Γυρνώντας το χρόνο πίσω στο 2016 ο κλάδος διανομής και πώλησης καφέ ήταν (και συνεχίζει να είναι) μια ανταγωνιστική αγορά, με μεγάλους παίχτες να διατηρούν μεγάλα μερίδια αγοράς. Μια ελληνική εταιρεία, η Coffee Berry, έκανε δειλά δειλά την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά. Από τότε πολλά άλλαξαν. Το «growth story» της εταιρείας θα το ζήλευαν πολλοί. Πλέον η Coffee Berry διαθέτει περισσότερα από 140 καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο και Αίγυπτο, ενώ είναι σε εξέλιξη συμφωνίες για τις αγορές του εξωτερικού. Η πορεία της εταιρείας αποτελεί αποτέλεσμα σταδιακών και καλά μελετημένων βημάτων που κάνει η διοίκησή της και έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη της.
Με έμφαση στο design των καταστημάτων και στην εκπαίδευση του προσωπικού της, η Coffee Berry διαφοροποιήθηκε από τον ανταγωνισμό και με «όπλο» τον ποιοτικό καφέ που προσφέρει κέρδισε το στοίχημα της διαφοροποίησης και της απόκτησης σημαντικού μεριδίου της αγοράς καφέ στη χώρα μας. Το δίσεκτο για την αγορά του καφέ και γενικότερα εστίασης 2020, εξαιτίας των επιπτώσεων της πανδημίας του κορονοϊού, δεν πτόησε την εταιρεία. Αντιθέτως, η απόφαση της διοίκησης να κρατήσει ανοιχτά τα καταστήματά της, παρά το lockdown, για να εξυπηρετούν takeaway και delivery, αποδείχθηκε αν και τολμηρή εκ των υστέρων… σωστή.
«Σε αυτή τη δύσκολή χρονική περίοδο όπου ο κλάδος της εστίασης έχει πληγεί λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, αλλά και σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες που διανύουμε, ο καφές ήταν για την Coffee Berry ένα "στοίχημα" που κατάφερε να κερδίσει. Το 2020 στην αρχή της πανδημίας πήραμε την απόφαση να κρατήσουμε ανοικτά τα καταστήματά μας και να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε με όλες μας τις δυνάμεις τους καταναλωτές, έχοντας ως απόλυτη προτεραιότητά μας την τήρηση των μέτρων υγιεινής τόσο για τους πελάτες, όσο και για το προσωπικό μας. Σήμερα ένα χρόνο μετά, είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε ότι αυτή η κίνηση μάς δικαίωσε και δεν επηρέασε ιδιαίτερα το δίκτυό μας, ενώ είναι γεγονός ότι μερικά καταστήματα είδαν γενναία αύξηση στο τζίρο τους. Εκτός αυτού μέσα στο 2020 και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το δίκτυο των καταστημάτων μας συνέχισε να μεγαλώνει με ικανοποιητικούς για την εποχή ρυθμούς σε Ελλάδα και εξωτερικό, κάτι που θα συνεχιστεί και την χρονιά που διανύουμε», δηλώνει στο Liberal Markets o CEO της Coffee Berry Χάρης Γρυπάρης.
Η εταιρεία δεν περιορίζεται όμως στην παθητική διαχείριση των επιπτώσεων της πανδημίας, αλλά βρίσκεται ένα βήμα μπροστά θέτοντας σε απόλυτη εφαρμογή τον σχεδιασμό της για επέκταση του δικτύου της. Όπως εξηγεί ο κ. Γρυπάρης «αυτή τη στιγμή η αλυσίδα έχει σχεδόν 80 καταστήματα στην Ελλάδα, 65 στην Κύπρο και 4 στην Αίγυπτο. Στόχος της εταιρίας για το 2021 είναι να αναπτύξει και άλλο το δίκτυο της, ανοίγοντας 40 επιπλέον καταστήματα σε Ελλάδα και πέντε επιπλέον στην Κύπρο».
Στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της Coffee Berry που έχει έντονη επενδυτική δυναμική, είναι να ανοίξει ακόμη τέσσερα καταστήματα και στην Αίγυπτο, ενώ όπως αποκαλύπτει ο CEO της Coffee Berry «είμαστε σε συζητήσεις για επέκταση του δικτύου μας σε μία ακόμη αγορά του εξωτερικού».
Συνοψίζοντας το 2021 αναμένεται να είναι μια σημαντική χρονιά για την εταιρεία, καθώς στον σχεδιασμό της πρωταγωνιστούν το άνοιγμα σαράντα νέων καταστημάτων, επέκταση σε Αίγυπτο και Κύπρο, ενώ αναμένονται εξελίξεις γύρω από την είσοδο σε μία νέα αγορά του εξωτερικού. Το success story της ελληνικής εταιρείας συνεχίζει να γράφεται.