Στη δεύτερη φάση του project για τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους περνούν τα ΕΛΤΑ, όπως αναφέρθηκε σε σημερινή παρουσίαση της εταιρείας. Από την «καρδιά» των ΕΛΤΑ στο Κέντρο Διαλογής στο Κρυονέρι, ανακοινώθηκε η έλευση του Ψηφιακού Ταχυδρόμου και των καταστημάτων 24ωρης εξυπηρέτησης. Το ψηφιακό «άλμα» των ΕΛΤΑ έρχεται λίγους μήνες μετά την εγκατάσταση των πρώτων ρομπότ διαλογής αντικειμένων, με απώτερο στόχο τον υπερπενταπλασιασμό της δυνατότητας διαχείρισης.
Το business plan του εκσυγχρονισμού των ΕΛΤΑ και της νέας εποχής που ήδη ξεκίνησε για την εταιρεία προβλέπει σημαντικές επενδύσεις για την αναβάθμιση της δυναμικότητας στη διαχείριση αντικειμένων, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ταχύτητα στις παραδόσεις αλλά και την εξυπηρέτηση των πελατών με καινοτόμες υπηρεσίες. Ειδικότερα προβλέπονται τα εξής:
- Αναβάθμιση του ρομποτικού συστήματος διαλογής αντικειμένων: Η σημερινή εγκατάσταση των 55 mini robots, με δυνατότητα εξυπηρέτησης 3.000 αντικειμένων την ώρα, θα επεκταθεί σε 125 robots, τα οποία, πριν το τέλος του έτους, θα μπορούν να εξυπηρετήσουν σχεδόν 7.000 αντικείμενα την ώρα. Η αναβάθμιση θα προσφέρει δυνατότητα διαχείρισης 165.000 αντικειμένων την ημέρα, υπερπενταπλασιάζοντας τη συνολική ικανότητα διαχείρισης και παρέχοντας, σε ορισμένες περιπτώσεις, δυνατότητα για παράδοση στον πελάτη ακόμα και την ίδια μέρα.
- Ανάπτυξη του Ψηφιακού Ταχυδρόμου: Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών, με απεριόριστες δυνατότητες στη διάθεση του πελάτη. Οι διανομείς του Ομίλου ΕΛΤΑ αναβαθμίζονται τεχνολογικά, εξοπλίζονται με PDA’s και ειδικό λογισμικό που θα τους δίνουν τη δυνατότητα, πέραν των συμβατικών ταχυδρομικών υπηρεσιών, να πραγματοποιούν και ανέπαφες συναλλαγές, πληρωμές, εισπράξεις και αντιπαραβολή παραγγελιών και λογαριασμών στην πόρτα του πελάτη. Επιπλέον, οι πελάτες, μέσω των νέων εφαρμογών που φέρνει ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος, θα έχουν real time ενημέρωση για την εξέλιξη της παραγγελίας τους και ειδοποιήσεις για την παραλαβή, με το στίγμα του διανομέα που τους εξυπηρετεί, σε πραγματικό χρόνο.
- Ανάπτυξη των Ψηφιακών Καταστημάτων 24ωρης λειτουργίας (Smart Lockers): Στα καταστήματα αυτά, που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του αναβαθμισμένου δικτύου των ΕΛΤΑ, οι πελάτες θα μπορούν να παραδίδουν ή να παραλαμβάνουν το αντικείμενο, το πακέτο ή την αλληλογραφία τους, 24 ώρες το 24ωρο.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης ο Γιώργος Κωνσταντόπουλος, CEO των ΕΛΤΑ υπογράμμισε πως «δημιουργούμε αξία για την εταιρεία και δείχνουμε το δρόμο για το πώς μια δημόσια επιχείρηση μπορεί να γίνει ανταγωνιστική», ενώ σημείωσε πως «προχωρούμε στο ψηφιακό μετασχηματισμό σε έναν εντελώς νέο οργανισμό με επίκεντρο την εξυπηρέτηση των πολιτών μέσα από πρωτοποριακές υπηρεσίες».
Ο ίδιος κατέλεξε λέγοντας πως στόχος είναι «μια νέα ψηφιακή εποχή που θα συνδυάζει την καθολική κάλυψη της επικράτειας, με 1600 σημεία εξυπηρέτησης, ταχύτερες διαδικασίες αλλά και νέες ψηφιακές λειτουργίες, με εφαρμογές που θα συνοδεύουν κάθε βήμα της λειτουργίας μας.»