού για επιχειρήσεις.
Μπορεί λοιπόν η Entersoft να αποχώρησε από το σχήμα διεκδίκησης της SingularLogic, όμως με μεθοδικό τρόπο «χτίζει» ένα χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών, μέσω στρατηγικών και προσεκτικών εξαγορών. Τον περασμένο Οκτώβριο εξαγόρασε από τη Computer Life ABEE το Λογισμικό ERP και όλο το πελατολόγιο, έναντι τιμήματος 350 χιλ. ευρώ υπογράφοντας και συμβάσεις με στελέχη της πωλήτριας, ενώ χθες ανακοίνωσε την εξαγορά της Optimum, έναντι 5,1 εκατ. ευρώ.
Μέσω της εξαγοράς της Optimum κάνει ένα σημαντικό άνοιγμα στην ταχύτατα – και λόγω Covid 19 - αναπτυσσόμενη εφοδιαστική αλυσίδα και τα logistics, που πλέον μπαίνουν σε μια νέα εποχή με ρομποτικές τεχνολογίες, πλήρη ιχνηλασιμότητα και απολύτως αυτοματοποιημένα συστήματα.
Η Optimum δραστηριοποιείται στο χώρο των εφαρμογών εξειδικευμένου λογισμικού για την Εφοδιαστική Αλυσίδα και τα Logistics για περισσότερα από είκοσι πέντε χρόνια. Έχει αναπτύξει το λογισμικό Διαχείρισης Αποθήκης Aberon WMS, εργαλεία αυτοματισμού (Pick by Light, Pick Cart, Voice Picking, Data Collector, κ.ά.), καθώς και συστήματα πρόβλεψης πωλήσεων και αναπλήρωσης αποθεμάτων. Το 2019, η Optimum είχε έσοδα 2,36 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 0,44 εκατ. ευρώ. Τα έσοδά της κινούνται ανοδικά και το 2020, ενώ έχει μηδενικό δανεισμό και καθαρό ταμείο περί το 0,7 εκατ. ευρώ.
Με την εξαγορά αυτή, η Entersoft ενισχύει δυναμικά το χαρτοφυλάκιο των λύσεών της για την Εφοδιαστική Αλυσίδα και αποκτά ηγετική θέση σε μια κομβική και με μεγάλες προοπτικές αγορά.
Στο πελατολόγιο της Optimum περιλαμβάνονται μεγάλες επιχειρήσεις όπως οι Σκλαβενίτης, Κωτσόβολος, ΟΠΑΠ, Jumbo, Cosmote, Γερμανός, Σαράντης, Δέλτα, Μπάρμπα Στάθης, Trade Logistics (Intersport, IKEA), Πλαστικά Θράκης, Basilla Misko, ΕΛΠΕΝ, Korres, ΙΟΝ, DHL, ΕΛΤΑ, ΕΡΤ, Creta Farm, Pet City, Telekom Romania, Telenor Bulgaria, καθώς και πολλές άλλες επιχειρήσεις από το Λιανικό και Χονδρικό Εμπόριο, τη Βιομηχανία και την αγορά των Third-Party Logistics (3PL). Παράλληλα, έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε χώρες της Ευρώπης αλλά και στον Καναδά.
Μια 18χρονη starup που ξεκίνησε με τέσσερις εργαζόμενους
Η Entersoft ξεκίνησε από ένα γραφείο με τέσσερα άτομα το 2002 και μέσα σε 18 χρόνια έχει εξελιχτεί σ' έναν όμιλο που απασχολεί περί τα 270 εξειδικευμένα στελέχη και επιστήμονες πληροφορικής, διαθέτει τρεις θυγατρικές σε τρεις χώρες και περισσότερους από 3.500 πελάτες σε 21 χώρες. Βεβαίως, δημιουργήθηκε από τους ιδρυτές και βασικούς μετόχους της Computer Logic, μιας εκ των πλέον εξειδικευμένων εταιρειών πληροφορικής στην Ελλάδα, οπότε είχε καλή «μαγιά» στα θέματα εξειδικευμένου λογισμικού.
Έξι χρόνια μετά την ίδρυσή της, το Μάιο του 2008 εισήχθη στην Εναλλακτική Αγορά του Χ.Α., ενώ τον περασμένο Μάρτιο μεταπήδησε στην Κύρια Αγορά, κάνοντας δημόσιες εγγραφές και αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Η δημόσια προσφορά καλύφθηκε κατά 2,10 φορές περίπου, με την εταιρεία να συγκεντρώνει κεφάλαια 3,78 εκατ. ευρώ. Από την ημέρα της εισαγωγής στην Κύρια Αγορά η μετοχή καταγράφει άνοδο περί το 142%, κλείνοντας χθες σε νέα ιστορικά υψηλά και στα 2,58 ευρώ, με την κεφαλαιοποίησή της πλέον στα 77,4 εκατ. ευρώ, που βεβαίως, πιθανότατα είναι... απαιτητική πλέον.
Την τελευταία 4ετία έχει διψήφια ποσοστά ανάπτυξης κύκλου εργασιών και μάλιστα με οργανική ανάπτυξη δικών της υπηρεσιών και εφαρμογών πληροφορικής. Αυτή την τετραετία, η εταιρεία έχει προσθέσει στο ενεργητικό της επιπλέον 100 εργαζόμενους, ενώ εδώ και εννέα συναπτά έτη, δίνει με συνέπεια αυξανόμενα μερίσματα στους μετόχους της, ενώ διατηρεί θυγατρικές σε Βουλγαρία, Ρουμανία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Ατού η Retail Link και το πελατολόγιό της
Σημαντική ώθηση έχει δώσει η θυγατρική Retail Link (την οποία η Entersoft εξαγόρασε το 2009) είναι leader στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τιμολόγησης και παροχής Supply Chain Management λύσεων, έχοντας συμβάσεις με εταιρείες όπως Κρι Κρι, ΜΕΒΓΑΛ, Avis, Κουρτάκης, Printec, Boeringer, Mars, Μπάρμπα Στάθης, Numil ενώ ανάμεσα στους υπολοίπους μεγάλους πελάτες της είναι εταιρείες όπως Vivartia, Πίνδος, Chipita, Παπαδοπούλου, Όλυμπος, Nestle, Τρία Έψιλον, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Ζαγόρι, Fix, Τσάνταλη, Septona, Αμβυξ, ΜΕΓΑ, αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπως Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Lidl, ΕΛΟΜΑΣ κ.α.
Σ' ό,τι αφορά τα αποτελέσματα εννεαμήνου 2020 της Entersoft, σε επίπεδο ομίλου είχε έσοδα 11,61 εκατ. ευρώ έναντι 10,64 εκατ. πέρυσι (+9,1%), ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 3,15 εκατ. ευρώ, έναντι 1,51 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο (+108%). Τα αποτελέσματα στην προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο είχαν επιβαρυνθεί με μη επαναλαμβανόμενο ποσό 0,37 εκατ. ευρώ, λόγω απομείωσης υπεραξίας θυγατρικών εταιρειών που έχουν απορροφηθεί πλήρως από τη μητρική. Τα ρευστά διαθέσιμα του ομίλου ξεπέρασαν τα 10 εκατ. ευρώ στο τέλος 9μήνου 2020.