Autohellas: Φαινόμενο στο Χ.Α με νέα υψηλά 17 ετών, στο +800% την 5ετία!

Autohellas: Φαινόμενο στο Χ.Α με νέα υψηλά 17 ετών, στο +800% την 5ετία!

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Ένα από τα εγγενή προβλήματα της εγχώριας χρηματιστηριακής αγοράς, είναι η μονοσήμαντη και μονοδιάστατη κατεύθυνση των επενδυτών προς τις τράπεζες και προς τις μετοχές – αποκλειστικά – του FTSE 25. Οτιδήποτε έξω από αυτή την «κάστα» θεωρείται – εδώ και χρόνια - μη... αξιόπιστο, λιγότερο δημοφιλές, με μεγαλύτερο ρίσκο.

Δεκάδες εξαιρετικής ποιότητας μετοχές εταιρειών μεσαίας και μικρότερης αποτίμησης μένουν στο περιθώριο των συναλλαγών, ή τουλάχιστον η περίπτωσή τους δεν προβάλλεται χρηματιστηριακά ούτε στο ελάχιστο. Σ'' αυτή τη στρέβλωση, μεγάλη ευθύνη έχουν οι Έλληνες αναλυτές και οι εγχώριες χρηματιστηριακές εταιρείες – μαζί με τους Θεσμικούς – που ακολούθησαν τις επιταγές των ξένων τα τελευταία 15 χρόνια, αντιγράφοντας τις εκθέσεις – αναλύσεις, που σχεδόν αποκλειστικά αφορούσαν μετοχές του Large Cap.

Με τον καιρό, όλη η ρευστότητα κατευθύνθηκε και σχεδόν «κλειδώθηκε» εν μέσω ενός ανακυκλούμενου σκηνικού στις μετοχές του FTSE 25 που ήταν στο target group των ξένων. Έτσι, «αφυδατώθηκε» από ρευστότητα, εμπορευσιμότητα και κεφάλαια ολόκληρη η μικρομεσαία κεφαλαιοποίηση.

Έτσι, οι Έλληνες επενδυτές έχασαν την ευκαιρία να επενδύσουν σε μετοχές εταιρειών με άριστο management, συνεπή επιχειρηματική πορεία διαχρονικά, υψηλή μερισματική απόδοση και καλή αναπτυξιακή προοπτική.

Μετοχή – φαινόμενο

Στην κορυφή τέτοιων... αδικημένων περιπτώσεων είναι ασφαλώς (και) η Autohellas, που εξελίσσεται σε φαινόμενο συμπεριφοράς! Χθες ξεπέρασε τα 20 ευρώ για πρώτη φορά τα τελευταία 17 έτη, κλείνοντας στα 20,07 ευρώ με άνοδο 5,63%, επίπεδα που είχε να συναντήσει από τις 5 Ιουνίου του 2000!

Η μετοχή κερδίζει από το 2010 όταν «έσκασε» η χρεοκοπία της χώρας 290%, καθώς από την ημέρα του... Καστελόριζου στις 23 Απριλίου 2010 ευρίσκονταν στα 5,10 ευρώ. Δηλαδή στην 7ετία των μνημονίων η μετοχή έχει άνοδο 290%!
Αξίζει να σημειωθεί ότι είχε υποχωρήσει στις 24 Μαΐου 2012, μεταξύ των δύο εκλογικών αναμετρήσεων μέχρι τα 2,22 ευρώ! Έκτοτε κερδίζει 800%!

Μέσα στην κρίση δηλαδή, τις αλλεπάλληλες εκλογικές αναμετρήσεις, τα capital contrrols και όλα τα άλλα δεινά, υπάρχει μια μετοχή που έδωσε απόδοση 800%! Και αναφερόμαστε σε μια μετοχή που γενικά θεωρείται ότι έχει απολύτως συντηρητικό προφίλ.

Αποτελέσματα 2016

Η Autohellas είναι ένας όμιλος με αυξημένη έκθεση στην τουριστική ζήτηση, ενώ το 2016 έφερε το καλύτερο αποτέλεσμα χρήσης στην τελική γραμμή!

To 2016 εμφάνισε κέρδη 22,7 εκατ. ευρώ (+21,8%) κάνοντας ένα πολύ ισχυρό finish στο τέταρτο τρίμηνο του έτους, το οποίο ήταν το καλύτερο όλων των εποχών.

Τα μεγέθη του κύκλου εργασιών πάντως δεν είναι απόλυτα συγκρίσιμα με το 2015, δεδομένου ότι έχει ενσωματωθεί η δραστηριότητα της εισαγωγής αυτοκινήτων SEAT καθώς και η δραστηριότητα λιανικής πώλησης αυτοκινήτων (πρώην Βελμάρ) από την οποία η εμπορία αυτοκινήτων και υπηρεσιών εμφανίζει άνοδο 588% στα 78,4 εκατ. ευρώ.

Για να γίνουν όλα αυτά η χρηματοοικονομική μόχλευση έχει αυξηθεί σημαντικά: Ο καθαρός δανεισμός αυξήθηκε στα 261 εκατ. ευρώ (+21%) απόρροια κυρίως της αύξησης του στόλου σε αυτοκίνητα στα οποία η εταιρεία επένδυσε το 2016 περίπου 34 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχα αύξηση παρατηρήθηκε στο χρηματοοικονομικό κόστος το οποίο διαμορφώθηκε στα 13,5 εκατ. ευρώ έναντι 9 εκατ. ευρώ, ωστόσο η επίδοση της εταιρείας δικαιολογεί την μόχλευση του ισολογισμού της. Το μέρισμα παρέμεινε σταθερό στα 85 λεπτά ανά μετοχή όπως και το 2015.

