Αύξηση 2,6% εμφάνισε ο όγκος πωλήσεων της Coca-cola HBC για το έτος 2015, με τις υποκείμενες τάσεις αύξησης του όγκου πωλήσεων να παραμένουν ισχυρές στο τέταρτο τρίμηνο, ενώ τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη σημείωσαν άνοδο 11,4%.
Όπως σημειώνει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, οι αναπτυγμένες αγορές επέστρεψαν σε πορεία ανάπτυξης για πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια, καταγράφοντας καλές επιδόσεις σε Ιταλία και Ελλάδα. Επίσης, σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε όλες τις χώρες των αναπτυσσόμενων αγορών με τις πιο θετικές τάσεις να καταγράφονται σε Πολωνία και Ουγγαρία. Το διψήφιο ποσοστό αύξησης σε Νιγηρία, Ρουμανία και Ουκρανία συνέβαλε σε αύξηση 2,5% του όγκου πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές, παρά την αναμενόμενη μεσαίας τάξης μονοψήφια πτώση στη Ρωσία. Παράλληλα, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε όλες τις βασικές κατηγορίες προϊόντων εκτός της κατηγορίας του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση ακολούθησαν θετική πορεία στο τέταρτο τρίμηνο, με αποτέλεσμα οριακή αύξηση για το σύνολο του έτους. Ο αποπληθωρισμός στην Ευρώπη και οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν στην προσπάθειά μας να προσφέρουμε τα προϊόντα μας σε προσιτές τιμές σε ορισμένες αγορές περιόρισαν τις ευκαιρίες για αύξηση των τιμών στις αναπτυγμένες και αναδυόμενες αγορές, αντισταθμίζοντας έτσι σε μεγάλο βαθμό τις ενέργειες αύξησης των τιμών των προϊόντων μας στις αναδυόμενες αγορές.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις υποχώρησαν κατά 2,5% λόγω του δυσμενούς αντίκτυπου των συναλλαγματικών διακυμάνσεων που ανήλθε σε -5,1%
Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 473,2 εκατ. ευρώ – σημειώνοντας άνοδο 11,4%, ενώ το περιθώριο των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών αυξήθηκε κατά 100 μονάδες βάσης. Οι ενέργειες αύξησης της τιμής των προϊόντων μας σε ορισμένες χώρες, το χαμηλότερο κόστος πρώτων υλών και οι θετικές επιπτώσεις από την αύξηση του όγκου πωλήσεων, ιδίως στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές, υπεραντιστάθμισαν τον ιδιαίτερα δυσμενή αντίκτυπο των συναλλαγματικών ισοτιμιών, ειδικά του ρωσικού ρουβλίου.
Όπως αναφέρει η Coca-Cola HBC, η αύξηση των κερδών και η περαιτέρω βελτίωση του κεφαλαίου κίνησης συνέβαλαν στην επίτευξη ετήσιων καθαρών ταμειακών ροών ύψους 411,8 εκατ. ευρώ. Οι καθαρές ταμειακές ροές για την τριετία 2013-2015 ανήλθαν σε 1,16 δισ. ευρώ.
Σε δημοσιευμένη βάση, τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 15,8% ανερχόμενα σε 418,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 280,3 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 4,9%.
Τα συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν κατά 13,5% στα 0,864 ευρώ, ενώ τα δημοσιευμένα βασικά κέρδη ανά μετοχή υποχώρησαν κατά 4,7% και διαμορφώθηκαν σε 0,771 ευρώ.
Σημειώνεται πως το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει μέρισμα ανά μετοχή 0,40 ευρώ, μια αύξηση της τάξης του 11,1% σε σύγκριση με το μέρισμα του 2014.
Ο κ. Δημήτρης Λόης, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, δήλωσε: «Είμαι ικανοποιημένος από την πρόοδο που συντελέστηκε το 2015. Για πρώτη φορά στην τελευταία πενταετία οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε και τα περιθώρια κέρδους βελτιώθηκαν σημαντικά. Οι εμπορικές μας πρωτοβουλίες υποστήριξαν τον όγκο πωλήσεων, ενώ παράλληλα επιτύχαμε περαιτέρω βελτίωση της αποδοτικότητας, διασφαλίζοντας τη συνέχιση της κερδοφόρου ανάπτυξης.
Οι συνθήκες στην Ευρώπη παρουσιάζουν ελαφρά βελτίωση, ενώ οι χώρες που επηρεάζονται περισσότερο από τις τιμές του πετρελαίου συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν δύσκολες εμπορικές συνθήκες. Στη διάρκεια του 2016 θα συνεχίσουμε να αναλαμβάνουμε δράσεις για να υπερβούμε τα εμπόδια που προκύπτουν σε κάθε χώρα που δραστηριοποιούμαστε. Σε γενικές γραμμές, πιστεύουμε ότι ο Όμιλος έχει όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου να πετύχει περαιτέρω αύξηση του όγκου πωλήσεων αλλά και αύξηση του περιθωρίου κέρδους σε σχέση με το 2015».
Δείτε ολόκληρη την ανακοίνωση εδώ.