Δεν είναι και μικρό πράγμα να μπαίνεις σε μια αγορά που βρίσκεται σε σπιράλ κλιμακούμενης οικονομικής, καταναλωτικής και επενδυτικής κρίσης, ενώ ο κλάδος που εισέρχεσαι – το λιανικό εμπόριο – χάνει μερίδια 6-8% ετησίως, και παρ'' όλα αυτά τα καταφέρνεις να καθιερωθείς, έχοντας μάλιστα ρυθμούς ανάπτυξης περίπου 30% ανά μήνα!
Ο λόγος για το e-fresh.gr, που είναι μια αμιγώς ηλεκτρονική πλατφόρμα σούπερ μάρκετ, η πρώτη τέτοια στην Ελλάδα που ξεκίνησε χωρίς να υπάρχει πίσω η... μαγιά ενός συμβατικού καταστήματος, με ότι συνεπάγεται αυτό (ψυγεία, αποθήκες, οχήματα, αυτοματισμοί).
Ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2016 και έκτοτε αναπτύσσεται με έντονους ρυθμούς, απασχολεί περί τα 60 άτομα στα γραφεία και στην παράδοση παραγγελιών, ενώ διαθέτει σύγχρονη διαχείριση προϊόντων στις αποθήκες μέσω αυτοματοποιημένης – ρομποτικής τεχνολογίας.
Το e-Fresh.gr συνεργάζεται με 300 προμηθευτές και διαθέτει μια γκάμα από 12.000 κωδικούς, με ελάχιστη παραγγελία τα 25 ευρώ. Το κόστος είναι 3 ευρώ ανά παραγγελία, ενώ από 55 ευρώ και πάνω, οι παραγγελίες είναι δωρεάν. Οι παραδόσεις γίνονται ακόμη και μέσα σε δύο ώρες από την υποβολή της παραγγελίας.
Οι μετρήσεις δείχνουν ότι αν κάποιος πελάτης... εγκαινιάσει τις online αγορές, τότε επαναλαμβάνει συχνά, αφού το 75% των πελατών έχουν προβεί σε επαναλαμβανόμενες αγορές.
Το στοίχημα με τους Έλληνες καταναλωτές έχει ήδη κερδηθεί, με την έννοια ότι παρ'' ότι η αγορά των online σούπερ μάρκετ είναι ακόμη στα σπάργανα στη χώρα μας - ενώ στην Ευρώπη έχει αξιοσέβαστα μερίδια - εντούτοις οι οικογένειες που επιλέγουν αυτόν τον τρόπο αγορών, πληθαίνουν διαρκώς.
Διανομές σ'' όλη την Αττική αλλά και επαρχία
Ταχύτητα, ευελιξία, αμεσότητα, εξυπηρέτηση είναι τα στοιχεία που καθιέρωσαν την e-fresh.gr, η οποία με ένα στόλο 30 οχημάτων - τα οποία έχουν εξοπλιστεί με ειδικά διαμορφωμένους χώρους ψυγείου και κατάψυξης ώστε τα προϊόντα να φτάνουν φρέσκα και σε άριστη κατάσταση – κάνει διανομές σ'' όλη την Αττική.
Πλέον η e-Fresh ανοίγεται και προς την επαρχία με παραδόσεις και στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας. Αυτό σημαίνει 1-3 μέρες παράδοσης, όλου του ξηρού φορτίου (δηλαδή εκτός των προϊόντων ψυγείου/κατάψυξης), ώστε να επωφελούνται από τις προσφορές και την γκάμα του καταστήματος ακόμα και πιο απομακρυσμένες περιοχές.
Δεν συνεργάζεται με κάποια φυσική αλυσίδα
Η e-freshδεν συνεργάζεται με κάποια φυσική αλυσίδα σούπερ μάρκετ, αλλά έχει δημιουργήσει δικό της τμήμα προμηθειών, αποθήκες και εγκαταστάσεις, ενώ συνεργάζεται με περισσότερους από 300 προμηθευτές.
Διαθέτει άρτια εξοπλισμένη κεντρική αποθήκη εξοπλισμένη με ψυγεία και υποδομές όμως ένα φυσικό κατάστημα super market, ενώ υπάρχει το απαιτούμενο... στοκ ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει ανά πάσα στιγμή.
Μέσω των αυτοματοποιημένων λύσεων ρομποτικής τεχνολογίας, δίνεται η δυνατότητα παράδοσης μιας παραγγελίας ακόμη και δύο ώρες μόλις, μετά την υποβολή της. Μάλιστα, τα στοιχεία δείχνουν ότι ένα 10% των πελατών υποβάλλει την παραγγελία του μετά τις 22:00 το βράδυ, σε ώρες δηλαδή όπου τα παραδοσιακά καταστήματα είναι κλειστά, επιλέγοντας να παραλάβει ακόμη και το επόμενο πρωί.
Το πελατολόγιο της εταιρείας περιλαμβάνει συνήθως 25-44 άνδρες και γυναίκες, αρκετές νέες οικογένειες, νέες μητέρες που διευκολύνονται με την άμεση παράδοση κατ'' οίκον, εργαζόμενους που επιλέγουν τις βραδινές παραδόσεις 21.00-23.00 αλλά και μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτές που υποβάλλουν τις παραγγελίες απευθείας στο τηλεφωνικό κέντρο της εταιρείας.
