Συνεχίζει να ενισχύεται με ραγδαίους ρυθμούς ο δείκτης οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα, ο οποίος τον Αύγουστο εκτινάχθηκε στις 108,4 μονάδες από τις 105,3 που είχε καταγραφεί τον Ιούλιο και τις 101,0 τον Ιούνιο. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο αντίστοιχος δείκτης της Ευρωζώνης συνολικά κατέγραψε μικρή βελτίωση, ενώ εκείνος της Ευρωπαϊκής Ένωσης επιδεινώθηκε.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε επιχειρήσεις και καταναλωτές, ο δείκτης (Economic Sentiment Indicator, ESI) ενισχύθηκε κατά 3,1 μονάδες και διαμορφώθηκε στις 108,4 μονάδες ενώ στην Ευρωζώνη η άνοδος που καταγράφηκε ήταν μόλις 0,4 συγκεκριμένα από τις 102,7 τον Ιούνιο τον Αύγουστο βρέθηκε στις 103,1.
Αντίστοιχα, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης ο δείκτης οικονομικού κλίματος υποχώρησε στις 101,4 μονάδες από 102.
Χαρακτηριστικό είναι το γράφημα της Danske Bank, που δείχνει την άνοδο του οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα τους τελευταίους μήνες, η οποία ακολουθεί αντίθετη πορεία από τη γενική τάση της Ευρωζώνης.
Greece overtakes euro area
— Danske Bank Research (@Danske_Research) August 29, 2019
Overall economic sentiment in Greece is now significant above sentiment in the euro area. The first time in a long while! pic.twitter.com/czaM680LAr
Αξίζει να σημειωθεί ακόμα ότι επίδοση του Ιουλίου, με τις 105,3 μονάδες, ήταν η υψηλότερη που είχε καταγραφεί από το Μάρτιο του 2008, ενώ πλέον με τον δείκτη να διαμορφώνεται στις 108,4 μονάδες επιστρέφει σε επίπεδο 2007.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας, στην εκτίναξη του δείκτη της Ελλάδας συνέβαλε η σημαντική βελτίωση της εμπιστοσύνης στο λιανικό εμπόριο, που διαμορφώθηκε στις 22,6 μονάδες από τις 13,7 τον Ιούλιο, στον τομέα των υπηρεσιών (στις 28,8 μονάδες από 22,1) καθώς και της καταναλωτικής εμπιστοσύνης (στις -8,2 μονάδες από -20,2 τον Ιούλιο).
Σημειώνεται πάντως ότι η εμπιστοσύνη στη βιομηχανία υποχώρησε ελαφρώς στις 0,6 μονάδες από τις 1,7, ενώ επιδείνωση κατέγραψε και η εμπιστοσύνη στον κατασκευαστικό τομέα, που διαμορφώθηκε στις -52,3 μονάδες από τις -48,1 του προηγούμενου μήνα.
Η μικρή βελτίωση του ESI της Ευρωζώνης προέκυψε από τη σημαντικά μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στη βιομηχανία και το λιανικό εμπόριο, ενώ η εμπιστοσύνη επιδεινώθηκε σημαντικά στις υπηρεσίες και τις κατασκευές και, σε μικρότερο βαθμό, μεταξύ των καταναλωτών. Μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών της Ευρωζώνη, ο ESI αυξήθηκε πολύ στην Ισπανία (+1,9) και λιγότερο στη Γερμανία (+0,4), ενώ παρέμεινε σε γενικές γραμμές σταθερός στη Γαλλία (+0,1) και την Ολλανδία (+0,2) και μειώθηκε μόνο στην Ιταλία (-0,9).