Η πώληση της Avis θα δώσει μια πιο σαφή εικόνα ως προς το που θα μπορούσε να κινηθεί η κεφαλαιοποίηση καθώς το στοίχημα του τουρισμού φαίνεται να βγαίνει, από την άλλη πλευρά όμως ο δανεισμός έχει αυξηθεί αισθητά.

Ποια είναι η Autohellas

H Autohellas Hertz ιδρύθηκε το 1974 από την οικογένεια Βασιλάκη και μέσα σε τέσσερα χρόνια έγινε η πρώτη εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων στην Ελλάδα, ενώ αποτελεί το μεγαλύτερο εθνικό franchisee (δικαιοδόχο) της Hertz International παγκοσμίως.

Έκτοτε, έχει πολλές πρωτιές. Είναι η πρώτη εταιρεία που ξεκίνησε στη χώρα μας το operating leasing το ''88, είναι η πρώτη που έβαλε την ενοικίαση φορτηγών, η πρώτη που έβαλε τεχνολογικές υποδομές όπως το online check-in, tablet check-in, mobile check-in κ.ο.κ.

Αυτή τη στιγμή η εταιρεία διαθέτει 26.000 αυτοκίνητα. Όμως, μαζί με τα οχήματα που διαθέτει τις ξένες χώρες όπου δραστηριοποιείται, φτάνει ένα στόχο από 35.000 αυτοκίνητα. Επίσης εισήλθε πρώτη στην κατηγορία μίσθωσης ελαφρών φορτηγών και ήδη ο στόλος της απαρτίζεται από περισσότερα από 1.500 οχήματα.

Για την τριετία 2017-20 ο όμιλος προχωρά σε επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ στον τομέα των ελαφρών φορτηγών, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση της ηγετικής της παρουσίας στο χώρο του επαγγελματικού οχήματος.

Παρουσία σε οκτώ χώρες – Όλες κερδοφόρες

H Autohellas Hertz έχει ήδη «απλώσει» τις εργασίες της σε οκτώ (μαζί με την Ελλάδα) χώρες της Ευρώπης, φέρνοντας το 25% του τζίρου και το 27% των κερδών από το εξωτερικό.

Διαθέτει παρουσία σε Κύπρο, Βουλγαρία, Σερβία, Ρουμανία, Μαυροβούνιο, ενώ σχετικά πρόσφατα – το 2015 – μπήκε σε Κροατία και Ουκρανία. Η Κροατία είναι μια μεγάλη τουριστική αγορά, έχει περιθώρια άμεσων αποτελεσμάτων, ενώ η επένδυση στην Ουκρανία γίνεται με πιο μακροπρόθεσμη στόχευση, δεν είναι ώριμη αγορά.

Σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται βρίσκεται ήδη είτε στην πρώτη είτε στη 2η θέση (market share), ενώ είναι κερδοφόρα σε όλες.

Επίσης η Autohellas Herzt λειτουργεί σε 27 αεροδρόμια στην Ελλάδα. Εκτός από τις σημαντικές συνέργειες με την Aegean Airlines, η Herzt International έχει σημαντικές συνεργασίες με αεροπορικές εταιρείες όπως British Airways, KLM, Lufthansa κ.α. με τις οποίες συνεργάζεται η ελληνική εταιρεία.

Περιορισμένο free float, εύλογα μικρή εμπορευσιμότητα

Ένα... πρόβλημα της Autohellas ως χρηματιστηριακή παρουσία, είναι ασφαλώς η περιορισμένη εμπορευσιμότητα, διαχρονικά. Η οικογένεια Βασιλάκη, ελέγχει το 75% περίπου των μετοχών της, ενώ το υπόλοιπο 25% το ελέγχουν σε ποσοστό 12,5% ξένα funds και το άλλο 12,5% μικρομέτοχοι. Όμως, διαχρονικά έχει και αξιοζήλευτη μερισματική απόδοση, από τις καλύτερες στην ελληνική αγορά.

Χρηματιστηριακό και χρηματοοικονομικό προφίλ της Autohellas

Αποτίμηση: 245 εκατ. ευρώ, σε υψηλό 17ετίας η μετοχή

Εισαγωγή στο Χ.Α.: Στις 30 Αυγούστου του 1999


Ιστορικό υψηλό: 56,81 ευρώ (ενδοσυνεδριακά) από 12 Οκτωβρίου του ''99


Έναρξη 2017: Από τα 11,90 ευρώ


Σύνολο ιδίων κεφαλαίων: 156,86 εκατ. από 154,75 εκατ.


Ταμειακά διαθέσιµα: 20 εκατ. από 22 εκατ. ευρώ.


Μακροπρόθεσµες δανειακές υποχρεώσεις: 225 εκατ. ευρώ από 201 εκατ. ευρώ…


Βραχυπρόθεσµες δανειακές υποχρεώσεις: 55,95 εκατ. από 36,26 εκατ. ευρώ…


Καθαρός δανεισμός: 260,95 εκατ. ευρώ από 237,3 εκατ. ευρώ…


Προσωπικό, εργαζόμενοι: Μαζί με τις διεθνείς θυγατρικές, περίπου στα 900 άτομα.