Η σταδιακή άρση των περιορισμών στην κίνηση έχει οδηγήσει από το Μάιο σε ανάκαμψη της ζήτησης καυσίμων, επεσήμανε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Πετρελαίων Ανδρέας Σιάμισιης. Ωστόσο συνολικά το 2020, ένα ποσοστό πτώσης της κατανάλωσης για τα καύσιμα κίνησης στην εγχώρια αγορά μεταξύ 20 και 30% «θα ήταν θετικό σενάριο λαμβάνοντας υπόψη την υψηλή εξάρτηση της χώρας από τον τουρισμό».
Μιλώντας σήμερα στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης των μετόχων που πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη ο κ. Σιάμισιης τόνισε ότι η εταιρεία κατάφερε να σταθεί στα πόδια της και να ελαχιστοποιήσει τις επιπτώσεις από την κρίση του κορονοϊού, παρουσιάζοντας θετικά αποτελέσματα στο πρώτο τρίμηνο. «Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη, πρόσθεσε, ότι δεν είμαστε στην ίδια αγορά, άρα δεν μπορούμε να περιμένουμε την ίδια απόδοση για το υπόλοιπο 2020 ή ακόμη και το 2021».
Ο κ. Σιάμισιης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι κατά τη διάρκεια της καραντίνας υπήρξαν ημέρες κατά τις οποίες δεν έγινε καμία πτήση στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος ενώ η ζήτηση για βενζίνες υποχώρησε σε ποσοστό έως και 50%. Αντίθετα στο πετρέλαιο θέρμανσης παρατηρήθηκε αύξηση της ζήτησης λόγω της πτώσης των τιμών. Από το Μάιο η άρση των περιορισμών στις μετακινήσεις έχει επαναφέρει τη ζήτηση στα αστικά κέντρα κοντά στα κανονικά επίπεδα, όμως στις τουριστικές περιοχές η κατανάλωση παραμένει σε χαμηλότερα επίπεδα.
Ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ επεσήμανε πως με την διαχείριση των αποθεμάτων που έγινε από τα τέλη του 2019 και την αξιοποίηση των χαμηλών διεθνών τιμών, ο όμιλος αποκόμισε όφελος της τάξης των 90 εκατ. ευρώ. Πρόσθεσε δε ότι η ανάκαμψη των διεθνών τιμών αποσβένει σταδιακά τη λογιστική ζημιά που «γράφουν» τα διυλιστήρια λόγω της χαμηλότερης αποτίμησης των αποθεμάτων καυσίμων που διαθέτουν.
Ο κ. Σιάμισης, παρουσίασε, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων την στρατηγική του ομίλου στους τομείς του ηλεκτρισμού, του φυσικού αερίου, της ηλεκτροκίνησης, των ανανεώσιμων πηγών και των ερευνών για υδρογονάνθρακες επισημαίνοντας μεταξύ άλλων τα εξής:
-Στον ηλεκτρισμό χρειάζεται το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο που να επιτρέπει στους ιδιώτες παραγωγούς να λειτουργούν αυτόνομα. Θα χρειαστούν επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων σε μονάδες ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο που είναι το καύσιμο μετάβασης.
-Στις ανανεώσιμες πηγές μετά την εξαγορά του φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 200 MW στην Κοζάνη θα ακολουθήσουν κι άλλες αγορές που θα φτάσουν την ισχύ του ομίλου στα 300 μεγαβάτ ως το τέλος του 2021.
-Στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, σε πρώτη φάση θα δοθεί η δυνατότητα στους πελάτες να φορτίζουν τα ηλεκτρικά τους οχήματα στα πρατήρια καυσίμων του ομίλου. Ο κ. Σιάμισιης πρόσθεσε ωστόσο ότι «το στοίχημα για την προστασία του περιβάλλοντος είναι η καλύτερη λειτουργία των παραδοσιακών κινητήρων εσωτερικής καύσης. Θα απέφευγα να διαγράψω τα παραδοσιακά υγρά καύσιμα σαν μέρος της λύσης μαζί με την ηλεκτροκίνηση, το φυσικό αέριο και το υδρογόνο για την επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης».
-Η στρατηγική στον τομέα των ερευνών για υδρογονάνθρακες δεν θα έχει σημαντικές διαφοροποιήσεις. Τα ΕΛΠΕ συμμετέχουν σε παραχώρησης εννέα περιοχών στην Ελλάδα που βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια. Η ανάπτυξη ενός κοιτάσματος απαιτεί πολύχρονες προσπάθειες οι οποίες είναι κοστοβόρες, περιέχουν ρίσκο και «γι αυτό το λόγο θα είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στα επόμενα βήματα». Στον Δυτικό Πατραϊκό Κόλπο η πρώτη ερευνητική γεώτρηση προγραμματίζεται τα επόμενα τρίμηνα.
-Στον τομέα του φυσικού αερίου αναμένονται οι εξελίξεις στην αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ, το 35% των μετοχών της οποίας ανήκει στα ΕΛΠΕ. Τα ΕΛΠΕ θα αποχωρήσουν από τη δραστηριότητα των δικτύων ενώ θα επιδιώξουν την εξαγορά του 65% της εμπορίας - σε διαφορετική περίπτωση θα πουλήσουν στον προτιμητέο επενδυτή το 35%. Ο κ. Σιάμισιης εξέφρασε την ελπίδα, οι προσφορές των ενδιαφερόμενων επενδυτών να απεικονίζουν την πραγματική αξία της εταιρείας ενώ εκτίμησε ότι η συναλλαγή θα κλείσει στις αρχές του 2021.