Μείωση 0,5% προκύπτει από τη σύγκριση του Γενικού ?είκτη Τιµών Καταναλωτή (Γ?ΤΚ) του µηνός Φεβρουαρίου 2016, προς τον αντίστοιχο ?είκτη του Φεβρουαρίου 2015, έναντι µείωσης 2,2%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο Γενικός ?είκτης κατά τον µήνα Φεβρουάριο 2016 σε σύγκριση µε τον Ιανουάριο 2016, παρουσίασε µείωση 0,4%, έναντι µείωσης 0,6%, που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.
Παράλληλα, ο µέσος ?είκτης του δωδεκαµήνου Μαρτίου 2015 – Φεβρουαρίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο ?είκτη του δωδεκαµήνου Μαρτίου 2014 – Φεβρουαρίου 2015 παρουσίασε µείωση 1,4%, έναντι µείωσης 1,5%, που σηµειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούµενο δωδεκάµηνο.
I. Σύγκριση Φεβρουαρίου 2016 με Ιανουάριο 2016
Η µείωση του Γενικού ?είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 0,4% τον µήνα Φεβρουάριο 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ?είκτη του Ιανουαρίου 2016, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές των δεικτών:
1. Από τις µειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,4% της οµάδας «?ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, γαλακτοκοµικά και αυγά, έλαια και λίπη και στα νωπά λαχανικά. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση στα νωπά φρούτα.
β) Κατά 5,0% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω των γενικών χειµερινών εκπτώσεων.
γ) Κατά 0,3% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στο πετρέλαιο θέρµανσης.
δ) Κατά 0,7% της οµάδας «?ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω των γενικών χειµερινών εκπτώσεων και της µείωσης των τιµών στα είδη καθαρισµού και συντήρησης.
ε) Κατά 1,0% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στα εισιτήρια συνδυασµένης µεταφοράς επιβατών. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο.
στ) Κατά 0,5% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα κουρείακοµµωτήρια-είδη ατοµικής φροντίδας.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,2% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα αλκοολούχα ποτά (µη σερβιριζόµενα).
β) Κατά 1,8% της οµάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα φαρµακευτικά προϊόντα.
ΙΙ. Σύγκριση Φεβρουαρίου 2016 με Φεβρουάριο 2015
Η µείωση του Γενικού ?είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 0,5% τον µήνα Φεβρουάριο 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ?είκτη του Φεβρουαρίου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες µεταβολές:
1. Από τις µειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 4,7% της οµάδας «Στέγαση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρµανσης, φυσικό αέριο και στον ηλεκτρισµό. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα στερεά καύσιµα.
β) Κατά 4,0% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω µείωσης κυρίως στις τιµές αγοράς αυτοκινήτων, καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή εξοπλισµού προσωπικής µεταφοράς και στις συνδυασµένες µεταφορές επιβατών. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο, οδικές µεταφορές επιβατών και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόµετρων.
γ) Κατά 1,7% της οµάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό-υπολογιστές, είδη για παιχνίδια και αθλητισµό, παιχνίδια και χόµπι και στις εφηµερίδες-βιβλία-χαρτικά είδη.
δ) Κατά 1,3% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.
ε) Κατά 3,0% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα κουρεία- κοµµωτήρια-είδη ατοµικής φροντίδας και στην ασφάλιση οχηµάτων. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στα προσωπικά είδη.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,5% της οµάδας «?ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο ψωµί και δηµητριακά, ψάρια γενικά, µοσχάρι, έλαια και λίπη, αποξηραµένα φρούτα και ξηροί καρποί, ζάχαρη-σοκολάτεςγλυκά-παγωτά, πατάτες, λοιπά τρόφιµα, καφές-κακάο-τσάι. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στο αρνί και κατσίκι, πουλερικά, γιαούρτι, νωπά φρούτα και νωπά λαχανικά.
β) Κατά 1,6% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα τσιγάρα και στα αλκοολούχα ποτά µη σερβιριζόµενα.
γ) Κατά 3,9% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιµών των ειδών ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 2,1% της οµάδας «?ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα έπιπλα, διακοσµητικά είδη και άλλα καλύµµατα δαπέδου και στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από την µείωση των τιµών στα είδη άµεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
ε) Κατά 3,7% της οµάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα φαρµακευτικά προϊόντα και στις κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση των τιµών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.
στ) Κατά 2,6% της οµάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόριαζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.