Μεγάλη επιτυχία καταγράφουν τα μικρά γρήγορα ηλεκτρονικά καταναλωτικά δάνεια (fast loans, e-loans ή express loans) που παρέχουν οι ελληνικές τράπεζες με άμεσες διαδικασίες, μέσω εφαρμογών web από το κινητό ή τον υπολογιστή. Οι αιτήσεις γι' αυτό τον τύπο των καταναλωτικών δανείων είναι απλές, υποβάλλονται ηλεκτρονικά μαζί με τα στοιχεία και το εκκαθαριστικό και η πίστωση του ποσού του δανείου είναι άμεση. Για την έγκριση του δανείου το σημαντικότερο είναι η φερεγγυότητα και η σχέση με την τράπεζα που καθορίζει το ποσό του δανείου.
Αυτά του τύπου τα καταναλωτικά δάνεια δίνουν όλες οι ελληνικές τράπεζες για ποσά από 500 ευρώ μέχρι 5.000 ευρώ. Η Eurobank και η Alpha Bank μέχρι 2.000 ευρώ η Εθνική Τράπεζα και για μεγαλύτερα ποσά μέχρι και 15.000 ευρώ η Πειραιώς. Δίνονται όλα με κυμαινόμενα επιτόκια και έτσι τα επιτόκια είναι από 10%-11% και άνω.
Ωστόσο τα μικρά καταναλωτικά δάνεια και η ευκολία με την οποία μπορούν να τα πάρουν οι καταναλωτές έχει δημιουργήσει τάση στην αγορά καταναλωτικών δανείων, στα οποία παρατηρείται κινητικότητα από την αρχή της χρονιάς.
Το αποτέλεσμα είναι να έχουν αυξηθεί οι εκταμιεύσεις για τα καταναλωτικά δάνεια, χάρη σε αυτή τη νέα τάση των μικρών γρήγορων ηλεκτρονικών δανείων, αλλά και για άλλους λόγους που σχετίζονται με την οικονομική συγκυρία. Καθώς στην αγορά μπήκε ένα νέο ελκυστικό προϊόν που στοχεύει μάλιστα σε νεότερες ηλικίες, αυξήθηκαν περίπου κατά 20% οι εκταμιεύσεις καταναλωτικών δανείων στο πρώτο τετράμηνο συγκριτικά με πέρυσι.
Καθώς πέρυσι η αγορά των καταναλωτικών δανείων κινήθηκε χαμηλά, η τάση θερμαίνει την αγορά ενώ οι τράπεζες επωφελούνται από τα αυξημένα περιθώρια στα επιτόκια.
Την τάση στα καταναλωτικά δάνεια ενίσχυσαν οι αυξημένες υποχρεώσεις και οι υψηλοί λογαριασμοί ρεύματος όσον αφορά τα νοικοκυριά, ενώ μικρά δάνεια ζητούν και παίρνουν και πολύ μικρές ή ατομικές επιχειρήσεις και επιτηδευματίες.
Τέλος, η ζήτηση στα καταναλωτικά δάνεια ενισχύεται από την αγορά αυτοκινήτων που ήταν πάντα ένα μεγάλο τμήμα των καταναλωτικών δανείων. Η ζήτηση παραμένει σταθερή και θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη, αν δεν υπήρχαν ελλείψεις στις αγορά αυτοκινήτων, λόγω των γνωστών προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα που έπληξαν την αυτοκινητοβιομηχανία. Στον κλάδο αυτό η ζήτηση δεν ικανοποιείται από την προσφορά και εκτιμάται ότι θα αυξηθεί αν αυξηθούν αντίστοιχα και οι παραλαβές νέων αυτοκινήτων.