Τα προϊόντα
Στα ηλεκτρονικά «ράφια» της e-Fresh.gr υπάρχουν για παράδοση φρούτα, λαχανικά, κρέατα και γαλακτοκομικά, βρεφικά είδη και απορρυπαντικά, είδη προσωπικής φροντίδας, petfood, ακόμη και μικρές ηλεκτρικές συσκευές είναι διαθέσιμες για να καλύψουν ό,τι χρειάζεται ένα νοικοκυριό σε καθημερινή βάση.
Το site του e-Fresh.gr είναι εύχρηστο, ενώ δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να βρουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το προϊόν που τους ενδιαφέρει, να αξιολογήσουν τα προϊόντα ή να αγοράσουν απευθείας τα υλικά μιας συνταγής.
Επίσης η e-Fresh.gr έχει καθιερώσει πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών – παρόμοια με αυτά των συμβατικών σούπερ μάρκετ - επιστρέφοντας 7 ευρώ ανά 200 πόντους που συγκεντρώνουν οι πελάτες από την αγορά προϊόντων.
Σε ότι αφορά τους τρόπους πληρωμής, γίνονται με PayPal, κάρτες, τραπεζική κατάθεση, αντικαταβολή, POS στην πόρτα, κουπόνια ticket restaurant.
Πρόσφατα κυκλοφόρησε και το appτου e-Fresh.gr για Android για ακόμα μεγαλύτερη διευκόλυνση των πελατών της.
Το σύστημα Logisticsκαι η δεύτερη αποθήκη που ετοιμάζεται
Το σύστημα Logistics που έχει αναπτύξει το e-fresh.gr τόσο στην διαχείριση της αποθήκης όσο και μέσω του στόλου της, είναι από τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα, καθώς του παρέχει τη δυνατότητα να παραδίδει τις παραγγελίες μέσα σε λίγες ώρες.
Διαθέτει αποθήκη στου Ρέντη 1.500 τετραγωνικών / πάνω από 12.000 κωδικοί από επώνυμα brands μεταξύ των οποίων είδη ψυγείου και κατάψυξης που φυλάσσονται σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους θερμοκρασίας και υγρασίας, ώστε να πληρούν τις προϋποθέσεις ποιοτικού ελέγχου.
Η δεύτερη αποθήκη της εταιρείας θα παραδοθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2017 και είναι αντίστοιχου μεγέθους (1.500 τ.μ.), ενώ μπορεί να φιλοξενήσει περίπου 15.000 κωδικούς.
Συνεργασίες – πιστοποιήσεις
Όπως προαναφέρθηκε, η πλατφόρμα συνεργάζεται με πλέον των 300 προμηθευτών με τους οποίους δουλεύει απευθείας, χωρίς άλλους μεσάζοντες. Επίσης έχει συνεργασίες με εδραιωμένες πολυεθνικές (Procter, Unilever κ.α.) αλλά και με μικρούς Έλληνες παραγωγούς.
Διαθέτει τμήμα customer service με άμεση εξυπηρέτηση για τους πελάτες, το 96,3% των οποίων βαθμολόγησαν την εξυπηρέτηση (απόκριση στο αίτημά τους) με άριστα. Παράλληλα, υπάρχει και δυνατότητα τηλεφωνικής παραγγελίας, για ανθρώπους ίσως πιο ηλικιωμένους που δεν έχουν πρόσβαση ή εξοικείωση με το διαδίκτυο.
Επίσης διαθέτει ISO 22000 για την διαδικασία ασφάλειας και υγιεινής των τροφίμων. Την πιστοποίηση έλαβε η e-fresh.gr μετά από θετική αξιολόγηση του ελεγκτικού φορέα TUV Austria στο σύστημα διαχείρισης που εφαρμόζει για την ασφάλεια των τροφίμων.
Το πιστοποιητικό τεκμηριώνει και βεβαιώνει πως οι διαδικασίες που εφαρμόζει η e-Fresh.gr ακολουθούν τις προδιαγραφές που θέτει το συγκεκριμένο πρότυπο, σε ότι αφορά την εμπορία προϊόντων υπό ψύξη, κατάψυξη και θερμοκρασία περιβάλλοντος. Η πιστοποίηση πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με την διαδικασία επιθεώρησης και πιστοποίησης της TUVAustria και επιτηρείται σε τακτά χρονικά διαστήματα.
Τρία βραβεία για την e-fresh.gr στα e-volution Awards 2017
Τρία βραβεία απέσπασε η e-Fresh.gr στο θεσμό του ηλεκτρονικού εμπορίου Light house e-volutionAwards 2017, το οποίο διοργανώθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο.
Το online σούπερ μάρκετ – έχοντας έως τότε μόλις έξι μήνες διαδρομής – διακρίθηκε στις κατηγορίες Ηλεκτρονικού εμπορίου και ηλεκτρονικού επιχειρείν, Τεχνολογικής καινοτομίας και Ηλεκτρονικών καταστημάτων – καταναλωτικών προϊόντων.