To κινέζικο μέσο κοινωνικής δικτύωσης TikTok αντιμετωπίζει καταγγελίες από ομάδες καταναλωτών της ΕΕ για παραβιάσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας καθώς και παραλείψεις στην προστασία των παιδιών από κρυφές διαφημίσεις και ακατάλληλο περιεχόμενο.
Το TikTok, η οποία ανήκει στην BytaDance, έχει δει αυξημένη δημοτικότητα παγκοσμίως ιδιαίτερα ανάμεσα στους εφήβους. Ωστόσο, η εταιρεία αντιμετωπίζει ολοένα και περισσότερες κριτικές σχετικά με την πολιτική απορρήτου της μετά από πληθώρα περιστατικών.
Ειδικότερα, η ευρωπαϊκή ομάδα καταναλωτών (BEUC) ανέφερε πολλά ζητήματα σε καταγγελία της, μεταξύ των οποίων και στους όρους παροχής υπηρεσιών του TikTok.
«Είναι ασαφείς, διφορούμενες και ευνοούν το TikTok εις βάρος των χρηστών της. Οι όροι πνευματικής ιδιοκτησίας του είναι εξίσου άδικοι, καθώς δίνουν στο TikTok ένα αμετάκλητο δικαίωμα χρήσης, διανομής και αναπαραγωγής των βίντεο που δημοσιεύονται από τους χρήστες, χωρίς αμοιβή », αναφέρει.
Επιπλέον, η BEUC άσκησε κριτική ειδικά στην πολιτική της εταιρείας σχετικά με τη δυνατότητα οι χρήστες να μπορούν να αγοράζουν κέρματα για αγορά εικονικών δώρων, με σκοπό να τα προσφέρουν σε διασημότητες του TikTok της αρεσκείας τους, λέγοντας ότι περιέχει άδικους όρους και παραπλανητικές πρακτικές.
Σύμφωνα με την BEUC, «το TikTok αποτυνχάνει στο να προστατεύει τα παιδιά και τους εφήβους από κρυφή διαφήμιση και δυνητικά επιβλαβές περιεχόμενο στην πλατφόρμα του».
Απαντώντας στις καταγγελίες, εκπρόσωπος του TikTok δήλωσε ότι «είμαστε πάντα ανοιχτοί σε νέες ιδέες σχετικά με τρόπους βελτίωσής μας και επικοινωνήσαμε με το BEUC καθώς θα καλωσορίζαμε μια συνάντηση για να ακούσουμε τις ανησυχίες τους».
Τέλος, η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι έχει αναπτύξει μια σύνοψη της πολιτικής απορρήτου εντός της εφαρμογής της, έτσι ώστε να διευκολύνει τους έφηβους να κατανοήσουν καλύτερα τη στάση της.