Μια σειρά κλιμακωτών αντιδράσεων και επιπτώσεων έχει δημιουργήσει ένα tweet από τον επικεφαλής της Tesla, Ελον Μασκ και η μετέπειτα παρέμβαση της αμερικανικής Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.
Προ ολίγων ημερών, ο Έλον Μασκ τουίταρε προβλέψεις για τα ετήσια νούμερα παραγωγής της εταιρείας, δήλωση που προκάλεσε την παρέμβαση της Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς διότι θεωρήθηκε ότι παραβιάζει τους όρους της περσινής συμφωνίας τους, σύμφωνα με την οποία πρέπει να ζητάει έγκριση δικηγόρου πριν δημοσιεύσει πληροφορίες που αφορούν τη διακίνηση προϊόντων στην αγορά.
Ο διευθύνων σύμβουλος στο επίμαχο tweet του ανέφερε η Tesla θα προχωρήσει στην παραγωγή 500.000 αυτοκινήτων φέτος.
Meant to say annualized production rate at end of 2019 probably around 500k, ie 10k cars/week. Deliveries for year still estimated to be about 400k.
— Elon Musk (@elonmusk) 20 Φεβρουαρίου 2019
Η αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς παρενέβη και πρότεινε τη δίωξή του για ασέβεια προς το δικαστήριο και λόγω της παραβίαση της περσινής συμφωνίας του με την ομοσπονδιακή υπηρεσία.
H αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC) ζήτησε από δικαστή να καταθέσει πρόταση καταφρόνησης της δικαστικής αρχής, για παραβίαση της συμφωνίας τους, δηλώνοντας τη Δευτέρα ότι ο Μασκ δε ζήτησε ή δεν έλαβε έγκριση πριν από τη δημοσίευσή του tweet της 19ης Φεβρουαρίου.
Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι πριν από κάποιους μήνες, η SEC είχε προχωρήσει σε διακανονισμό με τον Μασκ και την Tesla, όσον αφορά το tweet του πρώτου το περασμένο καλοκαίρι, στο οποίο ανέφερε ότι θα βγάλει την εταιρεία από το Χρηματιστήριο και τη δήλωση του ότι η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη.
Αργότερα ωστόσο ο Έλον Μασκ, προσπαθώντας να κατευνάσει τις αντιδράσεις ανέφερε ότι «ήθελε να πει» πως ο ετήσιος ρυθμός παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας στα τέλη του 2019 θα μπορούσε να είναι περίπου 500.000 οχήματα ή ρυθμός παραγωγής 10.000 αυτοκινήτων την εβδομάδα. Οι συνολικές παραγγελίες για τη χρονιά εκτιμώνται ακόμη στις 400.000, σημείωσε χαρακτηριστικά ο Μασκ.
H μετοχή της Tesla έπειτα από τον σάλο με το tweet του επικεφαλής της υποχώρησε κατά 4% στις ηλεκτρονικές αγορές.
Μάλιστα, ο γενικός διευθυντής της Tesla Dane Butswinksas, το άτομο που θα έπρεπε να ελέγχει τα tweets του Μασκ παραιτήθηκε την επόμενη ημέρα.