Cosco Shipping: Εξαγοράζει την Orient Overseas έναντι $6,3 δισ.

Cosco Shipping: Εξαγοράζει την Orient Overseas έναντι $6,3 δισ.

Στα ύψη εκτινάχθηκαν οι μετοχές της Cosco Shipping Holdings μετά την είδηση ότι υπέβαλε προσφορά εξαγοράς 6,3 δισ. δολαρίων στην Orient Overseas International Ltd (OOIL), ανταγωνίστρια εταιρεία που εδρεύει στο Χονγκ Κονγκ. Η τιμή της μετοχής της ενδοσυνεδριακά έφθασε να ενισχύεται έως και κατά 6%, καταγράφοντας τη μεγαλύτερη άνοδό της σε διάστημα περίπου δύο ετών. Από την άλλη πλευρά, η μετοχή της Orient έκλεισε με άνοδο 19,5%.

Στην περίπτωση που η συμφωνία υλοποιηθεί, τότε η Cosco Shipping Holdings θα μετατραπεί αυτομάτως στην τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία container παγκοσμίως, αμέσως μετά τη Maersk Line της Δανίας και τη Mediterranean Shipping της Ελβετίας. Ωστόσο, για την υλοποίηση της συμφωνίας απαιτείται η έγκριση των αρμοδίων αρχών Κίνας, Ευρώπης και ΗΠΑ.

Σήμερα, η Cosco βρίσκεται στην τέταρτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, με 317 πλοία και ποσοστό 8,4% επί της αγοράς διακίνησης container, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Alphaline.

Από την πλευρά της, η OOIL ελέγχει ποσοστό μικρότερο του 3% της παγκόσμιας αγοράς container, ωστόσο ενδεχόμενη εξαγορά της από την Cosco θα δώσει την ευκαιρία στην εταιρεία όχι μόνο να "αναρριχηθεί" στην τρίτη θέση -ξεπερνώντας τη γαλλική CMA CGM Group- αλλά και να αποκτήσει πρόσβαση στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών. 

Οι αναλυτές του Reuters, πάντως, υποστηρίζουν πως το τίμημα της προσφοράς είναι ιδιαίτερα υψηλό, δεδομένου ότι ο κλάδος μόλις τώρα αρχίζει να παρουσιάζει σημάδια ανάπτυξης μετά από μία παρατεταμένη περίοδο συρρίκνωσης.

Σημειώνεται πως η Cosco Shipping "γεννήθηκε" το προηγούμενο έτος από τη συγχώνευση της έκτης και της έβδομης μεγαλύτερης εταιρείας container, China Ocean Shipping και China Shipping Group αντίστοιχα. 

Σύμφωνα με τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία, το προηγούμενο έτος "έκλεισε" με ζημίες 219,2 εκατ. δολαρίων για την Orient Overseas. Η εταιρεία απέδωσε την κακή απόδοσή της στη συρρίκνωση του κλάδου, την αύξηση των τιμών καυσίμων και τη σημαντική υποχώρηση των ναύλων ξηρού φορτίου.