Πρώτος βρίσκεται στην κούρσα για τη διαδοχή του Μάριο Ντράγκι στην προεδρία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας ον πρώην διοικητής της κεντρικής τράπεζας της Φινλανδίας Έρκι Λιικάνεν, αναφέρει δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg.
Σύμφωνα με την έρευνα Οικονομικών του Bloomberg, ο Έρκι Λιικάνεν συνδέεται στενά με τον διάδοχο του Μάριο Ντράγκι στην ηγεσία της ΕΚΤ. Ο σημερινός Πρόεδρος της Τράπεζας της Φινλανδίας, Όλι Ρεν, κατατάσσεται πέμπτος στην έρευνα.
Σημειώνεται, ότι η οκταετής θητεία του κ. Ντράγκι ως προέδρου της ΕΚΤ λήγει τον Οκτώβριο του 2019.
Νωρίτερα, ο Γενς Βάιντμαν είχε χάσει έδαφος μετά τα δημοσιεύματα ότι η Γερμανίδα καγκελάριος ''Ανγκελα Μέρκελ, μπορεί να επιδιώξει μία κορυφαία πολιτική θέση στην ΕΕ για τη χώρα της παρά να προωθήσει τον πρόεδρο της Μπούντεσμπανκ για την προεδρία της ΕΚΤ.
Αυτός που έχει το προβάδισμα τώρα είναι ο Λιικάνεν, αν και ο ανταγωνισμός είναι στενός, με τον διοικητή της γαλλικής κεντρικής τράπεζας Φρανσουά Βιλερουά ντε Γκαλό και τον ομόλογό του Ιρλανδό Φίλιπ Λέιν, να ακολουθούν από κοντά, αναφέρει το δημοσίευμα.
Η θητεία του Ντράγκι χαρακτηρίσθηκε από τα χωρίς προηγούμενο μέτρα νομισματικής πολιτικής και την καθοριστική δέσμευσή του να κάνει «ότι χρειασθεί» για να διατηρηθεί το ευρώ. Ο διάδοχος του Ιταλού θα παραλάβει ένα σχέδιο για τη σταδιακή απόσυρση της νομισματικής στήριξης και διαμόρφωση εκ νέου των «μαξιλαριών» πριν από την επόμενη ύφεση. Ο διορισμός του νέου επικεφαλής της ΕΚΤ θα αποτελέσει μέρος μίας διαπραγμάτευσης των κυβερνήσεων για τις κορυφαίες θέσεις της ΕΕ, που θα εστιάσει στην εθνικότητα και το φύλο καθώς και την εμπειρία και τις ειδικές γνώσεις.
Ο 67χρονος Λιικάνεν, που αποχώρησε τον Ιούλιο από επικεφαλής της φιλανδικής κεντρικής τράπεζας, θα έφερνε την εμπειρία δεκαετιών που έχει από τις Βρυξέλλες στην ηγεσία της ΕΚΤ, καθώς οι κυβερνήσεις προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τις διαρθρωτικές ατέλειες του ενιαίου νομίσματος, σημειώνει το δημοσίευμα. Το 2012, στο απόγειο της κρίσης χρέους, προήδρευσε μίας ομάδας ειδικών που κατάρτισαν ένα σχέδιο μεταρρυθμίσεων του τραπεζικού τομέα της ΕΕ, το οποίο εφαρμόσθηκε μόνο μερικά.
Φωτογραφία AP