Στα 11,50 ευρώ –από 6,40 ευρώ σήμερα– θα διαμορφωθεί το κόστος των διοδίων της διαδρομής Αθήνα - Πάτρα για τα Ι.Χ. από τον Απρίλιο.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής, ειδικά στο υπό κατασκευή σήμερα τμήμα Κορίνθου - Πάτρας, οι οδηγοί θα καταβάλλουν 6,40 ευρώ στους τρεις μετωπικούς σταθμούς διοδίων. Το έργο, το κόστος του οποίου έχει αγγίξει πλέον τα 2 δισ. ευρώ, βρίσκεται σήμερα στο 85%, με τους κατασκευαστές να εκφράζουν τη βεβαιότητα ότι θα παραδοθεί τον Μάρτιο.
Στην εθνική οδό Κορίνθου - Πάτρας τα ανοιχτά εργοταξιακά μέτωπα αρχίζουν να περιορίζονται. Πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της τελευταίας από τις 29 σήραγγες του έργου: ο νότιος κλάδος (ρεύμα προς Αθήνα) της σήραγγας του Πλατάνου, μήκους 1.700 μ., ύστερα από 5,5 χρόνια. Οπως ανέφερε ο κ. Ιπποκράτης Θεοδώρου, αναπληρωτής διευθυντής έργου, η διπλή σήραγγα του Πλατάνου ήταν ίσως το δυσκολότερο σημείο, λόγω των πολύ σαθρών (και κατολισθαίνοντων) εδαφών της περιοχής, που επιβράδυναν τις εργασίες διάνοιξης.
Η ταλαιπωρία των οδηγών (η Κορίνθου - Πατρών είναι ο μόνος αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται παράλληλα με την κυκλοφορία) θα τελειώσει τον Μάρτιο. Όπως εξήγησε ο κ. Παν. Παπανικόλας, επικεφαλής της Ολυμπίας Οδού, της κοινοπραξίας στην οποία έχουν παραχωρηθεί η κατασκευή και η 30ετής λειτουργία του έργου, το τμήμα Κιάτου - Ξυλοκάστρου μπορεί να παραδοθεί νωρίτερα, εφόσον το ζητήσει η πολιτεία. Μετά τον Μάρτιο θα συνεχιστούν τα έργα στα τέσσερα σημεία που εξαιρούνταν ρητά στη «συμφωνία Σπίρτζη»: 2 χλμ. στον έναν κλάδο στο Δερβένι, 2,5 χλμ. στις Καμάρες Αιγιαλείας, 1,2 χλμ. στα Αραχωβίτικα Aχαΐας και 2 χλμ. στον δεξιό κλάδο στον κόμβο Ρίου (καθώς και ορισμένοι κλάδοι του κόμβου). Σε αυτά προστίθεται και η περιοχή Καμάρι, λόγω καθυστέρησης των αρχαιολογικών εργασιών. Οι εκκρεμότητες θα κλείσουν τον Αύγουστο πλην του κόμβου Ρίου (η κοινοπραξία τον χαρακτηρίζει «υπερκόμβο», αφού θα εξυπηρετεί οκτώ κατευθύνσεις), που θα ολοκληρωθεί τέλη 2017.
Με τη λειτουργία της νέας ε.ο. Κορίνθου - Πάτρας αλλάζει και ο χάρτης των διοδίων: δύο σταθμοί αλλάζουν όνομα (Κιάτου, από Ζευγολατιού και Ελαιώνα, από Νικολαίικα), δύο «μετακινήθηκαν» ελαφρά (σε Κιάτο και Ρίο). Τα διόδια θα «χρεώνουν» 0,064 ευρώ/χλμ., για όλο τον δρόμο πλην της περιμετρικής Πάτρας.
Το συνολικό κόστος της ανακατασκευής της ε.ο. Ελευσίνας - Πάτρας, για Δημόσιο, Ε.Ε. και οδηγούς (μέσω των διοδίων) έχει φθάσει τα 2 δισ. ευρώ. Η αρχική συμβολή του Δημοσίου ήταν 608 εκατ. ευρώ και η πρόσθετη 250 εκατ. ευρώ. Ο παραχωρησιούχος έχει λάβει αποζημίωση 91,1 εκατ. ευρώ για την καθυστέρηση στην ημερομηνία έναρξης παραχώρησης και ο κατασκευαστής 130 εκατ. ευρώ σε διάφορες αποζημιώσεις. Με τη συμφωνία επανεκκίνησης του 2013 προβλέφθηκε ότι θα λάβει 93 εκατ. για την αναθεώρηση του κόστους κατασκευής, ενώ με τη συμφωνία Σπίρτζη ακόμα 214,8 εκατ. ευρώ. Συνολικά, συνεπώς, θα λάβει 1,38 δισ. ευρώ, ποσό που μπορεί να αυξηθεί κατά 30 εκατ. ευρώ βάσει της τελευταίας συμφωνίας.
Τέλος, όσον αφορά τα έσοδα από τα διόδια, η Ολυμπία Οδός έχει λάβει την περίοδο 2008 - 2015 συνολικά 574,3 εκατ. ευρώ. Σύνολο; Περί το 1,95 δισ. ευρώ, χωρίς να συνυπολογιστούν τα έσοδα από τα διόδια του 2016 και το κόστος των απαλλοτριώσεων.