Από χθες το νέο τηλεφωνικό κέντρο της ΔΕΗ δέχεται εκατοντάδες κλήσεις καταναλωτών προκειμένου να εκμεταλλευθούν την δυνατότητα που τους παρέχεται πλέον για ρύθμιση των εκκρεμών οφειλών τους προς την Εταιρεία μέσω τηλεφώνου, χωρίς να απαιτείται η φυσική τους παρουσία σε κάποιο κατάστημα.
Στελέχη της επιχείρησης με καλή γνώση του θέματος αναφέρουν συγκεκριμένα πως οι κλήσεις προς το τηλεφωνικό κέντρο 11770 τετραπλασιάστηκαν. Χθες εξάλλου έγιναν 993 τηλεφωνικές ρυθμίσεις, έναντι των μόλις 280 αιτήσεων για ρύθμιση ανά ημέρα κατά τον μήνα Σεπτέμβριο. Πάντως και από πλευράς ΔΕΗ το τηλεφωνικό κέντρο ενισχύθηκε προκειμένου να μειωθεί ο χρόνος αναμονής.
Η γραμμή αφορά χρέη έως 5.000 ευρώ, κατηγορία όπου ανήκουν πάνω από 2,2 εκατομμύρια οφειλέτες της ΔΕΗ, για τους οποίους η ρύθμιση θα γίνεται τηλεφωνικά, προκειμένου να ενταχθούν στο διακανονισμό όσο το δυνατόν περισσότεροι.
Tο νέο μοντέλο διακανονισμού χρεών που ισχύει από την 1η Οκτωβρίου προβλέπει ρύθμιση οφειλών σε έως και 24 δόσεις, με προκαταβολή 20%-30%, έναντι 40%-50% μέχρι πρότινος.
Συγκεκριμένα ύψος της προκαταβολής και οι δόσεις κλιμακώνονται ανάλογα με το ύψος της οφειλής, ως εξής:
- Για χρέος έως 500 ευρώ, προκαταβολή 10 % και 5 μηνιαίες δόσεις.
- Από 500 ως 1000 ευρώ, προκαταβολή 10 % και 8 μηνιαίες δόσεις.
- Από 1000 ως 2000 ευρώ, προκαταβολή 15 % και 12 μηνιαίες δόσεις.
- Από 2000 ως 3000 ευρώ, προκαταβολή 20 % και 18 μηνιαίες δόσεις.
- Από 3000 ευρώ και πάνω υπάρχουν δύο εναλλακτικές: προκαταβολή 20 % και 18 μηνιαίες δόσεις ή προκαταβολή 30 % και 24 μηνιαίες δόσεις.
Η διαδικασία έγκρισης είναι αυτοματοποιημένη και θα γίνεται άμεσα στα καταστήματα της ΔΕΗ με την υποβολή της αίτησης. Ο πελάτης θα χρειάζεται να προσκομίσει μόνο τον τελευταίο λογαριασμό του, την αστυνομική του ταυτότητα και τον ΑΦΜ του, στοιχεία που πρέπει να διαθέτει και κατά την τηλεφωνική διαδικασία ρύθμισης.
Μετά την τηλεφωνική έγκριση της ρύθμισης, ο πελάτης λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο μήνυμα που αναφέρει τα εξής: «Για να ενεργοποιηθεί ο διακανονισμός που συμφωνήθηκε, θα πρέπει η ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ (….) να πληρωθεί εντός μίας εργάσιμης ημέρας (έως ………). ΚΩΔ.ΗΛ.ΠΛΗΡ RF…………………………….».
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη διατήρηση της ρύθμισης είναι η εμπρόθεσμη εξόφληση των δόσεων και των νέων λογαριασμών που θα εκδοθούν στη συνέχεια.
Εξάλλου, όπως ανέφερε σε χθεσινό του άρθρο ο Γιώργος Φιντικάκης για το liberal.gr, η ΔΕΗ ουσιαστικά φαίνεται να κατάφερε να περάσει το μήνυμα προς τους ασυνεπείς κυρίως καταναλωτές ότι θα πρέπει να σπεύσουν να διακανονίσουν τα χρέη τους, καθώς ξεκινούν οι περικοπές, με την επιχείρηση να έχει αποστείλει εντολές για 30.000 αποκοπές ρεύματος σε στρατηγικούς κακοπληρωτές, όπως ανέφερε χθες και ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κ.Χατζηδάκης.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