Το νέο δεκαετές πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ περιλαμβάνει επενδύσεις 830 εκατ.ευρώ. Επεκτάσεις δικτύου. Έργα πληροφορικής με στόχο τη ψηφιακή μετάβαση. Έργα εκσυγχρονισμού του δικτύου. Ανάπτυξη σε νέες αγορές με πρώτο σταθμό τη Βόρεια Μακεδονία. Συμβολή στην εθνική προσπάθεια για την πράσινη μετάβαση. Μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Αυτοί είναι οι στόχοι της διοίκησης της εταιρείας για την επόμενη δεκαετία.
Από το φιλόδοξο αναπτυξιακό πλάνο της εταιρείας 183 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν σε νέα έργα, 161 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν σε επεκτάσεις του δικτύου σε νέες περιοχές, με κυριότερο το έργο για την επέκταση του δικτύου στα Ιωάννινα, ενώ 14,5 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν σε έργα σε βελτίωσης, εκσυγχρονισμού και συντήρησης του ΕΣΦΑ. Από αυτά, τα 5,5 εκατ. ευρώ αναφέρονται σε έργα πληροφορικής με στόχο την ψηφιοποίηση του ΔΕΣΦΑ και την ψηφιακή μετάβαση με πέντε βασικούς άξονες:
- Διαχείριση επιχείρησης
- διαχείριση περιουσιακών στοιχείων,
- διαχείριση δεδομένων και συνέχεια
- διευκόλυνση σχέσεων πελατών και επικοινωνία
- υποστήριξη εταιρικών πληροφοριών
Με το νέο πρόγραμμα επενδύσεων, ο ΔΕΣΦΑ προετοιμάζεται για την μεταλιγνιτική εποχή, με την απανθρακοποίηση να βρίσκεται προ των πυλών και την εταιρεία να σηματοδοτεί το «άλμα» της χώρας στην ενεργειακή μετάβαση. Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες η εταιρεία θα ανακοινώσει το προσεχές διάστημα τον ακριβή της σχεδιασμό, με δυναμικά έργα, που συμβάλουν στην επίτευξη του εθνικού στόχου για την πράσινη μετάβαση.
Η εταιρεία δρομολογεί επίσης νέα έργα διασύνδεσης του ΕΣΦΑ με άλλα συστήματα Φυσικού Αερίου, εκτός από αυτά σύνδεσης των χρηστών. Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της εταιρείας αποτελούν οι αγορές του εξωτερικού, με πρώτο σταθμό τη Βόρεια Μακεδονία. Το έργο διασύνδεσης αποσκοπεί στη διασύνδεση των συστημάτων φυσικού αερίου Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας με στόχο την διαφοροποίηση των πηγών προμήθειας φυσικού αερίου στην Βόρεια Μακεδονία καθώς σήμερα η τροφοδοσία της εν λόγω αγοράς εξαρτάται αποκλειστικά από τη διασύνδεση με την Βουλγαρία).
Για το έργο έχει υπογραφεί Μνημόνιο Συνεργασίας (Memorandum of Understanding, MoU) ανάμεσα στον ΔΕΣΦΑ και την ΝER καθώς και Συμφωνία Συνεργασίας για την κατασκευή του αγωγού στις δύο πλευρές των συνόρων. Η πρόσβαση στο ΕΣΦΑ και ειδικότερα στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας και στο αέριο μέσω ΤΑΡ θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό, οδηγώντας έτσι σε δυνητικά πιο χαμηλές τιμές προμήθειας φυσικού αερίου στη γείτονα χώρα. Ταυτόχρονα το έργο αυτό προωθεί την περιφερειακή ανάπτυξη της αγοράς φυσικού αερίου και την δραστηριοποίηση περισσότερων χρηστών συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του ελληνικού κόμβου φυσικού αερίου.
Επίσης, θα συμβάλει στην αύξηση του βαθμού χρήσης των ελληνικών υποδομών όπως της Ρεβυθούσας, με στόχο τη μείωση των χρεώσεων του Συστήματος μακροπρόθεσμα. Το έργο σύμφωνα με πληροφορίες ξεκινά εντός του προσεχούς διαστήματος μετά την ολοκλήρωση των market tests, με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων να έχει ήδη πραγματοποιηθεί.
Το project περιλαμβάνει έργα στην Ελλάδα και ειδικότερα την κατασκευή:
- Αγωγού μήκους 55 km και διαμέτρου 30 in, με πίεση σχεδιασμού 80 barg και μέγιστη πίεση λειτουργίας 66.4 barg οποίος ξεκινά από την Νέα Μεσημβρία (Σημείο σύνδεσης του Συμπιεστή Ν. Μεσημβρίας) έως το Μεθοριακό Σταθμό U7550 που ανήκει στα Διοικητικά Όρια της Κοινότητας Ευζώνων, ανατολικά από τον ποταμό Αξιό.
- Συνοριακό Μετρητικό Συνοριακό Σταθμό (ΜΣΣ) στην περιοχή διασύνδεσης (εκτιμώμενη δυναμικότητα 430.000 Nm3/h)
- Σταθμός Ξεστροπαγίδων-αποστολής (Launcher Scraper Stations) στην διασύνδεση με τον ΕΣΜΦΑ στη Νέα Μεσημβρία
- Σταθμός Ξεστροπαγίδων-αποστολής (Launcher Scraper Station) και υποδοχής (Receiver Scraper Station) στην περιοχή του ΜΣΣ.