Πλήγμα δέχθηκε η μετοχή της Tesla καθώς η ναυαρχίδα της, το Model S, πέρασε οριακά τη βάση στο μετωπικό Crash Test του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ, ΙΙHS. Σαν αποτέλεσμα η Tesla έπαψε να είναι η μεγαλύτερη αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία σε κεφαλαιοποίηση.
Σύμφωνα με το MarketWatch, μετά το χθεσινό κλείσιμο η αξία της Tesla έπεσε στα 50,74 δισ, δολάρια, σχεδόν δύο δισ. δολάρια χαμηλότερα από τα 52,67 δισ. δολάρια της General Motors. Η Tesla έχει απωλέσει περίπου 7,18 δισ. δολάρια της χρηματιστηριακής αξίας της μέσα σε δύο μόλις συνεδριάσεις.
Συγκεκριμένα, η μετοχή της υποχώρησε έως και κατά 6,4% στη χθεσινή συνεδρίαση, στα 306,3 δολάρια, πριν ανακάμψει ελαφρά λίγο πριν το κλείσιμο της συνεδρίασης, στα 308,89 δολάρια, ή 19,4% χαμηλότερα από το ιστορικό υψηλό των 383,45 δολαρίων της 23ης Ιουνίου. Σήμερα πάντως η μετοχή της εταιρείας κινείται ελαφρώς ανοδικά στα 314,76 δολάρια, ενισχυμένη κατά 1,92%.
Το πρόβλημα εντοπίστηκε στη λειτουργία της ζώνης ασφαλείας, ο πυροτεχνικός μηχανισμός της οποίας δεν τέντωνε αστραπιαία κατά τη μετωπική σύγκρουση της δοκιμής. Έτσι, το ομοίωμα που χρησιμοποιήθηκε “γλίστρησε” προς τα εμπρός, χτυπώντας το κεφάλι του πάνω στο τιμόνι, περνώντας ανάμεσα σε δύο φουσκωμένους αερόσακους.
To Model S είχε αποτύχει και πάλι σε crash test του ΙΙHS πριν μερικούς μήνες και η Tesla είχε δηλώσει πως διόρθωσε το πρόβλημα, κάτι που προφανώς δεν ισχύει.
Η Tesla ευελπιστεί ότι με το Model 3, το “φτηνό” της μοντέλο θα κατορθώσει να κάνει τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα πραγματικά προσιτά στο καταναλωτικό κοινό και έχει προγραμματίσει έως τον Δεκέμβριο να παράγει 20.000 Model 3 μηνιαίως, στόχος που αν επιτευχθεί θα αλλάξει τις ισορροπίες στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων.